SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor ventilkåpan läcker hjälp

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Imprezaz
    Deltagare

Hej! märkte att det var en stor pöl olja på golvet (ca 1-2dl) och såg att det kom från ventilkåpan i underkant.
      Plockade av kåpan och funderade lite om jag ska köpa ny packning och kanske även de två runt tändstifts hålen eller om det går lika bra med loctite 5910 silicon svart?
      ett annat alternativ är ny packning + loctite 5910 eller vilket funkar bäst?

de två packningarna i överkant på vänster ventilkåpan altså till motoroljapåfyllnings röret och den andra saken (vet ej vad det är) ska dom också bytas då dom lossats nu eller räcker det att rengöra köra loctite 5910 bara eller + packning?

Tackar på förhand:)
      kolla gärna min andra tråd också om varför stereo,innerbelysning plötsligt slutade funka (kollat alla säkringar tror jag)
      http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=88332

Mumin
      Deltagare

Byt packningar + packnings klister så blire bra.. byt även för tändstiftshålen.

Myzkoo
        Deltagare

Glöm inte att korsdra bultarna till kåpan när du ska sätta ihop det igen. Kan vara lite kinkigt att få tätt..

/ Mattias

Imprezaz
          Deltagare

Byt packningar + packnings klister så blire bra.. byt även för tändstiftshålen.

Okej, måste man altså byta packningar? för hörde på en subaru verkstad att dom själv bara annvänder packningsklister. packningarna är dom samma i min sti japan import som på gt?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.