SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Verkstadsmanual STi 04 sökes

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #215847
    TomK
    Deltagare

      Inte vad jag vet.

      #215831
      Mats
      Deltagare

        Har du en ”fet” nyckel eller en smal?
        Den ”feta” nyckeln har ju chip i sig som kollas av mot bilens immobilizer.

        #215848
        TomK
        Deltagare

          Ja lite tjockare är den.
          Med en svart och en grå knapp! 🙂

          #215849
          TomK
          Deltagare

            Hur gick det för dig? löste det sig?

            #215838
            Nikke McRae
            Deltagare

              Har inte beställt motorn än. Jag håller på att planera inför konverteringen, därför behöver jag ritningarna, för att veta vilken motor och ecu som blir smidigast. Som det verkar nu så är det nog bara JDM bilarna som inte har imobilizer.

              #215850
              EvoPeter
              Deltagare

                Borde inte Immobilzern gå att koppla förbi eller para ihop med en ny ECU?

                På en del bilar bryter den ju Soppa pumpen och en del tändningen samt en del där den gör båda saker. Nu snackar vi 2000-2005 bilar.

                På min TME så räckte det med att jag jordade bensinpumpens kabel i chassi bredvid ECU så va immobilizern bortkopplad.

                EDIT: Är det så att den stänger av spridarna blir det genast lite jobbigare.

              Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.