- Detta ämne har 9 svar, 1,453 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 1 månad sedan av ADDE.H.
-
FörfattareInlägg
-
13 december, 2002 kl. 20:35 #312charlieDeltagare
Känner att jag måste dela med mig av detta som jag varit med om idag!
Inne har en Impreza WRX STI -02. Rostfritt-system från turbon med katt och en turbotrycksmätare.
För ca två månader sedan så började motorlampan att lysa. Tog tag i det hela för ca 1 månad sedan och ringde till Turebergs bilcenter som VARIT min verkstad. De hade inte tid att ta en avläsning och se vad felet va! Ringde då vidare till Bromma bil och motor och de hade tid dagen efter. Sagt och gjort, åkte dit och fick ett trevligt bemötande. Avläsningen gick fin och fick reda på att min kamaxelgivare hade sagt upp sig.
Bokade där efter tid hos TBC en vecka senare.Den angivna dagen lämnade jag bilen kl 10. Fick ett samtal ca 3 timmar senare där de sa att allt var klart. Vid hämtningen av kärran så blev jag informerad om att de inte skulle kunna göra detta igen efter som att jag trimmat bilen ordentligt?! Efter 20 minuters körning började motor lampan att lysa igen!
Idag fredag så ringde jag tillbaka till TBC och berättade vad som hade hänt. De tog in mig på en gång och gjorde en avläsning.
“Du har fel på din wastegate och lite till, detta beror enbart på att du har trimmat din bil så mycket och höjt turbortycket. Vi kan inte göra något åt detta.”
Då lackade jag till och informerade denna herre om att så inte va fallet. Det enda som är bytt på bilen är avgassystemet och den är oskruvad för övrigt!
Rejält förbannad styrde jag mot Bromma bil och motor. Väl på plats så börjar jag prata med chefen där då han stod i mottagningen, körde hela historien från början. Informerade även exakt vad som är vad gjort på min bil med avgassystemet.
Han tog det som en självklarhet att de skulle läsa av min bil och se vad felet låg. Han sa även att ett byte av kamgivare INTE tar 3 timmar utan uppåt en 5-6 timmar. När svaret kom på avläsningen så visade det sig att kamgivaren var trasig och att wastegate solinuiden hade get utslag.Svart på vitt, TBC hade inte bytt mihn kamgivare utan bara blåst mig totalt!!!!
Bromma bil och motor förstod mycket väl att jag absolut inte vill ha nått att göra med TBC.
De har från och med idag fått en ny trogen kund!Vill Du ha din bil hel efter service eller garanti jobb?
Anlita ej Turebergs Bil Center i Sollentuna!//Charlie
“No one remembers a coward”
Ultimate STImulation
2:a Stockholm Street Open 2002
13 december, 2002 kl. 23:54 #36871dlehtihetDeltagareTråkigt att höra om alla turer du varit tvungen att ha med TBC. Tycker personligen att de är lite “nja”. BBM har däremot alltid varit klockrena. Chefen där kör ju själv racing (med Alfa tror jag) och är kul att snacka med 🙂
M v h
Danne
14 december, 2002 kl. 12:34 #36873ImpDeltagareSka nog uppsöka nånannan jag med. har ju problem med knackningar på min bil och efter många turer till tbc så har dom inte hittat felet. dom har iofs inte tat betalt för att kolla om dom kan hitta nått fel men endå.
14 december, 2002 kl. 20:41 #36872SubbaristDeltagareProva Fürstenhoff i huddinge vettja! Jävla trevliga killar.
Subbarist javisst!
15 december, 2002 kl. 01:54 #36876honksterDeltagareFûrstenhoff e grymma..Min bil e servad hos dem hela tiden och den går grymt bra! 🙂
Enligt folkmun och de impreza ägare som jag träffat är fûrstenhoff det stället som gäller(enligt rekommendation) om man vill ha fackmannamässig riktigt bra service….
Finns säkert hur mkt bra ställen som helst att serva på men om du bor i sthlm området så är det värt ett försök…
/honkster
16 december, 2002 kl. 10:51 #36875charlieDeltagareHar bara hørt possetivt om Fürstenhoff det senaste året. Blev “varnad” nær jag køpte min førsta gt før att serva bilen dær om man hade modifierat lite. Men så verkar det inte vara?
Bra att veta vart man kan vænda sig før att få hjælp av folk som vet vad de håller på med!//Charlie
“No one remembers a coward”
Ultimate STImulation
2:a Stockholm Street Open 2002
16 december, 2002 kl. 12:19 #36874SpeedyGTDeltagareDetta är ju viktig information!!!
Vore det inte bra med ett forum som behandlar bra/dåliga verkstäder?
På så sett kan man ju enkelt se var man ska serva pärlan 🙂Ska själv in till Autoteknik i Borås imorgon.
Nån som vet nått om denna firma?????16 december, 2002 kl. 13:14 #36877NiklasDeltagareTacka vet jag MLS i Mölnlycke (GBG) som bland annat pillar på Szantos’, GT_PG’s och min Impreza. Aldrig något tjafs, snarare frågar de mig varför jag inte slängt i lika mycket trim och modifikationer som våran rattlåskung (Szantos). Sist försökte de sälja en dogbox och en 2.2l motor till mig…Mmmmmm… 😉
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
16 december, 2002 kl. 14:34 #36869GrizzlyBearDeltagareJag tänker inte åka till Fürstenhoff igen. När jag hade haft bilen på 10000 mila servicen hos dem fick jag tillbaka den med en läckande kylare!
Kunde ha gått riktigt illa när jag stod i köerna på Essingen och plötsligt ser att det började ryka från motorn. Blev till att köra på full värme och nerdragna rutor till närmsta mack.Det visade sig att det var två slangklämmor som de glömt att dra åt.
Visst, misstag kan ju alla göra, men jag fick dessutom betala för att de skulle fixa det!
Detta har iaf fått mig att hålla mig borta därifrån./Björn
19 november, 2003 kl. 19:43 #36870ADDE.HDeltagare>Prova Fürstenhoff i huddinge vettja! Jävla trevliga killar.
>
>Subbarist javisst!
INSTÄMMER!!
/ADDE -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.