› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › vem ska mappa JRM eller AUTOTECH??
- Detta ämne har 42 svar, 4,290 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av
JRM – JoCCe.
-
FörfattareInlägg
-
22 september, 2007 kl. 18:04 #62269
SecretAgentMan
DeltagareEtt solklart faktum är väl att bilar som mappats av Per på Autotech Motorsport (tidigare Trollspeed) är det ett j*vla orra i…
En mappning hos Per innebär minst en halv dags körande i bänk, med en hel del pillande för att hitta max, och vad som ger mer, eller inte.
Man får även bromspapper före och efter, i en rototestbänk – bara det är ju ett mervärde som är bra svårslaget.Han är för övrigt den enda jag litar på att pilla med min Silverpil, kan inte han gör jag det själv.
Med det absolut inte sagt att de andra inte klarar av det, men får jag välja så chansar jag inte, Per lever på att mappa bilar åt proffsteamen inom racing, rally och rallycross…han kan skit, och har alla förutsättningar att leverera kvalitetsjobb varenda gång.
Egentligen är det upp till var och en att välja, den här diskussionen är faktiskt lite trist, för jag vet vad det får för konsekvenser, hur man än vrider på det så skapar det läger, vissa är troende i en sak, andra i det motsatta.
Det enda som kan avgöra en sådan sak, på lika villkor är lite bromsbänksracing, och det är ju en sådan träff lite i luften (dock hos Per, på hans rototest, men effekt är ju effekt…och bromsas alla, samma dag, på samma bänk…).
/J
22 september, 2007 kl. 18:04 #62268SecretAgentMan
DeltagareEtt solklart faktum är väl att bilar som mappats av Per på Autotech Motorsport (tidigare Trollspeed) är det ett j*vla orra i…
En mappning hos Per innebär minst en halv dags körande i bänk, med en hel del pillande för att hitta max, och vad som ger mer, eller inte.
Man får även bromspapper före och efter, i en rototestbänk – bara det är ju ett mervärde som är bra svårslaget.Han är för övrigt den enda jag litar på att pilla med min Silverpil, kan inte han gör jag det själv.
Med det absolut inte sagt att de andra inte klarar av det, men får jag välja så chansar jag inte, Per lever på att mappa bilar åt proffsteamen inom racing, rally och rallycross…han kan skit, och har alla förutsättningar att leverera kvalitetsjobb varenda gång.
Egentligen är det upp till var och en att välja, den här diskussionen är faktiskt lite trist, för jag vet vad det får för konsekvenser, hur man än vrider på det så skapar det läger, vissa är troende i en sak, andra i det motsatta.
Det enda som kan avgöra en sådan sak, på lika villkor är lite bromsbänksracing, och det är ju en sådan träff lite i luften (dock hos Per, på hans rototest, men effekt är ju effekt…och bromsas alla, samma dag, på samma bänk…).
/J
22 september, 2007 kl. 20:52 #62301crazyarash
Deltagaretack för hjälpen.. ja vet någ vem ja ska mappa den hos =)
min är strokad samtidigt bytt kolvar och stakar m.m.m.
22 september, 2007 kl. 20:52 #62303crazyarash
Deltagaretack för hjälpen.. ja vet någ vem ja ska mappa den hos =)
min är strokad samtidigt bytt kolvar och stakar m.m.m.
23 september, 2007 kl. 12:44 #62298nukem
DeltagareStrokat upp en 2 L till en 2.5 L ? ni får gärna förklara begreppet stroka för mig =)
Blir motorn lika bra och säker som en färdig 2.5 L ?
Jerry vad kosta det att köpa en lös STI motor ? och om du sålde din gamle i så fall vad fick du för den ?
är mycket intresserad utav diskussionen men förstår inte så bra
23 september, 2007 kl. 12:44 #62297nukem
DeltagareStrokat upp en 2 L till en 2.5 L ? ni får gärna förklara begreppet stroka för mig =)
Blir motorn lika bra och säker som en färdig 2.5 L ?
