SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning vilka bromsbelägg?

• Detta ämne har 5 svar, 854 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år sedan av jraberg.
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    PetterSolberg
    Deltagare

är greenstuff något att ha eller? och var kan man köpa de billigast isåfall?
      Patrik

SecretAgentMan
      Deltagare

Jag tänker inte säga – använd sökfunktionen, denna fråga har ställts 84797395734957934534987 ggr redan, här hittar du denna eminenta sökfunktion -> http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=search&select_forum=7 peta in trevliga ord och tryck på knappen….för det visste du säkert redan efter förra resan. 😀 😉

Greenstuff fungerar sådär till tyngre bilar, till och med EBC själva säger detta – till rent vardagsbruk – absolut, gillar du att gasa och bromsa – HÄ!

Ferodo DS2500 från Sellholm (http://www.sellholm.se, alt sök efter Sellholm Tuning, Köping på gulasidorna.se) skall du ha…billigt och riktigt bra.

/J

Impreza Fredde
        Deltagare

Har blivit rekomenderad Pagid blå belägg. Hur är dom i pris och kvalitet, och vem säljer dom?

/F

SecretAgentMan
          Deltagare

Sellholm – bra grejer det med, men Ferodos 2500 verkar vara lika bra, och kostar mindre. 🙂

/J

pannan
            Deltagare

Jag hade blåa Pagid på min Porsche och de fungerar mycket bra. Dock låter dem dvs gnisslar rätt mycket vid vardagsbruk, kan man leva med det är de väldigt bra.

Har för mig att beläggen kostade runt 2500 kr för frambromsarna och runt 2000 kr för bak. Betänkt dock att detta var för rätt feta brembo ok.

Greenstuff har jag hört rätt mycket negativt om dvs att de inte tål lite mer inspirerad körning. Allt beror ju på vad du skall ha bilen till. Om du skall köra vardagskörning skall du nog satsa på billigare belägg än Pagiden. Sedan äter de lite på skivorna också. Dock inte i samma stil som PF belägg som fullständigt äter upp skivor och dammar väldigt mycket.

jraberg
              Deltagare

OT.
                😛 jag trodde Petter fick sånt gratis 😛

-kundeintehållamig

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.