SSC Allmänt snack Allmänt småprat Ventilering…lr SGM’s månatliga antiblingtråd

Visar 4 inlägg - 46 till 49 (av 49 totalt)
  • Författare
    Manor
    Deltagare

Hej !

För min del är aktiv körning att min Impreza används året om till allt från resor till/från jobbet, storhandla med familjen eller dra husvagn. Det tycker jag är en av de viktigaste styrkorna med just Imprezan, att den är så otroligt mångsidig. Jag har full förståelse för de som vill köra streetrace, kon-, is- eller vanlig bana då det än mer stärker min känsla att Imprezan kan användas till ALLT. Detta innebär också för min del att den kan style:as, trimmas eller behållas original…då ens Imprezan blir vad man gör den till.

mvh Mats N – som inte är intresserad av att åka bana, men däremot vill träffa Subarubröder då och då :).

Perra
      Deltagare

Det är inte ofta jag är överens med Älgen men nu är jag faktiskt det. 😉 :+ Inte i den meningen att jag tycker det är snyggt med allehanda plastsjok på Imprezor utan att klubben ska välkomna alla som äger en Impreza och även framtida ägare. Men det är klart, jag äger ju ingen längre så jag har väl inget att säga till om. 😀 😉 :+

Mvh Perra

Maddis
        Deltagare

Apropå bankörning:

Jag har sagt det förut och säger det igen;
          Jag har provat Mantorp, Kinnekulle och Gelleråsen, på LUGNA PASSET, garanterat vart den som varit ”söligast med kassa spårval” och har även provat tända backlampan på Mantorps långa raka 😀 😀 .
          Kan garanterat säga att det var otroligt nyttigt och görkul att göra det, var jag av? NÄPP!!! Om man bara tar det lugnt och kör i ”vanligt vägtempo” så ska ni få se att det går bra!

/Madde

alrik
          Deltagare

Klart man ska använda bilen året om enligt mig, inte ställa av den på vintern osv. Angående extra plast på bilen så är de upp till ägaren själv att bestämma om de. Vissa bilar blir riktigt fina och andra blir mindre fina. Fast hur är det man säger, skönthet ligger i betraktarens ögon!?!

Jag köpte en uppsättning isdäck av Tallen i år och kan varmt rekommendera det. Snön är mjuk om man hamnar utanför ( som man gör även om man inte vill ;)) Är ett sjuk kul sätt att använda bilen på.

Jag har tänkt att prova på bana i år, har aldrig provat de.

När det gäller att prova bilens och sina egna gränser så är ju bana det bästa ställe att göra det på, det värsta som kan hända är att man åker av och förhoppningsvis klarar bilen. Men man börjar ju som Blocken sa och åka lugnt, inte komma fullt ös och märka att man inte klarar av det. Är ju i princip samma sak som att man lär sig krypa före man lär sig gå. Om bilen går sönder i fråga eller inte kan ju diskuteras, man kan ju få punka även om man bara åker konstant 90km/h utan några värre körningar. Tror nog att det beror mycket på hur bilen är skött överlag. Sen så ska våra bilar tåla att piskas runt lite här och där, är ju inte riktigt en vanlig standardvagn vi åker runt i.

Edit:
            Sen så ska man åka med olackade kjolar, allt annat räknas som übermycket stylning. 😛 😀

/ Mikael

Visar 4 inlägg - 46 till 49 (av 49 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.