SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor växellåda (sti) problem ( kanske dccd)

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    fiskman
    Deltagare

. .

Turbovin
      Deltagare

Har du rätt utväxling i bakdiffen till lådan är ju frågan?

fiskman
        Deltagare

. .

AndersH
          Deltagare

Låter som ett av mina problem och jag har troligen skuren visco i min GT så du kanske har för hård låsning på dccdn.. eller att inte diffar alls mellan fram och bak.
            Du har inte kvar nån reservdels-gt-låda?

/Anders

fiskman
            Deltagare

. .

AndersH
              Deltagare

Hej igen !

Jag har inte kollat min mellandiff men har tänkt att plocka ner min låda om ca 2 veckor när jag kommer hem från semestern.. Min låda började vina lite utan förvarning och vinande hörs inte förrän lådan blivit lite varm, typ efter nån mil. Se min beskrivning på http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=89176&highlight=vinande

Jag fick inte några entydiga besked kring mitt problem men jag hoppas att ditt problem är likadant så jag får åka snålskjuts på lösningen. Min bil betedde sej konstigt vid skarpa svängar som när man svänger av från gatan in på parkeringen och då vrider fullt eller nästan fullt. När man rullade och svängde lite så kändes det som bilen tappade fart på ett stummt konstigt sätt så till slut kändes det som att förklaringen är att när man svänger mycket vill framhjulen rotera mycket längre än bakhjulen och med stum mellandiff blir detta omöjligt och då börjar framhjulen hoppa och bete sej…

Jag har inte rivit min låda än som sagt men jag kan tänka mej behöva mellandiffen om den fungerar och eventuellt några andra grejor.

Min låda är en TY754VN1AB vilket är en orginal GT-99 låda.

Man borde väl kunna kolla mellandiffen med is eller rullar under valfri axel . En lösning kanske skulle vara att åka till bilprovningen och göra ett kort bromsprov vilket inte normalt är bra för våra bilar men har man ingen fungerande mellandiff lär det märkas väldigt tydligt. Jag är säker på att nån kommer att kommetera detta i tråden 😉

Hoppas du hittar lösningen på problemet och skriv gärna allt du kommer på så vi andra får lite hjälp på traven.

Mvh Anders

fiskman
                Deltagare

. .

fiskman
                  Deltagare

. .

AndersH
                    Deltagare

Bra med uppdateringar och länkar !!

Om du inte har användning för GT-Viscon är jag intresserad..

Tror du inte att man bör köra i halvcirklar men köra frammåt ett halvt varv och sedan bakåt lika långt. Då kommer viscon att få jobba åt båda hållen och kanske lossnar om det är en någorlunda frisk visco..

/Anders

fiskman
                      Deltagare

. .

fiskman
                        Deltagare

. .

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.