› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vettigt pris??
- Detta ämne har 8 svar, 722 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 3 månader sedan av Dawn.
-
FörfattareInlägg
-
22 oktober, 2002 kl. 11:56 #6312mosseDeltagare
Hallå
Jag har hittat en röd Impreza GT , combi karossen.
ca 7000 mil, 1 ägare, 99 års modell.
Normal utrustning.
Bra skickÄr 150.000:- ett vettigt pris för en sån vagn?
Tack!
Klas22 oktober, 2002 kl. 12:03 #78518SecretAgentManDeltagareSom alltid beror det på skick och utrustning, rent spontant i ryggen känns 150 som ett bra pris.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
22 oktober, 2002 kl. 12:29 #78524mosseDeltagareOk tack!, jag är insatt i BMW priser då jag kör M3 på sommaren, men när det gäller Subaru kan jag inte ett dyft!
Har kombikarossen några nack/fördelar mot sedanen?Mvh
Klas22 oktober, 2002 kl. 14:45 #78522FroilanDeltagarePriset verkar vara mycket bra. Tror mig ha sett bilen annonserad hos en bilhandlare i Sthlm. Är den svensksåld med alla papper i ordning och med bra historia, alltså okvaddad, skall du slå till. Har ingen erfarenhet av kombimodellen anser att utseendet är fräckt och mekaniken är säkert samma på båda modellerna dvs mycket bra. Har läst i tester att den skall vara något bullrigare än sedanen. Själv tycker jag att min egen GT -00 är både tystare och med bättre komfort än vad som skrivits i de svenska biltesterna. Inte sämre än någon annan bil i klassen. Dock hörs en del ljud från bakvagnen då man sitter i baksätet men det är också vanligt förekommande i den mindre mellanklassen. Vid 10000 mil väntar en stor service då kamremmen skall bytas. Den servicen lär kosta ungefär 10000 skr
22 oktober, 2002 kl. 15:19 #78521SubbaristDeltagare>Dock hörs en del ljud från bakvagnen då man sitter i baksätet
Hur ofta sitter man i baksätet på sin egen bil? 😮
Subbarist javisst!
22 oktober, 2002 kl. 17:03 #78523FroilanDeltagareJag har faktiskt åkt i baksätet på min Impreza GT just för att kunna bedöma vilken komfort baksätespassagerna har och lade då märke till vägljud från hjulhusen. Detta förekommer oftast hos halvkombi och kombibilar i samma klass som Golf Focus Civic osv. Observera min åsikt om att bilen är betydligt tystare och komfortablare än vad jag förväntade mig efter att ha läst tester från Teknikens Värld, Auto Motor & Sport, Vi Bilägare m.fl.
22 oktober, 2002 kl. 22:19 #78519DawnDeltagareLAST EDITED ON Oct-23-02 AT 00:20AM (GMT)
Enl. mig så är några skillnader såhär:
Bagaget i kombin, bildar ett högre basljud om man byter till ett annat (läs mer ljudligt) avgassystem.
Kombin är (minimalt) inte fullt lika kvick i acc, knappt märkbart.
Kombin blir snyggare när/om man har tattarfilm på rutorna, i jämförelse med sedanen.
😉
Priset på denna bil verkar vettigt men som sagt, skicket är viktigt. Många mil, bara den är servad rätt så ska det vara OK.
/=)
Min nya växellåda är helt underbar!
I’m alive and kicking!
Dawn23 oktober, 2002 kl. 06:32 #78525mosseDeltagareTack för alla svar grabbar! 🙂
/Klas23 oktober, 2002 kl. 13:21 #78520DawnDeltagareDet är därför vi är här. 😉
/=)
Min nya växellåda är helt underbar!
I’m alive and kicking!
Dawn -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.