› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Växellådsproblem
- Detta ämne har 21 svar, 2,524 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 10 månader sedan av
CamaroZ28.
-
FörfattareInlägg
-
4 september, 2006 kl. 08:48 #58392
jenza
DeltagareTips:
Köp bättre beg låda och hoppas på att det håller och att du inte har lika otur som jag hade förra sommarn 🙂15 september, 2006 kl. 18:13 #58387lunkan
DeltagareHar en låda liggandes 😉 Slå en pling eller smsa om du är intresserad. Lådan är från min GT -00 o har gått strax över 6000mil!
Bud tages på detta nr: 0733120021
Mvh micke som ska till Trollspeed nästa fredag o mappa min 2.5L!!!! 😛
15 september, 2006 kl. 21:01 #58383SecretAgentMan
DeltagareJag har en köpare på den om det är rätt kurs, men det tar vi via pm – du har pm! 😀
/J
20 september, 2006 kl. 18:17 #58388lunkan
DeltagareHar skickat ett pm! Om du vill ha den eller har ett bud så ta det via sms eller ring då jag inte har eget internet pga flytt ;(
22 september, 2006 kl. 12:01 #58397CamaroZ28
DeltagareJag gjorde så att jag lämnade in lådan hos Thomas på Bil & Trim i Tavelsjö…. och han fick äran att laga…. det var tyvärr inte lagren som var dåliga på den utan det var själva fördelningsklumpen som hade gått sönder… låsringen hade gått av.
Varför detta hänt vet i rackarn, men jag fick tag på en annan rasad låda av en bekant… 500 spänn för den och då var fördelningsbiten hel… men treans växel var sabbad… men det gjorde ju inte mig nått.
Nu sitter lådan iaf ihop igen, så nu i helgen så ska lådan lyftas in i bilen igen.
Det ska bli trevligt att få åka Subba till veckan igen.Men hur mycket olja ska det va i lådan?
//Fredrik
24 september, 2006 kl. 14:20 #58398CamaroZ28
DeltagareNu är man lite irriterad…. monterade fast lådan i dag och var så glad efter som att det gick relativt fort att få allt på plats… jättenöjd så backade jag ut bilen ur verkstaden, men säg den lycka som varar….. provkörde bilen och det var ju samma jädra missljud i lådan än… åkte tillbaka till han som renoverat lådan och där fick dom själv åka med och lyssna….. allt som dom kunde komma fram till vara att det var nått jädra synkdrev som var orsaken till missljudet. Det är ju nått skumt med lådan iaf och det ser ut som att den måste rivas ner igen och tas isär igen…. fan va drygt.
Tar ju massa tid sånt här… jävla bil, känns som att det är enklast att försöka få tag på en annan låda som är okey och bara byta… och kasta den skit som sitter där nu.Ååååå va less man blir.
//Fredrik
4 oktober, 2006 kl. 12:03 #58399CamaroZ28
DeltagareNu har jag haft ner lådan och lämnat den på Bil och Trim igen… när dom tog isär den så hittar dom bara ett fel… det är en bricka som sitter mellan trean och fyrans drev… den har kommit i kläm mellan dreven där och nötts ner lite…. och det är också enda stället vi kan se att det är nött… så vi tog det beslutet att det var den ”brickan” som var boven i dramat. Tyvärr så går det inte att köpa den separat utan man måste köpa en drevsats för att få tag på den, allting pressades isär och brickan smiddes till… och nu är det monterat och förhoppninsvis så är lådan tyst nu…. det blir montering i morgon (torsdag) då kommer dommen.
//Fredrik
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.