- Detta ämne har 43 svar, 3,960 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av Shimme.
-
FörfattareInlägg
-
28 december, 2012 kl. 13:31 #251579ShimmeDeltagare
Som jag sa, http://www.importcarparts.co.uk är din bästa kompis, om du vill köpa original delar till bra priser 🙂
Annars köper du begagnat av grabbarna här, som verkar ha lite på lager, ingen ide att köpa dyrt, om begagnat funkar och är i bra skick.MVH
Verkar vara grymma priser där ju! men vilken modell är GT på den hemsidan/på engelska
finns 2.0i 4WD Sport & GL och 2.0i Turbo UK men inte GT.till exempel denna, kan den passa?
http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=1711&cat=0&sub=0&sec=0&var=0&dc=&gen=&searchKey=drive%20shaft
och jag läste någonstans att alla drivaxlar är likadana på min bil.28 december, 2012 kl. 16:54 #251580ShimmeDeltagareI UK heter GT “turbo 2000”.
okej, hmm.. alternativen med 2.0 motorn som finns på den hemsidan är:
2.0 P1 Prodrive Coupe
2.0 T WRX Import
2.0i 4WD Sport & GL
2.0i STi Type R Import
2.0i Turbo UK
2.0i Turbo WRX STihar faktiskt ingen aning vilken som är GT men kanske kan vara 2.0i Turbo UK? eller kanske får maila dom och fråga vilken bil jag har haha
28 december, 2012 kl. 19:39 #251552Christian SDeltagareja i UK så heter dom turbo 2000 eller turbo UK eller wrx men många av grejerna är samma på alla 2 liter maskinerna med turbo. enda motorn av dom du listade som inte har turbo är 2.0i 4WD Sport & GL men många givare och andra delar är samma som på turbo medellerna.
30 december, 2012 kl. 10:53 #251581ShimmeDeltagareJag mailade dom i fredags men fick inget svar och har googlat runt lite utan resultat men jag testar beställa dom som passar till UK modellen sen
30 december, 2012 kl. 18:53 #251550Fricke.wDeltagareHar för mig att den som ska matcha våran GT i sverige mest, är vell just den som heter 2.0i Turbo UK i listan.
Om du inte får något svar, så har nog dom också jul ledigt nu 🙂3 januari, 2013 kl. 14:32 #251582ShimmeDeltagareHar för mig att den som ska matcha våran GT i sverige mest, är vell just den som heter 2.0i Turbo UK i listan.
Om du inte får något svar, så har nog dom också jul ledigt nu 🙂Dom svarade idag och ja det är UK som är våran GT, kan va bra att veta även om de flesta delar passar de olika modellerna, men blir att beställa efter nästa lön och när jag fixat ett paypal konto.
11 januari, 2013 kl. 16:36 #251583ShimmeDeltagareRöven.. får lägga detta på hyllan ett tag, besiktade bilen idag och hade typ 15 gånger för höga HC & CO värden så pengarna får gå till katalysator, lambdasond å ett par bra tändstift(såg inte så lätt ut att byta dom)
nån som har nåt mer tips på saker man kan byta för att få ner extremt höga avgasvärden så vore de väldigt schyst!
fick dom värdena med 30/70 K-sprit/bensin i tanken och väldigt varmkörd katt.11 januari, 2013 kl. 17:45 #251553Christian SDeltagarebyta tändstift är inga problem.
på väster sida behöver du bara lossa och flytta på spolarvätskebehållaren.
på högersidan är det lite mer ivägen om du har orginal luftburk, kör du med öppet filter är det betydligt mer plats och det går att byta utan att ta bort någonting men du kan ta bort filtret för att få mer plats.11 januari, 2013 kl. 18:15 #251562pettsunDeltagareVad har du för lambda värde?
de ger alltid lite att byta stift, luftfilter, olja och filtret om de är dåligt.
Men har du bra lambdavärde så är de troligen katten som är slut. Kör du original avgas?11 januari, 2013 kl. 21:35 #251584ShimmeDeltagarebyta tändstift är inga problem.
på väster sida behöver du bara lossa och flytta på spolarvätskebehållaren.
på högersidan är det lite mer ivägen om du har orginal luftburk, kör du med öppet filter är det betydligt mer plats och det går att byta utan att ta bort någonting men du kan ta bort filtret för att få mer plats.spolarvätske behållaren ligger löst i sin plats så ba att lyfta ur 😛 och har sport filter, men man måste ju ha en förlängare som är exakt rätt längd för det tändstiftet längst bak på höger sida sitter det ju en balk mitt emot typ 4cm ifrån :S trodde man skulle behöva lyfta motorn först men får kanske kolla mer noga,
11 januari, 2013 kl. 21:43 #251585ShimmeDeltagareVad har du för lambda värde?
de ger alltid lite att byta stift, luftfilter, olja och filtret om de är dåligt.
Men har du bra lambdavärde så är de troligen katten som är slut. Kör du original avgas?kommer inte ihåg lambda värdet men det var godkänt, men lambdasonden kan väl ge skumma hc/co värden också om den e paj?
sitter 3″ avgas med race katt på så första grejen blir nog att försöka hitta en katt som renar bra som är antingen 3″ eller en mindre med skarvar som blir mindre, kanske är bäst att skaffa en mindre så man typ stryper motorn också, eller har det ingen betydelse?
11 januari, 2013 kl. 21:53 #251556TypeRDeltagare3″ and sports cat system should be fine as Long as there’s no leaks.
12 januari, 2013 kl. 02:24 #251554Christian SDeltagarespolarvätske behållaren ligger löst i sin plats så ba att lyfta ur 😛 och har sport filter, men man måste ju ha en förlängare som är exakt rätt längd för det tändstiftet längst bak på höger sida sitter det ju en balk mitt emot typ 4cm ifrån :S trodde man skulle behöva lyfta motorn först men får kanske kolla mer noga,
jag använder tändstiftshylsa som jag sen sätter en led på (detta blir lite lite för kort) som jag sen sätter på tändstiftet sen sätter jag dit spärrskaftet men iom att det är lite lite för kort så kan man bara trycka på spärrskaftet en lite bit, sen är det bara att lossad—0.o—b ska fösöka hitta en förlängare som är lagom lång, hittar jag ingen får man väll kapa en.
14 januari, 2013 kl. 07:46 #251586ShimmeDeltagarejag använder tändstiftshylsa som jag sen sätter en led på (detta blir lite lite för kort) som jag sen sätter på tändstiftet sen sätter jag dit spärrskaftet men iom att det är lite lite för kort så kan man bara trycka på spärrskaftet en lite bit, sen är det bara att lossad—0.o—b ska fösöka hitta en förlängare som är lagom lång, hittar jag ingen får man väll kapa en.
haha okej, krångligt värre! ja man får kanske mäta och skapa ett eget tändstifts verktyg för någon gång måste dom ju bytas och jag vägrar lämna in en bil på verkstad för tändstifts byte, då kan ja lika gärna sluta meka över huvud taget 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.