SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor vem ska mappa JRM eller AUTOTECH??

Visar 13 inlägg - 31 till 43 (av 43 totalt)
  • Författare
    crazyarash
    Deltagare

okej nu hänger ja inte med =S jocce snackar du om min bil nu??
      för när ja fråga jimmy om det va en helt ny motor då sa han nej utan att eran levrantör hade inte delarna hemma och vänta på dem som sen därefter skulle skicka allt till er.

MVH // Crazy

crazyarash
      Deltagare

kan detta verkligen stämma med min bil om josef bänka sin på 287hk på hjulen..

http://www.garaget.org/archive/47299/46102/large_46102-592307.jpg

han sa att min bil har vart ägd av petter solbergs test förare men ja vet inte om ja ska tro på den säljaren!!

josefn
        Deltagare

Alltså annonsen som du har lagt upp ar ju en prodrive sti, min är ju ingen prodrive och när vi bänka bilen så hade vi bara dessa mods:

EcuTek
          Helix 3″ DP med race-kat
          HKS 3″ Silent Hi-power cat-back
          HKS S40I HR8 tändstift
          Walbro 255l/h bränslepump
          Men en annan turbo jämnfört med den euro/jap jag hade en VF39

Josefn

crazyarash
          Deltagare

okej! så du hade inte 2.5L då?
            så min styrbox är bytt??

STIred
            Deltagare

okej nu hänger ja inte med =S jocce snackar du om min bil nu??

så min styrbox är bytt??

Nja jag ångra mig …. var inget…

/r

SecretAgentMan
              Deltagare

…det är nog tur att man reserverar sig för felskrivning i annonsen. WRC-turbo alltså? 😀

/J – ursäktar sig, men har svårt att inte garva lite

simo
                Deltagare

…det är nog tur att man reserverar sig för felskrivning i annonsen. WRC-turbo alltså? :D/J – ursäktar sig, men har svårt att inte garva lite

Välj bort WRC-turbon så får du bilen för halva priset 😀 😀
                  http://i7.tinypic.com/4tk56on.jpg

/U

Manor
                  Deltagare

okej! så du hade inte 2.5L då?
                    så min styrbox är bytt??

Nu är jag helt ”lost in space”…vem ställer du dessa frågor till egentligen?

Josefn har väl en 2.5 liters motor i sin USA import (vill jag minnas att det var).
                    Vet du inte själv om din styrbox är bytt?

Om du har gett 100.000:- till JRM, vet du då inte ens vad du har köpt? Ställer du frågor till JRM via forumet…det måste väl finnas bättre sätt att kontakta dem i så fall!!?

Hur som helst så önskar jag dig lycka till…med vad du nu förväntas få tillbaka.

crazyarash
                    Deltagare

ja vart förvirrad när joCCe sa att det va en helt ny spis… ja kolla på länken josef skicka och där hade han bänkad bilen på 287hk på hjulen.. så ja undra om det va innan han mata in 2.5L eller om det va efter. sen sa han att ja har en prodrive vad ja har fått höra så är det orginal på STI.
                      nej ja vet inte så mycke om min bil har inte haft den så länge. har mest vart i reperation och trimning sen första veckan ja köpte bilen.

ps: ja tror knappast att ja kommer få dåliga grejer eller va missnöjd med grejerna ja får av JRM. Ja litar på dem!

MVH // Crazy

specialized
                      Deltagare

Trådskaparen har ju faktiskt ´-kvar- WRC-turbon med 😀

Hämtat från garaget-länken 😀

Ӏgare: crazyarash

Effekt / Vridmoment (kortfakta): ? hk / ? Nm
                        Motor, växellåda och avgassystem: Rostfritt supersprint avgassystem, supersprint grenrör, subaru pro drive styrbox, WRC Turbo, HKS GD Max koppling ”

Mvh.Mattias – Som har påpekat detta någon gång på garaget 😉
                        ———————————-
                        SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

josefn
                        Deltagare

ja vart förvirrad när joCCe sa att det va en helt ny spis… ja kolla på länken josef skicka och där hade han bänkad bilen på 287hk på hjulen.. så ja undra om det va innan han mata in 2.5L eller om det va efter. sen sa han att ja har en prodrive vad ja har fått höra så är det orginal på STI.nej ja vet inte så mycke om min bil har inte haft den så länge. har mest vart i reperation och trimning sen första veckan ja köpte bilen.ps: ja tror knappast att ja kommer få dåliga grejer eller va missnöjd med grejerna ja får av JRM. Ja litar på dem!MVH // Crazy

Crazy, lysnar nu, min bil kom från usa med en 2,5L. USA var först med 2,5L dom började säljas 2004 redan.
                          Så NEJ jag har ingen prodrive ECU utan STi men us-version

Josefn

crazyarash
                          Deltagare

tack josef. nu hänger ja med..

JRM – JoCCe
                            Deltagare

Hehehe, såg att det var lite missförstånd … Arash motor som är beställd är alltså ett 2,5L longblock, inte en komplett maskin med all kringutrustning …

Ang. styrboxen så är det en standard-box som är mappad av Prodrive …

MVH JoCCe

Visar 13 inlägg - 31 till 43 (av 43 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.