SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor vem ska mappa JRM eller AUTOTECH??

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 43 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #62269
    SecretAgentMan
    Deltagare

      Ett solklart faktum är väl att bilar som mappats av Per på Autotech Motorsport (tidigare Trollspeed) är det ett j*vla orra i…

      En mappning hos Per innebär minst en halv dags körande i bänk, med en hel del pillande för att hitta max, och vad som ger mer, eller inte.
      Man får även bromspapper före och efter, i en rototestbänk – bara det är ju ett mervärde som är bra svårslaget.

      Han är för övrigt den enda jag litar på att pilla med min Silverpil, kan inte han gör jag det själv.

      Med det absolut inte sagt att de andra inte klarar av det, men får jag välja så chansar jag inte, Per lever på att mappa bilar åt proffsteamen inom racing, rally och rallycross…han kan skit, och har alla förutsättningar att leverera kvalitetsjobb varenda gång.

      Egentligen är det upp till var och en att välja, den här diskussionen är faktiskt lite trist, för jag vet vad det får för konsekvenser, hur man än vrider på det så skapar det läger, vissa är troende i en sak, andra i det motsatta.

      Det enda som kan avgöra en sådan sak, på lika villkor är lite bromsbänksracing, och det är ju en sådan träff lite i luften (dock hos Per, på hans rototest, men effekt är ju effekt…och bromsas alla, samma dag, på samma bänk…).

      /J

      #62268
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Ett solklart faktum är väl att bilar som mappats av Per på Autotech Motorsport (tidigare Trollspeed) är det ett j*vla orra i…

        En mappning hos Per innebär minst en halv dags körande i bänk, med en hel del pillande för att hitta max, och vad som ger mer, eller inte.
        Man får även bromspapper före och efter, i en rototestbänk – bara det är ju ett mervärde som är bra svårslaget.

        Han är för övrigt den enda jag litar på att pilla med min Silverpil, kan inte han gör jag det själv.

        Med det absolut inte sagt att de andra inte klarar av det, men får jag välja så chansar jag inte, Per lever på att mappa bilar åt proffsteamen inom racing, rally och rallycross…han kan skit, och har alla förutsättningar att leverera kvalitetsjobb varenda gång.

        Egentligen är det upp till var och en att välja, den här diskussionen är faktiskt lite trist, för jag vet vad det får för konsekvenser, hur man än vrider på det så skapar det läger, vissa är troende i en sak, andra i det motsatta.

        Det enda som kan avgöra en sådan sak, på lika villkor är lite bromsbänksracing, och det är ju en sådan träff lite i luften (dock hos Per, på hans rototest, men effekt är ju effekt…och bromsas alla, samma dag, på samma bänk…).

        /J

        #62301
        crazyarash
        Deltagare

          tack för hjälpen.. ja vet någ vem ja ska mappa den hos =)

          min är strokad samtidigt bytt kolvar och stakar m.m.m.

          #62303
          crazyarash
          Deltagare

            tack för hjälpen.. ja vet någ vem ja ska mappa den hos =)

            min är strokad samtidigt bytt kolvar och stakar m.m.m.

            #62298
            nukem
            Deltagare

              Strokat upp en 2 L till en 2.5 L ? ni får gärna förklara begreppet stroka för mig =)

              Blir motorn lika bra och säker som en färdig 2.5 L ?

              Jerry vad kosta det att köpa en lös STI motor ? och om du sålde din gamle i så fall vad fick du för den ?

              är mycket intresserad utav diskussionen men förstår inte så bra

              #62297
              nukem
              Deltagare

                Strokat upp en 2 L till en 2.5 L ? ni får gärna förklara begreppet stroka för mig =)

                Blir motorn lika bra och säker som en färdig 2.5 L ?

                Jerry vad kosta det att köpa en lös STI motor ? och om du sålde din gamle i så fall vad fick du för den ?

                är mycket intresserad utav diskussionen men förstår inte så bra

                #62302
                crazyarash
                Deltagare

                  stroke beror mycke på… men ja ska byta till värre-
                  kolvar
                  stakar
                  vevaxel
                  toppar med Cosworth kammar
                  värre ventiler och fjädrar
                  värre packningar
                  m.m

                  efter allt detta så ska det klara av ca 600hk++

                  du kan ju bara köpa en 2.5L block men vad ja vet så är det inte så bra och göra det om man inte ska byta kolvar och stakar.

                  hör med JRM dem kan säkert hjälpa dig.

                  ja fick betala 100 000kr för detta men då va det + arbete. så ja vet inte om ja ska rekomendera att göra det.

