SSC Annonser Köpes – Delar Växellåda till Impreza STI 1995

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Trebor
    Deltagare

Är på jakt efter en växellåda som passar på STI från -95.
      GT lådor kan vara intressant men helst med diff då.

Pris max 10-15k

Svara med PM
      Mvh Robert

TomK
      Deltagare

Hör med http://www.japperformanceparts.co.uk dom har garanterat en låda åt dig.

Trebor
        Deltagare

Ofan tack för tipset ska genast kolla där =)

Steewe
          Deltagare

Är på jakt efter en växellåda som passar på STI från -95.
            GT lådor kan vara intressant men helst med diff då.

Pris mellan 10-15k

Svara med PM
            Mvh Robert

Hur snart behöver du den? Vet nämligen att Christian S kommer att byta innan nästan säsong, vet dock inte exakt när. 🙂

/Stefan

Christian S
            Deltagare

jo men jag har ju DCCD i min och det är det inte på en vanlig STI

Trebor
              Deltagare

Hur snart behöver du den? Vet nämligen att Christian S kommer att byta innan nästan säsong, vet dock inte exakt när. 🙂

/Stefan

Det är inte jätte bråttom men innan årskiftet vill jag ha tag i en.

Christian S
                Deltagare

Det är inte jätte bråttom men innan årskiftet vill jag ha tag i en.

kommer antagligen att riva ner den så fort jag ställt av den vilket blir i slutet på oktober eller i början på november.

Christian S
                  Deltagare

Det passar ju ändå, problemet kommer ju med bakdiffen eftersom du nog har R180 diff vilket vanliga STI inte har, så då får man ju byta drivaxlar, hubbar å bakbromsar också…

presic och sen så har ju jag ingen ABS vilket en vanlig STI har vilket väll ställer till det lite?

Trebor
                    Deltagare

kommer antagligen att riva ner den så fort jag ställt av den vilket blir i slutet på oktober eller i början på november.

Verkar vara mycket annat som behövs för att få lådan att funka i min bil men tack ändå.

Christian S
                      Deltagare

Verkar vara mycket annat som behövs för att få lådan att funka i min bil men tack ändå.

kommer plocka ner och sälja med bakdiff osv då jag ska byta till 6 petad låda så det som behövs för att lådan ska funka full ut är styrning till DCCD:n då jag kommer behålla styrenheten i min bil för att styra den nya lådan.

Trebor
                        Deltagare

kommer plocka ner och sälja med bakdiff osv då jag ska byta till 6 petad låda så det som behövs för att lådan ska funka full ut är styrning till DCCD:n då jag kommer behålla styrenheten i min bil för att styra den nya lådan.

Det behövs inga andra drivaxlar då? Men Jag antar att en styrenhet och tillhörande grejer till den inte är så lätt att fåtag på heller?

Christian S
                          Deltagare

Det behövs inga andra drivaxlar då? Men Jag antar att en styrenhet och tillhörande grejer till den inte är så lätt att fåtag på heller?

skickar givitvis med andra axlar.
                            bara att skaffa en eftermarknads tex DCCD Pro då det nog blir lite jobbigt att få dit orginal då du inte har kablage, displayen i instrumenthuset osv. i din bil.

Trebor
                            Deltagare

skickar givitvis med andra axlar.
                              bara att skaffa en eftermarknads tex DCCD Pro då det nog blir lite jobbigt att få dit orginal då du inte har kablage, displayen i instrumenthuset osv. i din bil.

Ok så du skulle skicka med diff och axlar och då skulle allt passa?
                              Låter ju för bra för att vara sant i mina öron 😛

Mvh Robert

Christian S
                              Deltagare

Ok så du skulle skicka med diff och axlar och då skulle allt passa?
                                Låter ju för bra för att vara sant i mina öron 😛

Mvh Robert

japp.
                                varför skulle det inte passa? en kompis i klubben har ju drivlina ink hubbar och bromsar ifrån en 06 i sin 96, allting va bara att smacka dit och jag kommer ta allting ifrån en 04 till min.

Trebor
                                Deltagare

Okej. Hmm har gjort ett mega misstag, Bilen som lådan ska vara till är inte en STI utan en WRX, skiljer låderna mellan dessa?
                                  WRXn har däremot ingen ABS.

Mvh Robert

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.