SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Vilka däck är det som gäller nu?

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    goffemannen
    Deltagare

Det hela slutade med att jag köpte 215/45 R17 Bridgestone Potenza RE050A XL. Fick in en bil på jobbet som hade 2 st sådana med 7mm kvar. De nya har 8mm så jag behövde bara köpa 2st nya =).

Mumin
      Deltagare

Det hela slutade med att jag köpte 215/45 R17 Bridgestone Potenza RE050A XL. Fick in en bil på jobbet som hade 2 st sådana med 7mm kvar. De nya har 8mm så jag behövde bara köpa 2st nya =).

Jag har kört potenza i 2 sesånger nu och hel nöjd har en ny uppsättning detta år med 🙂 Ny och ny 8mm runt om. fint skit.. funkar bra i värme och vått!
        Riktig bana har jag dock inte kört med dom.. men hårt på allmän väg iaf 🙂

goffemannen
        Deltagare

Jag har kört potenza i 2 sesånger nu och hel nöjd har en ny uppsättning detta år med 🙂 Ny och ny 8mm runt om. fint skit.. funkar bra i värme och vått!
          Riktig bana har jag dock inte kört med dom.. men hårt på allmän väg iaf 🙂

Jag hade sånna på min Saab 9-3 aero innan och de funkade fint så ja tror de blir kanon på imprezan också :). Kan säga att sidorna är riktigt jävla styva. Aldrig varit med om liknande på gatdäck. De borde väl vara bra för styrresponsen eller?

/ David J – superior syd

andreaswrx
          Deltagare

michelin har ju sänkt priserna något helt sjukt i år på pilot däcken

ett 225/40-18 Michelin CUP 2395:- 17 tummen ska priset komma v.9-v.10 på

Fredde08
            Deltagare

Kumho ECSTA SPT KU31 kör jag med och är toknöjd 🙂

Riktigt prisvärda

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.