› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Vilka bakdiffar passar hawkeye?
- Detta ämne har 29 svar, 2,457 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av
Christian S.
-
FörfattareInlägg
-
25 april, 2014 kl. 21:01 #268042
Christian S
DeltagareSe om du hittar din låda på denna lista
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2173258ser ingen lista där och när man försöker öppna pdf filen som är i första inlägget så får man inte det om man inte är medlem.
25 april, 2014 kl. 21:14 #268043Christian S
Deltagareinnan du köper en så kolla upp vilken utväxling du har för det är ju inte så kul att köpa en som du sen inte har någon nytta av.
finns en tabell här men den sträcker sig bara till 05 http://spda-online.ca/content.php?45-Transmission-Chart
25 april, 2014 kl. 22:14 #268037GT99
Deltagareser ingen lista där och när man försöker öppna pdf filen som är i första inlägget så får man inte det om man inte är medlem.
Ah surt här är en direkt länk till pdf:n
Ska enligt den listan vara 3.54 för USDM STi my06-0725 april, 2014 kl. 23:03 #268044Christian S
DeltagareAh surt här är en direkt länk till pdf:n
Ska enligt den listan vara 3.54 för USDM STi my06-07står inte att det är 3.545 i bakdiffen MEN det står 1.1 under T.R. (Transmission Ratio) kolumnen och 3.9 under F.D. (Final Drive(vilket är utväxlingen i lådan)) och 3.9/1.1=3.545
16 maj, 2014 kl. 09:41 #268052Fladric
DeltagareNu finns det separata diffar att köpa på importcarparts, utan diffhuset! 🙂
Tänkte för dig som redan delat huset sparar du ju några tusen 🙂För Impreza STI 06-07
http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=10327&cat=0&sub=0&sec=0&var=0&dc=&gen=För Impreza STI 05-06
http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=10326&cat=0&sub=0&sec=0&var=0&dc=&gen=350 pund tycker jag inte är så mycket att bråka om! 🙂
17 maj, 2014 kl. 11:15 #268060clasen
DeltagareProblemet med att bara byta drevsatsen å diff är ju att skiten måste schimsas in…
Jag plockade för övrigt ihop prylarna och fortsatte köra d—0.o—b
Jag tror nog jag satsar på den kompletta klumpen ( om de visar sig att jag har rätt utväxling ), för den var ju inte mycket dyrare. Men tack för tipset, det uppskattas!
Edit: fast de var ju bara diffar? Min diff är ju ok, det är dreven som är kassa 😉
19 maj, 2014 kl. 11:49 #268053Fladric
DeltagareJo, jag såg det nu! 🙂
Har du kollat utväxlingen än?20 maj, 2014 kl. 10:20 #268061clasen
DeltagareJo, jag såg det nu! 🙂
Har du kollat utväxlingen än?Nä jag har ju inte det. Lurar på att be farsan kolla chassinummer och ringa till subaru och kolla
20 maj, 2014 kl. 16:21 #268045Christian S
DeltagareLurar på att be farsan kolla chassinummer och ringa till subaru och kolla
lär inte vara någon ide då dom med 99% säkerhet inte kommer kunna få fram det.
21 maj, 2014 kl. 11:31 #268062clasen
DeltagareVolvo är ganska duktiga på att plocka fram fakta på sina bilar, subaru kanske ligger efter på den fronten?
Slutar väl med att jag får vänta tills jag återser bilen i juli :p
21 maj, 2014 kl. 15:32 #268046Christian S
Deltagareom du vill få reda på det innan kan du ju be din pappa kolla vad det är för transmission code, står både på plåten vid fjäderbenstornet och på en klisterlapp på växellådan (på kanten åvanför där startmotorn sitter), sen är det bara att försöka kolla upp det på nätet.
om man kollar här så ser det ut att vara 3.545 from April 05 http://opposedforces.com/parts/impreza/us_g11/type_5/train/differential_individual/
1 juli, 2014 kl. 10:05 #268063clasen
DeltagareTY856WW8MA är koden, vilket då stämmer ganska bra överens med att min bil skulle vara en USDM -07.
Då står det: Rev. 3,545 T.R. 1,1 F.D. 3,9
Rev är vadå..?
Om frontdiffen är 3,9 borde bakdiffen vara samma, eller är det utväxlat där emellan?
1 juli, 2014 kl. 16:12 #268054Fladric
DeltagareDet är utväxlat däremellan, 1:1.1 på utgående ur lådan 🙂
Så 3.545 bör det vara bak 🙂1 juli, 2014 kl. 22:10 #268064clasen
DeltagareFan va bra,då borde klumpen från england passa isf, trots att växellådskoderna dom nämner är andra.
Nu är bara frågan när den ska beställas och bytas. Klumpen jag har håller ju ihop fortfarande, var ute å rejsade i söndags, med det gamla vanliga vinandet. Känns dumt att sätta dit en ny så länge den gamla fungerar…
2 juli, 2014 kl. 03:27 #268047Christian S
DeltagareTY856WW8MA är koden, vilket då stämmer ganska bra överens med att min bil skulle vara en USDM -07.
Då står det: Rev. 3,545 T.R. 1,1 F.D. 3,9
Rev är vadå..?
Om frontdiffen är 3,9 borde bakdiffen vara samma, eller är det utväxlat där emellan?
Rev=Reverse=backen 😉 om du kollar igen så står utväxlingen på dom andra växlarna med.
T.R.=Transmission Ratio och det är förhållandet på utgående axel i lådan och i detta fallet är det som sagt 1:1,1
F.D.=Final Drive=utväxlingen i lådan och alla STI 6pet har 3,9 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.