SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor verktyg kamdrev

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    bobbokrill
    Deltagare

hej på er håller på o plockar isär min motor och har fått bort insugsdreven på kamarna men dom satt nått i hästväg. avgasdreven har jag kört fast på så då undrar jag hur ni pro mekare gör för att få bort dom eller går det att få tag i ett hållverktyg som de igentligen ska vara. Lär väl knappast va troligt att man får låna ett på nån subaruverkstad. mvh

TomK
      Deltagare

Det är ett helvete vad kam dreven ska sitta på våra motorer.
        Man kan hålla innanför kamdrevet under kåpan med en skiftnyckel samt långt rör så man orkar hålla i. Sen är det bara ett långt dragskaft och ta i för kung och fosterland så släpper det sen.
        Det är enklare om man är 2 som gör det.

bobbokrill
        Deltagare

jo ja märkte det gjorde en specialtång till insugdreven sen en stor förlängare och när bulten släppte så var ju känslan helt klart bult av stort problem men dom höll. fattat inte hur dom kan sitta så hårt verkar ju inte vara sträckbult heller inte behandlad me nåt medel

TomK
          Deltagare

jo ja märkte det gjorde en specialtång till insugdreven sen en stor förlängare och när bulten släppte så var ju känslan helt klart bult av stort problem men dom höll. fattat inte hur dom kan sitta så hårt verkar ju inte vara sträckbult heller inte behandlad me nåt medel

Skönt att dom släppte för dig! 🙂
            Dom ska dras åt ganska hårt när man monterar.
            kommer inte ihåg momentet med var en hel del.

Fricke.w
            Deltagare

Ha ha 😀 ja dom sitter som satan dom där, vi gjorde egna verktyg som passade på dreven, jag fick ju bora ur en av bultarna då den satt så hårt att vi drog den rund, fick även bora ur en top bullt, samma där, så se till att du köper dig en sprit ny 14mm 12kants hylsa för ända målet, de kan du spara grymt med tid på 😀

lunkan
              Deltagare

Ja det kan vara ett helvete med dom där kamdreven! Själv fick jag gå loss med vinkelslipen o klyva bulten och det slutade med att jag fick beställa nya drev från UK:)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.