- Detta ämne har 6 svar, 1,132 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av AndreS.
-
FörfattareInlägg
-
14 november, 2011 kl. 14:12 #27160NinjaSteveDeltagare
Kom nyss från bilprovningen i Luleå med 1 fel på protokollet. Spindelled, fram vänster, glapp. Finns det någon som kan hjälpa mig, eller kan tipsa om en trevlig verkstad som kan hjälpa mig med att åtgärda detta?
Har precis flyttat till Luleå och hittar knappt hem när jag väl ger mig ut, så jag är ganska grön i denna stad 🙂
14 november, 2011 kl. 15:32 #232269Jim_sDeltagareÅke eriksson har väl subaru?
14 november, 2011 kl. 17:43 #232267NinjaSteveDeltagareÅke eriksson har väl subaru?
Ja, det var inte speciellt svårt att googla fram. Jag tänkte mer om det finns någon duktig mekaniker som är bra att ha att göra med, som någon annan har erfarenhet av.
14 november, 2011 kl. 17:58 #232270Jim_sDeltagareJa, det var inte speciellt svårt att googla fram. Jag tänkte mer om det finns någon duktig mekaniker som är bra att ha att göra med, som någon annan har erfarenhet av.
Men ursäkta då, du ville ha tips om en VERKSTAD som kunde lösa detta. Jag presenterade en. Så vad fan är då problemet?
14 november, 2011 kl. 20:10 #232266isseDeltagareHej!
Om det bara gäller en spindelled så kan du kolla med Storhedens Bil och Service (ligger precis bakom Bilprovningen). Eller så kollar du med Luleå bil och däck (ligger i södra hamn vid ångsågen). Annars så är det väl att rekommendera att du åker till Bilhallen i Piteå om du vill lämna bilen till en märkesverkstad. Dom har lång erfarenhet av Subaru och det är det bilmärke dom lever på att sälja och serva. Kommer själv att lämna bilen dit nu när det är dags för storservice.
Mvh Anders (Luleå)
17 november, 2011 kl. 09:31 #232268NinjaSteveDeltagareMen ursäkta då, du ville ha tips om en VERKSTAD som kunde lösa detta. Jag presenterade en. Så vad fan är då problemet?
Jag ber om ursäkt om jag formulerade mig fel, så du uppfattade min ton som negativ. Det var inte alls min mening. Det är alltid roligare att betala om verkstaden/mekanikern i fråga är trevlig och ärlig. I stället för att ta första bästa verkstad ville jag först se om det finns erfarenhet av just det jag söker.
18 november, 2011 kl. 19:02 #232265AndreSDeltagareKan inte rekommendera Bilhallen, har haft ganska mycket med dom att göra och har inte tänkt åka dit någon fler gång.
Hej!
Om det bara gäller en spindelled så kan du kolla med Storhedens Bil och Service (ligger precis bakom Bilprovningen). Eller så kollar du med Luleå bil och däck (ligger i södra hamn vid ångsågen). Annars så är det väl att rekommendera att du åker till Bilhallen i Piteå om du vill lämna bilen till en märkesverkstad. Dom har lång erfarenhet av Subaru och det är det bilmärke dom lever på att sälja och serva. Kommer själv att lämna bilen dit nu när det är dags för storservice.
Mvh Anders (Luleå)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.