                  #62304
                  crazyarash
                  Deltagare

                    stroke beror mycke på… men ja ska byta till värre-
                    kolvar
                    stakar
                    vevaxel
                    toppar med Cosworth kammar
                    värre ventiler och fjädrar
                    värre packningar
                    m.m

                    efter allt detta så ska det klara av ca 600hk++

                    du kan ju bara köpa en 2.5L block men vad ja vet så är det inte så bra och göra det om man inte ska byta kolvar och stakar.

                    hör med JRM dem kan säkert hjälpa dig.

                    ja fick betala 100 000kr för detta men då va det + arbete. så ja vet inte om ja ska rekomendera att göra det.

                    #62286
                    Chewie
                    Deltagare

                      Frågan är om du är nöjd hittills med jobbet? Vad jag vet har det dragit ut på tiden. Hur har det gått sen dess? Vill som det sägs tidigare i tråden inte skapa ”två läger” men du bor i Götet och har bilen i Stockholm. Låter lite jobbigt. Trollhättan e ju trots allt närmre och du får mappningen gjord på bänk en halvdag! Byter man mycket så skulle jag iaf få det kollat på en bänk! Ändå mycket stålar vi pratar om!

                      #62287
                      Chewie
                      Deltagare

                        Frågan är om du är nöjd hittills med jobbet? Vad jag vet har det dragit ut på tiden. Hur har det gått sen dess? Vill som det sägs tidigare i tråden inte skapa ”två läger” men du bor i Götet och har bilen i Stockholm. Låter lite jobbigt. Trollhättan e ju trots allt närmre och du får mappningen gjord på bänk en halvdag! Byter man mycket så skulle jag iaf få det kollat på en bänk! Ändå mycket stålar vi pratar om!

                        #62283
                        specialized
                        Deltagare

                          Strokat upp en 2 L till en 2.5 L ? ni får gärna förklara begreppet stroka för mig =)

                          Stroka är när man med en annan vevaxel får ut större volym ur samma block. Längre slag alltså…:)

                          Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
                          ———————————-
                          SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

                          #62284
                          specialized
                          Deltagare

                            Strokat upp en 2 L till en 2.5 L ? ni får gärna förklara begreppet stroka för mig =)

                            Stroka är när man med en annan vevaxel får ut större volym ur samma block. Längre slag alltså…:)

                            Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
                            ———————————-
                            SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

                            #62288
                            JRM – JoCCe
                            Deltagare

                              Frågan är om du är nöjd hittills med jobbet? Vad jag vet har det dragit ut på tiden. Hur har det gått sen dess? Vill som det sägs tidigare i tråden inte skapa ”två läger” men du bor i Götet och har bilen i Stockholm. Låter lite jobbigt. Trollhättan e ju trots allt närmre och du får mappningen gjord på bänk en halvdag! Byter man mycket så skulle jag iaf få det kollat på en bänk! Ändå mycket stålar vi pratar om!

                              Ang. att det tagit ett tag é inga konstigheter då vi beställt en komplett 2,5L-motor från USA som byggs på beställning efter våra specifikationer … Att det tar en stund då har alla varit medvetna om från början, men nu är den på väg 😀 …

                              Självklart kör vi i bänk om så önskas, inga konstigheter 😉 …

                              MVH JoCCe

                              #62278
                              Yonaz
                              Deltagare

                                Jag tycker det Lunkan berättade på SS i helgen säger det mesta.
                                JRM fick bra betyg av Per och det fanns ingen mening med att pilla på något.

                                Spelar ingen större roll utan jag skulle låta geografi avgöra mitt val.
                                AUTOTECH och JRM – två bra val, det finns massor av direkt dåliga val lista dem istället. 🙂

                                #62276
                                lunkan
                                Deltagare

                                  Ang. att det tagit ett tag é inga konstigheter då vi beställt en komplett 2,5L-motor från USA

                                  Lär ju inte vara en strokad 2 liters om dom beställer ett 2.5L block från USA utan ”bara” en helt ny motor!

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 43 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.