SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor växellåds ras!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Mattsson
    Deltagare

Axade kraftigt bromsade sedan ner då började de låta skorra å visla ur lådan x( Körde mycket lungt hem sedan å de gick vägen.

De levde om som faan från början men då ja hadde kört ett tag då va de tyst igen så ja stannade å axade då började de igen 🙁
      Har haft litte missljud vid motorbromsning förut men långt i från detta sååå nu måste jag byta låda eller skruva ner den å undersöka vart felet ligger.

Undrar om nån kan chansa på var felet ligger??!

Mycke jobb att byta låda/skruva i sär lådan? något speciellt man ska tänka på?

skulle villja ha sprängskisser?! någon som vet nått om de?

Vart finns de lådor att köpa till vettigt pris å vad går dom lös på?

Tacksam för svar

Mattsson
      Deltagare

Vart ska jag få tag på en låda? någon som vet?

Manor
        Deltagare

Kanske är Jerry (aka SectretAgentMan på forumet) sugen på att renovera din låda. Lyssna med honom.

Pasi_k
          Deltagare

Kollat Vätskenivån i lådan och hur den ser ut?

Hade varit det första jag kollade.

Mvh Pasi.

Mattsson
            Deltagare

Olja är det då i lådan! har hittat en låda som gått 13000mil för 11000 med koppling… frågan är ju hur långt den håller???

Sen finns de ju på blocket för 18000

http://www.blocket.se/vi/8039640.htm?ca=4_s

vad skulle ni ha köpt?

Manor
              Deltagare

Olja är det då i lådan! har hittat en låda som gått 13000mil för 11000 med koppling… frågan är ju hur långt den håller???Sen finns de ju på blocket för 18000 http://www.blocket.se/vi/8039640.htm?ca=4_svad skulle ni ha köpt?

Jag skulle ha låtit Jerry renovera den låda du har…eller åtminstone kollat med honom först. Att köpa en beggad låda är väl lite som att köpa ”(jul)grisen i säcken”.

rallymarkus
                Deltagare

det är väl lika bra o satsa på att förstärka lådan, o ev lägga lite extra pengar på den då vet man ju vad man har + att den håller bättre..

Mattsson
                  Deltagare

Ska höra med han om han e intreserad.

Ekblad
                    Deltagare

Min låda rasade på rullarna hos Trollspeed ;( eller den slet bort 3:an.. vet inte vad som hände den lådan hadde gått 12500mil(bytt). men jag har en maskin försäkring 10000mil eller 8år tur att min är en -00a med 7600mil på mätaren 🙂 3-5000 i självrisk och verkstad sköter resten.

/Andreas

Grusdraparn
                      Deltagare

Min låda rasade på rullarna hos Trollspeed ;( eller den slet bort 3:an.. vet inte vad som hände den lådan hadde gått 12500mil(bytt). men jag har en maskin försäkring 10000mil eller 8år tur att min är en -00a med 7600mil på mätaren 🙂 3-5000 i självrisk och verkstad sköter resten. /Andreas

Tråkigt när det händer, men det var ju tur att det hände där och inte mitt ute i ingenstans. Nu kan du ju låta dom fixa lådan åt dig också, inte första gången Per skruvar kokarlåda. Han har t.ex. bytt synkringarna i min gamm’sti låda.

/Klas

Mattsson
                        Deltagare

det är väl lika bra o satsa på att förstärka lådan, o ev lägga lite extra pengar på den då vet man ju vad man har + att den håller bättre..

Det värkar vara så dyrt att sätta i en förstärkt drevsats så att de e mera prisvärt att köpa en 6 petad sti låda å trycka i den i stället om man ska ha det att hålla bettre…

Men vars får man tag på en sådan då???? å ska jag verkligen behöva det då enda jag har e ju 3″ avgas.

simo
                          Deltagare

Det värkar vara så dyrt att sätta i en förstärkt drevsats så att de e mera prisvärt att köpa en 6 petad sti låda å trycka i den i stället om man ska ha det att hålla bettre…Men vars får man tag på en sådan då???? å ska jag verkligen behöva det då enda jag har e ju 3″ avgas.

6 petare finns i England till vettiga priser.
                            Verkar ju inte som be höll för den behandligen den varit med om hittills iaf 😉

/U

Mattsson
                            Deltagare

har börjat skruva lös lådan nu har bara framaxlarna kvar. vad är det ”man brukar missa” vart sitter den skruven?

Hur tar man bort framaxlarna på lättaste vis??? hur får man bort axlarna från lådan?

IMPREZA FOREVER
                              Deltagare

Här är den mytomspunne bulten med bild bevis.Ta bort denna och sedan skruva i en m6skruv ca 1 dec lång och dra ur axeln.
                                http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album568/DSC03383.sized.jpg

Knacka ur denna sprint och dra sedan av knutkoppen från axeln(lika på båda.
                                http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album568/DSC03130.sized.jpg
                                Nedre infästningarna på bärarmarna som sitter i (spindeln)måste lossas för att du ska kunna dra av axlarna från lådan.
                                Med lite vilja jävulskap och vaselin får du tillbaka det sen oxå
                                Styrarmar behöver ej lossas.

BROOOOOOOOOOMTCHH
                                GT-00
                                http://www.garaget.org/?car=36415

Bilsportmässan Länk:http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album568

Mattsson
                                Deltagare

Kanon nu är det bara till att skruva Tack så mycket!!!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.