Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    kribbe
    Deltagare

En ren intressekoll. Jag har som sagt byggt en folkracebil av en legacy 91:a

Då legacyn har 2.2 liters motorn och lite fler hästar så tänker ju jag att den är snabbare än imprezan med sin 2.0 motor

Men…….som en kompis påpeka så så är ju imprezan mindre.
      Så jag kollade upp vikten och där är 200 kilos skillnad mellan dessa.

Så var sitter igentligen dessa 200 kilo. legacyn är ju inte så mycket större tycker jag.

Någon som har en åsikt om detta.

adam.b.w
      Deltagare

Hur gör ska du göra med drivningen om du ska bygga om till folkrace bil. De är la bara framhjulsdrift som gäller där? Om jG inte har fattat reglementet helt fel

Adam K
        Deltagare

Du behöver väl inte originalmotorn heller, min gamla granne undrade om subaru-motorer till sina VW-1500.
          Ergo 2.2/2.5 i impreza måste vara the way to go.

kribbe
          Deltagare

bilen e redan byggd förra året. framhjulsdrift. svettsad fram och mittdiff och pluggat kardanhålet i växelådan. Frågan är mer vilken av karosserna som är bäst att köra med. legacyn är ju bredare och det känns när man kör då den ligger som en kloss på banan.

Men jag undrar ju då vad som gör legacyn 200kilo tyngre än imprezan, (tank, kaross, reservhjul??)

och det går att köra backhjulsdrift med. samma byggnad men bara att dra bort drivaxlarna. främmre diffen sticker ju ut genom växellådan så olja kan inte läcka ut. 🙂

kribbe
            Deltagare

Hur gör ska du göra med drivningen om du ska bygga om till folkrace bil. De är la bara framhjulsdrift som gäller där? Om jG inte har fattat reglementet helt fel

Helt rätt. bara tvåhjulsdrift som gäller. antingen bak eller fram

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.