› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Vilka är dom svaga punkterna!
- Detta ämne har 42 svar, 3,830 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 10 månader sedan av
bsrmicke.
-
FörfattareInlägg
-
22 december, 2010 kl. 14:00 #215307
Turbovin
DeltagarePer räknade på 16% i rototesten. Britterna brukar ju räkna på typ 20% :O
22 december, 2010 kl. 15:16 #215300Kvarnis
DeltagarePer räknade på 16% i rototesten. Britterna brukar ju räkna på typ 20% :O
18% är en siffra som känns bekant när det gäller UK :D, det varierar dock lite.
Usa brukar det vara +25% 😉 😀22 december, 2010 kl. 16:28 #215311karlzzon.
DeltagareMin förlorade 96hk på 246hk!!!!! lagom kul.
22 december, 2010 kl. 17:40 #215301Kvarnis
DeltagareMin förlorade 96hk på 246hk!!!!! lagom kul.
Öh..där var det nåogt stort fel 😉
~90 Bhp brukar man se på en 700Bhp kokare 🙂22 december, 2010 kl. 17:57 #215325bsrmicke
DeltagareMin förlorade 96hk på 246hk!!!!! lagom kul.
Menar du att du hade 246hk på hjulen eller att du hade 246hk på veven?
Har man så stora förluster bör man nog se över kylningen av växellådan ordentligt.Exemplet som Kvarnis skrev med 350hk på hjulen skulle motsvara 400hk i motorn låter troligt vilket skulle motsvara 12,5% förlust.22 december, 2010 kl. 18:10 #215312karlzzon.
Deltagare246 i motor 150 på hjulen!!
Känns som mer.
Inte undra på att jag är långsam!!!!22 december, 2010 kl. 18:15 #215326bsrmicke
Deltagare246 i motor 150 på hjulen!!
Känns som mer.
Inte undra på att jag är långsam!!!!Hur är effekten i motorn mätt samt hur mätte man på hjulen?Olika mätmetoder?
22 december, 2010 kl. 18:25 #215313karlzzon.
Deltagarepå rullar hos JRM samma bänk ett svep
22 december, 2010 kl. 18:34 #215327bsrmicke
DeltagareDet är en beräknad motoreffekt då,Hade jag varit som dig hade jag nog kört om den då något måste gått galet under det testet.
22 december, 2010 kl. 18:38 #215314karlzzon.
DeltagareNu va det ingen hk mätning utan en kol av lambavärdet!!!
Men men det kanske blir fler tillfällen.23 december, 2010 kl. 09:36 #215319knotan
Deltagarefinns en hel de saker som kan påverka ”uträkningen” i bänken, en liite anliggande broms lr nått sånt kan ge helt galna siffror i drivlineförlust uträkningen, har själv råkat ut för det, men det borde han som äger bänken haft koll på. som de andra säger så lär det inte stämma med så mycket förlust 😉
nån som hade måtten på en orignal turbo????
23 december, 2010 kl. 13:30 #215328bsrmicke
DeltagareJa då var det ”pillat” lite 3″ system samt lite trix i ECU:n resulterade 230,9Hk och 301,8Nm på hjulen i Rototesten så med 12,5% drivlineförlust så blir det 264hk och 345Nm.Ville hålla nere vridet för att skona växellåda och koppling så ett maxladd på ca 1,1bar kändes lagom.Är det någon som har tips på ett bra ställe att ladda upp bilder så kan jag slänga upp några samt effekt diagrammet om någon vill se
23 december, 2010 kl. 16:23 #215317Eiiiiik
DeltagareJa då var det ”pillat” lite 3″ system samt lite trix i ECU:n resulterade 230,9Hk och 301,8Nm på hjulen i Rototesten så med 12,5% drivlineförlust så blir det 264hk och 345Nm.Ville hålla nere vridet för att skona växellåda och koppling så ett maxladd på ca 1,1bar kändes lagom.Är det någon som har tips på ett bra ställe att ladda upp bilder så kan jag slänga upp några samt effekt diagrammet om någon vill se
Det var snabba ryck! 🙂
Kör du med original bränslepump osv? =)
23 december, 2010 kl. 16:50 #215329bsrmicke
DeltagareJa allt org förutom avgas,Tog ledigt från jobbet idag var ändå ledigt i testcellen för engångs skull :rolleyes: Blir att ta tag i och mappa mitt evighets projekt på måndag ,då ska det allt bli fyrsiffrigt 😮
23 december, 2010 kl. 16:54 #215308Turbovin
DeltagareÄr det en Saab vi pratar om? 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
