SSC Annonser Säljes – Delar Vf35

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Lumberjack
    Deltagare

Köpte en VF35 på skroten på vinst och förlust för tre tusingar, den glappar lite vilket märks när det är under 10 grader ute. Då kommer det lite för mycket vit rök ur avgasröret som slingrar sig kvar några sekunder för länge. Detta händer när motorn _inte_ är helt varm eller helt kall. Är motorn helt kall eller varm syns inget.

Jag köpte en frisk VF35 av Sjögren Racing och symptomen försvann helt.

Någon som inte bryr sig om lite vit rök, eller har planer på att renovera? Skulle vilja ha 1.500.-

Har en till VF35:a också, skuren. Den trycker igenom olja när den laddar, kommer rätt mycket vit rök då. Dock inget rök utan ladd. Men den lär behöva renoveras.

Gystompa
      Deltagare

Du är medveten om vad en renovering av en Vf 35 kostar? 🙂

Jag köpte ett renoverings kit från kinugawa för ca 1000:- för några år sen.

Därefter skickade jag den till en renoveringsfirma fär i Sverige för att renovera själv är bara att glömma. Det sitter en mutter som är inslipad för att axeln ska bli balanserad. skippar man detta så åker man på ras direkt.

Slut summan på det kalaset landa på ca 8000:-

En fungerande vf35 köper man på ebay för ca 300-400 pund. alternativt köper en ny kinugawa turbo för 500-600 pund.

Undra vad man väljer? 😉

Lumberjack
        Deltagare

Åshit. Fast kollar jag på turbotechs sidor ska det gå på 4.6k. Jag var sugen på det ett bra tag, skönt att veta att allt är i toppskick. Men sen började den där Sjögren sälja billigt så….

Sjögren Racing
          Deltagare

Skönt att det löste sig för dig med turbobytet 🙂

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.