SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Verkstad för service i söder om Sthlm?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    pekkasteele
    Deltagare

Har just köpt min WRX -01, den har gått just över 14k mil, men den sista servicen är inte utförd, den vid 13750mil. Finns det någon speciell verkstad ni kan rekommendera? Jag bor i Trosa så jag antar jag får såka mig uppåt till sthlm för att finna någon bra? Med vettiga priser.

Snofi
      Deltagare

Skulle säga Furstenhoff motor 😉

Manor
        Deltagare

Helt klart Fürstenhoffs Motor i Huddinge.
          De är experter på turbo Imprezor :).

Pirre
          Deltagare

JRM utför även service vad jag vet( aktoriserad Subaru vet jag inte om dem är ). Fürstenhof är också bra.

/ Henke

pekkasteele
            Deltagare

Ahaa, jag hade fått för mig att Fürstenhoff INTE var nått att hänga i granen, vet inte vart jag läste det men att dom inte fick sälja Subaru mer för att dom … ja sög. Fast, då var det bara skitsnack av nån missnöjd kund då kanske.

Manor
              Deltagare

Ahaa, jag hade fått för mig att Fürstenhoff INTE var nått att hänga i granen, vet inte vart jag läste det men att dom inte fick sälja Subaru mer för att dom … ja sög. Fast, då var det bara skitsnack av nån missnöjd kund då kanske.

Jo, det var många mindre handlare i Stockholmsområdet som blev av med auktorisationen till försäljning när generalagenten sålde sin själ till Kindwalls :mad:. De är väl numera Subaru ”förmedlare” så det går nog fortfarande att köpa bil direkt av dem, tror jag.

En auktoriserad verkstad är däremot något helt annat…och de är definitivt bra att ha och göra med och duktiga.

Garagekungen
                Deltagare

Jag har haft Musclecars i Södertälje (Subaru auktoriserade) när det gäller min Legacy diesel sedan den var ny (dec 2009).
                  De som driver firman har många års erfarenhet av hobbybilar och jag upplever att de ”tar hand om” bilen på rätt sätt. 🙂
                  Tycker att det har fungerat mycket bra – avseende kommunikation och anpassa tider mm.
                  (jag har dock inte behövt serva min STi än, så jag refererar till hur det funkat med Legacy´n)

Vid ett tillfälle (i samband med en försäkringsskada på Legacy´n) så hamnade den hos Fürsten – och kanske hade de ”för mycket” att göra, men min eftersmak var inte nått toppbetyg.

Det kändes lite som man var ”ivägen” eller ”jobbig” när man hade kontakt med dem.
                  Arbetet i sig har jag inget att anmärka på.

Så jag fortsätter iaf att lämna till Södertälje… 😉

pekkasteele
                  Deltagare

Jag valde MuscleCars till slut, trevligt folk där, blev dock dyrare än jag trodde då dom upptäckte att jag var tvungen att byta bromsskivor fram, och klossar, sen ett spännhjul till AC remmen. men det är sånt man får ta.

Kommer att fortsätta lämna till dem iaf!

Garagekungen
                    Deltagare

Jag valde MuscleCars till slut, trevligt folk där, blev dock dyrare än jag trodde då dom upptäckte att jag var tvungen att byta bromsskivor fram, och klossar, sen ett spännhjul till AC remmen. men det är sånt man får ta.

Kommer att fortsätta lämna till dem iaf!

Musclecars – Södertälje…
                      Jag hade precis min älskarinna där – ny kamrem mm.
                      Har även fått större oljepump, Cosworth skvalpplåt och nya vassare belägg monterad av dem – Mycket nöjd, nu är man redo för sommarens ban-träffar…

Mäki-Mäki-Mäki… komsi komsi !!!
                      😀 😀 😀

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.