Jerry vad kosta det att köpa en lös STI motor ? och om du sålde din gamle i så fall vad fick du för den ?
är mycket intresserad utav diskussionen men förstår inte så bra
23 september, 2007 kl. 18:13 #62302crazyarash
Deltagarestroke beror mycke på… men ja ska byta till värre-
kolvar
stakar
vevaxel
toppar med Cosworth kammar
värre ventiler och fjädrar
värre packningar
m.mefter allt detta så ska det klara av ca 600hk++
du kan ju bara köpa en 2.5L block men vad ja vet så är det inte så bra och göra det om man inte ska byta kolvar och stakar.
hör med JRM dem kan säkert hjälpa dig.
ja fick betala 100 000kr för detta men då va det + arbete. så ja vet inte om ja ska rekomendera att göra det.
23 september, 2007 kl. 18:13 #62304crazyarash
Deltagarestroke beror mycke på… men ja ska byta till värre-
kolvar
stakar
vevaxel
toppar med Cosworth kammar
värre ventiler och fjädrar
värre packningar
m.mefter allt detta så ska det klara av ca 600hk++
du kan ju bara köpa en 2.5L block men vad ja vet så är det inte så bra och göra det om man inte ska byta kolvar och stakar.
hör med JRM dem kan säkert hjälpa dig.
ja fick betala 100 000kr för detta men då va det + arbete. så ja vet inte om ja ska rekomendera att göra det.
23 september, 2007 kl. 18:21 #62286Chewie
DeltagareFrågan är om du är nöjd hittills med jobbet? Vad jag vet har det dragit ut på tiden. Hur har det gått sen dess? Vill som det sägs tidigare i tråden inte skapa ”två läger” men du bor i Götet och har bilen i Stockholm. Låter lite jobbigt. Trollhättan e ju trots allt närmre och du får mappningen gjord på bänk en halvdag! Byter man mycket så skulle jag iaf få det kollat på en bänk! Ändå mycket stålar vi pratar om!
23 september, 2007 kl. 18:21 #62287Chewie
DeltagareFrågan är om du är nöjd hittills med jobbet? Vad jag vet har det dragit ut på tiden. Hur har det gått sen dess? Vill som det sägs tidigare i tråden inte skapa ”två läger” men du bor i Götet och har bilen i Stockholm. Låter lite jobbigt. Trollhättan e ju trots allt närmre och du får mappningen gjord på bänk en halvdag! Byter man mycket så skulle jag iaf få det kollat på en bänk! Ändå mycket stålar vi pratar om!
23 september, 2007 kl. 20:47 #62283specialized
Stroka är när man med en annan vevaxel får ut större volym ur samma block. Längre slag alltså…:)
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉23 september, 2007 kl. 20:47 #62284specialized
Stroka är när man med en annan vevaxel får ut större volym ur samma block. Längre slag alltså…:)
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉24 september, 2007 kl. 17:13 #62288JRM – JoCCe
Ang. att det tagit ett tag é inga konstigheter då vi beställt en komplett 2,5L-motor från USA som byggs på beställning efter våra specifikationer … Att det tar en stund då har alla varit medvetna om från början, men nu är den på väg 😀 …
Självklart kör vi i bänk om så önskas, inga konstigheter 😉 …
MVH JoCCe
24 september, 2007 kl. 17:26 #62278Yonaz
DeltagareJag tycker det Lunkan berättade på SS i helgen säger det mesta.
JRM fick bra betyg av Per och det fanns ingen mening med att pilla på något.Spelar ingen större roll utan jag skulle låta geografi avgöra mitt val.
AUTOTECH och JRM – två bra val, det finns massor av direkt dåliga val lista dem istället. 🙂24 september, 2007 kl. 18:14 #62276lunkan
DeltagareAng. att det tagit ett tag é inga konstigheter då vi beställt en komplett 2,5L-motor från USA
Lär ju inte vara en strokad 2 liters om dom beställer ett 2.5L block från USA utan ”bara” en helt ny motor!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.