› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Växellådsras Impreza wrx
- Detta ämne har 4 svar, 1,161 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 2 månader sedan av
Simmme.
-
FörfattareInlägg
-
5 september, 2010 kl. 16:47 #24069
Simmme
DeltagareHej!
Jag är ny här på forumet och relativt ny subaruägare.Som rubriken lyder rasade växellådan idag. Bilen är en 95:as wrx japanimport, EJ20G-motorn.
Förmodligen gick dreven på treans växel åt helsike då det inte går att köra på trean alls. De andra växlarna går att köra på men det rasslar från lådan.Vad tror ni är det billigaste alternativet, att låta någon laga lådan eller köpa en begagnad låda och byta helt enkelt?
Är det bara en låda som passar eller har jag alternativ?
Passar lådan från en GT till exempel?
Då jag googlat lite på det verkar det som att det är flera lådor som passar på motorn men då blir det fel i diffar och koppling mm, stämmer det?/Simon
5 september, 2010 kl. 19:40 #209181FeA
DeltagareHör med Peter (P E), han brukar ha några på lager 🙂
http://www.impreza.nu/forum/showthread.php?t=86614
EDIT: Att renovera blir med all säkerhet dyrare än att köpa en bättre beggad.
6 september, 2010 kl. 06:10 #209182Adam K
Deltagare’Alla’ imprezalådor ’passar’, 6-petarna med en massa pyssel o extra delar, alla 5-petare direkt, däremot blir det fel utväxling i bakdiffen med de flesta lådor du hittar, men köp en 5växlad låda antingen inkl bakdiff eller köp en sån vid sidan av.
Klart billigast att köpa en ny (beggad).Hej!
Jag är ny här på forumet och relativt ny subaruägare.Som rubriken lyder rasade växellådan idag. Bilen är en 95:as wrx japanimport, EJ20G-motorn.
Förmodligen gick dreven på treans växel åt helsike då det inte går att köra på trean alls. De andra växlarna går att köra på men det rasslar från lådan.Vad tror ni är det billigaste alternativet, att låta någon laga lådan eller köpa en begagnad låda och byta helt enkelt?
Är det bara en låda som passar eller har jag alternativ?
Passar lådan från en GT till exempel?
Då jag googlat lite på det verkar det som att det är flera lådor som passar på motorn men då blir det fel i diffar och koppling mm, stämmer det?/Simon
6 september, 2010 kl. 06:46 #209183Simmme
DeltagareTack för snabba svar.
Jag skickade ett mail till honom nu. Har även kollat på brittiska e-bay och hittat några lådor som har samma nr som min. De ligger på mellan 500 och 600 pund, sen tillkommer ju frakt.
Har mailat en av firmorna där också så får se vad de svarar om priser osv.6 september, 2010 kl. 09:54 #209184Simmme
DeltagareHittade en kille som lagar lådan för ca 4500:-. Han hade delar hemma. Så nu blir det till att plocka ner lådan i helgen och hoppas att det bara är treans växel som är skadad.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.