Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Calle
    Deltagare

Är verkligen i behov utav nya däck! Men tycker att det är en galen djungel där ute som med allt annat =P
      Vilket är ett helt ok allround däck som klarar lite tuffa tag samt även är bekvämt till vardags?
      Vad finns det för vettiga allternativ som inte kostar multum?

KingWood
      Deltagare

Tjena,
        En polare som ha gummiverkstad har sålt mycket av nexen däck, dom finns i 2 varianter N3000 eller N6000. Det är ett prisvärt däck som tål lite bus. Tror det ligger runt en tusenlapp till 18”.
        Själv har jag kört på Toyo Proxes T1-R tre sommrar nu och dom är har jag varit kanon nöjd med, ett dyrare alternativ men som med allt annat får man vad man betalar för. Handlar juh mycket om hur du använder bilen…

Mvh Crille

David
        Deltagare

Jag hoppas kunna rekomendera BRIDGESTONE POTENZA RE-050A 🙂

Svindle
          Deltagare

Åker också på Toyo proxes T1 R som allaround och är tok nöjd, har tidigare kört på Goodyear eagle F1 i samma dim och hjulvinklar, Toyo T1 R har bättre grepp helt klart

Calle
            Deltagare

Här fanns det några alternativ.. =P
              Men känns som att toyo väger tyngst, har hört mkt gott om dem däcken så de blir nog till att satsa på dessa =)

tack för alla svaren!

Bodyshot
              Deltagare

trippel åttor (R888) är grymma!

Turbovin
                Deltagare

Hankook Z212 är helt okej annars, är lite av ett mellanting mellan ett vanligt gatdäck och r-däck.

Manor
                  Deltagare

Goodyear Eagle F1, tror jag mina däck heter…kalasbra och hyfsat prisvärda från DackOnline.

AndyBoy
                    Deltagare

Jag har ett par nästan nya 17″ till salu i Säljes delen.

225/45-17 Bridgestone RE070, har kört på dessa i ca 200 mil. Kanonbra däck, man kan säga att det är en blandning av vanliga däck och R däck, riktigt bra grepp och mycket bra styrrespons.
                      Om man jämför dessa med typ Nexen eller annat budget så är det som att jämföra ferarri och skoda!

Calle
                      Deltagare

Har du någon bild på fälgar?

Ser ut som att jag både behöver däck och fälg då föregående ägare har
                        slipat ned insidan på fälgen för att dem inte ska ta i oken ;(

Desen
                        Deltagare

Jag köpte nya Toyo Proxes till min Impreza. Medans de var nya var de helt kanon, stabila med bra grepp.
                          Men så fort de blev typ halvslitna så försämrades dom kraftigt och blev väldigt spåriga. Vid vått väglag var de riktigt dåliga.

Efter det köpte jag Falken FK-452 istället. De är jag väldigt nöjd med. Högprestanda däck till ett vettigt pris.

Min storlek är 215/45 17, ligger på en tusing styck hos däckonline.

Calle
                          Deltagare

Nya däck har jag (på dem sketna fälgarna som är karvade ;() Så är ute efter nya fälgar antingen med eller utan däck..

Blev iallafall inga proxes. Fick grymt bra pris på några Kumho ecsta nånting =P

Cruise
                            Deltagare

Vad har du för årsmodell på din Calle?
                              Vet ev en som har fälgar till salu.

MVH/
                              Erik

Calle
                              Deltagare

Står under min signatur 😉 Men det är en 03:a STI med brembo oken

Cruise
                                Deltagare

Hehe, okey missade det på telefonen 😉

Men kollade han med fälgarna men han hade tyvärr redan sålt dem. Så kunde inte hjälpa dig så mkt tyvärr.

hoppas det löser sig iaf!

Mvh/
                                  Erik

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.