SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vilka bakdiffar passar hawkeye?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)
  • Författare
    Christian S
    Deltagare

Se om du hittar din låda på denna lista
      http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2173258

ser ingen lista där och när man försöker öppna pdf filen som är i första inlägget så får man inte det om man inte är medlem.

Christian S
      Deltagare

innan du köper en så kolla upp vilken utväxling du har för det är ju inte så kul att köpa en som du sen inte har någon nytta av.

finns en tabell här men den sträcker sig bara till 05 http://spda-online.ca/content.php?45-Transmission-Chart

GT99
        Deltagare

ser ingen lista där och när man försöker öppna pdf filen som är i första inlägget så får man inte det om man inte är medlem.

Ah surt här är en direkt länk till pdf:n
          Ska enligt den listan vara 3.54 för USDM STi my06-07

Christian S
          Deltagare

Ah surt här är en direkt länk till pdf:n
            Ska enligt den listan vara 3.54 för USDM STi my06-07

står inte att det är 3.545 i bakdiffen MEN det står 1.1 under T.R. (Transmission Ratio) kolumnen och 3.9 under F.D. (Final Drive(vilket är utväxlingen i lådan)) och 3.9/1.1=3.545

Fladric
            Deltagare

Nu finns det separata diffar att köpa på importcarparts, utan diffhuset! 🙂
              Tänkte för dig som redan delat huset sparar du ju några tusen 🙂

För Impreza STI 06-07
              http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=10327&cat=0&sub=0&sec=0&var=0&dc=&gen=

För Impreza STI 05-06
              http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=10326&cat=0&sub=0&sec=0&var=0&dc=&gen=

350 pund tycker jag inte är så mycket att bråka om! 🙂

clasen
              Deltagare

Problemet med att bara byta drevsatsen å diff är ju att skiten måste schimsas in…

Jag plockade för övrigt ihop prylarna och fortsatte köra d—0.o—b

Jag tror nog jag satsar på den kompletta klumpen ( om de visar sig att jag har rätt utväxling ), för den var ju inte mycket dyrare. Men tack för tipset, det uppskattas!

Edit: fast de var ju bara diffar? Min diff är ju ok, det är dreven som är kassa 😉

Fladric
                Deltagare

Jo, jag såg det nu! 🙂
                  Har du kollat utväxlingen än?

clasen
                  Deltagare

Jo, jag såg det nu! 🙂
                    Har du kollat utväxlingen än?

Nä jag har ju inte det. Lurar på att be farsan kolla chassinummer och ringa till subaru och kolla

Christian S
                    Deltagare

Lurar på att be farsan kolla chassinummer och ringa till subaru och kolla

lär inte vara någon ide då dom med 99% säkerhet inte kommer kunna få fram det.

clasen
                      Deltagare

Volvo är ganska duktiga på att plocka fram fakta på sina bilar, subaru kanske ligger efter på den fronten?

Slutar väl med att jag får vänta tills jag återser bilen i juli :p

Christian S
                        Deltagare

om du vill få reda på det innan kan du ju be din pappa kolla vad det är för transmission code, står både på plåten vid fjäderbenstornet och på en klisterlapp på växellådan (på kanten åvanför där startmotorn sitter), sen är det bara att försöka kolla upp det på nätet.

om man kollar här så ser det ut att vara 3.545 from April 05 http://opposedforces.com/parts/impreza/us_g11/type_5/train/differential_individual/

clasen
                          Deltagare

TY856WW8MA är koden, vilket då stämmer ganska bra överens med att min bil skulle vara en USDM -07.

Då står det: Rev. 3,545 T.R. 1,1 F.D. 3,9

Rev är vadå..?

Om frontdiffen är 3,9 borde bakdiffen vara samma, eller är det utväxlat där emellan?

Fladric
                            Deltagare

Det är utväxlat däremellan, 1:1.1 på utgående ur lådan 🙂
                              Så 3.545 bör det vara bak 🙂

clasen
                              Deltagare

Fan va bra,då borde klumpen från england passa isf, trots att växellådskoderna dom nämner är andra.

Nu är bara frågan när den ska beställas och bytas. Klumpen jag har håller ju ihop fortfarande, var ute å rejsade i söndags, med det gamla vanliga vinandet. Känns dumt att sätta dit en ny så länge den gamla fungerar…

Christian S
                                Deltagare

TY856WW8MA är koden, vilket då stämmer ganska bra överens med att min bil skulle vara en USDM -07.

Då står det: Rev. 3,545 T.R. 1,1 F.D. 3,9

Rev är vadå..?

Om frontdiffen är 3,9 borde bakdiffen vara samma, eller är det utväxlat där emellan?

Rev=Reverse=backen 😉 om du kollar igen så står utväxlingen på dom andra växlarna med.
                                  T.R.=Transmission Ratio och det är förhållandet på utgående axel i lådan och i detta fallet är det som sagt 1:1,1
                                  F.D.=Final Drive=utväxlingen i lådan och alla STI 6pet har 3,9

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.