- Detta ämne har 27 svar, 5,440 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av adam.b.w.
-
FörfattareInlägg
-
28 juni, 2012 kl. 14:17 #244144adam.b.wDeltagare
http://www.teknikensvarld.se/2006/03/14/16845/porsche-cayenne-turbo-s/
0-100 på 5.2s.
Det skall man väl ta med en något trimmad subba och lite körkänsla 😉jo min är ju lite trimmad ska dock få på en trevligare låda i veckan då blir de en helt annan bil.
sen en ny mappning på de.0-100 = ca 4,5 4,7 sek de kommer bli kul 🙂
28 juni, 2012 kl. 14:18 #244145adam.b.wDeltagareKörde knappt ifrån en Honda Civic Type R i motorvägsfart (50-200). Subborna är trötta som fan original 🙁
mjo men hade ni kört från 0 och upp så hade du tagit honom bättre 😉
där har vi ju våran starka sidad—0.o—b
28 juni, 2012 kl. 18:32 #244126KvarnisDeltagareLåter smått otroligt att en Turbo S vart ifrånkörd….
Några 2500 kg väger den inte, snarare runt 1650 kg…En vanlig turbo gör sprinten 0-100 på ca 3.7. Har den sedan PDK lådan samt extra effekt som Turbo S har så hamnar du ner mot 3.2. 0-200 km/h skall vi knappt prata om då Porsche Turbona krossar det mesta 0-200 km/h.
Lite spec Porsche Turbo S:
Max speed
320 kph (198.4 mph)
0 – 40 kph 1.0 s
0 – 100 kph 3.0 s
0 – 200 kph 9.8 s
0 – 60 mph 2.6 s
0 – 100 mph 6.3 s
1000 m 20.2 s @ 262 kph
1/4 mile 10.7 s @ 128 mphBara att lyfta på hatten om du körde ifrån en sådan 😀
Immpad blir man av siffror som 90>150 på ca 4 sekunder …mph dvs det är manligt det 😀
FYI Andy F gammla dubbel turbo kokare 🙂
792 bhp vid 1.3 bar på Scottimax bränsle 😀Vill ni se snabba bilar åk till totb i UK i år och bli förundrad 😀
2 juli, 2012 kl. 06:47 #244134ljungbergDeltagareImmpad blir man av siffror som 90>150 på ca 4 sekunder …mph dvs det är manligt det 😀
FYI Andy F gammla dubbel turbo kokare 🙂
792 bhp vid 1.3 bar på Scottimax bränsle 😀Vill ni se snabba bilar åk till totb i UK i år och bli förundrad 😀
Yes fast de klassas ju som trimmade bilar 😉 Tycker att 997 Turbo S är en hårig originalbil. Åkte med en 996 GT2 med extra mos som gjorde 100-200 på runt 5,5 sekunder, det är snabbt som fasen för en gatbil med mycket milt trim.
2 juli, 2012 kl. 17:40 #244131VinceKeymasterInga! 😀
1. För att jag aldrig kör rattlåsrace
2. För att även om jag gjorde det så skulle jag blir frånåkt av de flesta eftersom en original impreza är rätt trött raktfram.2 juli, 2012 kl. 17:51 #244146adam.b.wDeltagareInga! 😀
1. För att jag aldrig kör rattlåsrace
2. För att även om jag gjorde det så skulle jag blir frånåkt av de flesta eftersom en original impreza är rätt trött raktfram.hemma på småvägarna hos mig är de långt ifrån rattlås race om du inte vill flyga ut och köra i skogend—0.o—b
garnnaran hemma tycker de är roligt att dra med mig på dom vägarna.
riktigt kul mycke kurvor. och bra sikt för den som vet vart man ska kolla. 😉2 juli, 2012 kl. 18:56 #244130Fricke.wDeltagareKörde knappt ifrån en Honda Civic Type R i motorvägsfart (50-200). Subborna är trötta som fan original 🙁
Civic Type r ska man inte under skatta, riktigt snabba bilar upp till cirka 200, sen är de stop.
Men dom är lätt till att börja med, och inte svårt att få dom änu lättare heller, sen går de faktist att få en sån att nå 240hk på veven, utan att trixa med botten, kammar,grenrör,rbc plenum, avgas, samt bifigare spjäl, och hondata på de 🙂 då är dom fan härliga bilar och med JDM lådan som är änu tättare mellan 1-4vxl då är dom giftig för att vara 2.0L n/a motorer.exempel: http://www.garaget.org/video/63807
15 juli, 2012 kl. 11:34 #244147adam.b.wDeltagareva på race igår och tänkte att hubbe och jag skulle bli av med oskulden ihop.
det gick förvånadsvärt bra:)
haha va riktigt nöjd med gårdagens resultat 🙂 fast en ny mappning står ändå högt på önskelistan:)16 juli, 2012 kl. 20:49 #244151BlåMesDeltagareTog en äldre M3a igår! Vart rätt förvånad faktiskt. Var helt inställd på att åka på pisk men den verkade rätt trög. Är dom inte snabba egentligen?
16 juli, 2012 kl. 21:15 #244128TurbovinDeltagareEn trött 286-hästare är ju inte så enormt rapp, speciellt 50-150 bör någorlunda rappad turbobilar plocka dem hyfsat lätt.
På tal om CTR så lyckades jag inte köra ifrån en sån av den nyare karossen med 740:n häromdan, fick nästan motivation till att fixa Imprezan då 😀
16 juli, 2012 kl. 21:56 #244152BlåMesDeltagareEn trött 286-hästare är ju inte så enormt rapp, speciellt 50-150 bör någorlunda rappad turbobilar plocka dem hyfsat lätt.
På tal om CTR så lyckades jag inte köra ifrån en sån av den nyare karossen med 740:n häromdan, fick nästan motivation till att fixa Imprezan då 😀
Nej men ändå.
Stillastående i ett rödljus. Gjorde ju ingen raketstart direkt 😛1 oktober, 2012 kl. 13:37 #244148adam.b.wDeltagareMen haha försökte han dra med dig 😉
2 oktober, 2012 kl. 05:22 #244149adam.b.wDeltagarelite bilar man piskat i under den korta sommar vi har haft “2 dagrs sol”
1. fort focus st
2. honda civic type r
3. volvo massa styckern 😛 har själv blivigt ifrån körd av några:)
4. ford mustang
5. en och annan bmw
6. audi en del där med.
7. lite sabar.
8. någon supra tacka vet jag driv på alla 4 han span så ja nästan kissa ner mig.
9. drog jämt med en nizan 307z men 1000 ponnys fast då va jag liv rädd de lät som hälvetets portar öppnades upp jämte mig när han gasade. hade han inte varigt en så obegåvad förare hade jag inte haft en suk.har ni haft en rolig och fart fylld sommar 🙂 ?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.