SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Växellåds ras

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    arturs_85
    Deltagare

hej! har en impreza wrx årsmodell 2000,med runt 280-300hk.kör med original låda.så var ute för en vecka o rasta subban lite,när jag la i 2-an då smällde bara till. förstog direkt att de va 2-ans växel som pajjat.alla andra växlar funkar.jag tror att 2-ans drev är rensad.
      jag undrar om det är någon som har satt en subaru impreza sti den gamla modellens växellåda på en wrx??? hörde att dom passar direkt på utan ombyggnad!!??? den lådan måste väl klara 280-300hk???? kanske är det någon som har en till salu???

STIred
      Deltagare

Du kan byta till en låda från äldre sti men då måste du även byta bakdiff eftersom dessa brukar ha slutväxel på 4.44 eller 4.11. Utan bakdiff så funkar det inte eftesom du har slutväxel på 3.9 i GT lådan.

I och med att du byter slutväxel så får du annan toppfart på motorväg med. Byter du till 4.44 så blir det rena plågan vid långkörningar på motorväg. 4.11 funkar bättre så satsa på det i så fall.

/r

neriksson666
        Deltagare

hej! har en impreza wrx årsmodell 2000,med runt 280-300hk.kör med original låda.så var ute för en vecka o rasta subban lite,när jag la i 2-an då smällde bara till. förstog direkt att de va 2-ans växel som pajjat.alla andra växlar funkar.jag tror att 2-ans drev är rensad.jag undrar om det är någon som har satt en subaru impreza sti den gamla modellens växellåda på en wrx??? hörde att dom passar direkt på utan ombyggnad!!??? den lådan måste väl klara 280-300hk???? kanske är det någon som har en till salu???

ifall du är intresserad av en renoverad vxl-låda så
          länkar jag till denna tråd
          http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=15&topic_id=18177&mesg_id=18177&page=

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.