Halloj undrar om nån kan svara på min fråga vad det är som ”dödar” växellådan på en GT-00 är det starter eller är det körning då man använder vridmomentet? Om man har en GT-00 orginal koppling med unichip och 3″ avgas med racekat behöver man vara orolig att växellådan havererar?
Det är väl både körstil och startmetod som spelar in. Startar man hårt så får växellådan arbeta hårt 🙂
Har för mig att jerry (SAM) skrev någonstans att lådan håller för 300 riktiga pållar, och den effekten kommer man inte upp i med ett chip.
Det har med körstil, hur laddtrycket kommer och rent vrid att göra. 🙂
En snäll koppling ger inte vridtopparna som mattar ut materialet heller, så kan man köra bil och behåller standardkopplingen så håller det för mer än vad man tror. 🙂
Garantier finns det aldrig några, det är en fyrhjulsdriven bil, misshandlas det går det sönder (det spinner inte på samma sätt som med fram- eller bakhjulsdrift, utan det bär iväg, tills den dagen det inte gör det… 😉 ).
Jag har inte tänkt att använda bilen för strippen eller banzaistarter utan till mest gata och bankörning så ofta det finns tillfälle tror ni den håller för det?
Garantier finns det aldrig, men med sansat trimmande och en chaufför som ser till att sköta lådan ordentligt så blir det många roliga mil med bilen.
Det dräller av lätt påställda bilar som bara går och går, oroa sig mindre kör mer är grundtipset.
Börjar man byta turboaggregat och kopplingar är man ute på tunn is – låt bli det om det inte finns budget för lådrenoveringar.
Men kör man bilen som en racevagn blir det service därefter – även racebilar med värstingpryttlar går faktiskt sönder. 😉