› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Vilka dimentioner passar på 17" till Subaru Impreza 1993-1999
- Detta ämne har 7 svar, 1,095 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 4 månader sedan av
Martin á la Impreza.
-
FörfattareInlägg
-
21 oktober, 2011 kl. 13:36 #26978
Eric Strom
DeltagareHej!
tänkte köpa vinterdäck och lägga på mina 7″*17″ fälgar ET53. Nu sitter det 215/40 sommardäck på, men det är dyrt att köpa vinterdäck i den dimentionen. Passar 225/45 för det verkar finnas mycket bättre utbud av denna dimention!
Tack på förhand!
21 oktober, 2011 kl. 16:40 #230932Christian S
Deltagaredet går säkert att få dit men dom är väll lite väl stora utan kika hellre på 215/45-17 isåfall, har den dimensionen på mina sommar däck och även R däck och det funkar kanon att köra på.
21 oktober, 2011 kl. 19:16 #230935Erlandsson
Deltagare22 oktober, 2011 kl. 14:28 #230933Eric Strom
DeltagareJag har kollat där, men jag förstår inte iaf. Vad är det för marginaler som är ok och när är det för lite? Är det ingen som har 225/45 som kan bekräfta att det går? Jag ringde till en däckfirma i stan och fråga. Deras svar var att det borde gå… :confused:
Har inte råd att köpa däck som inte passar och har heller inte råd att köpa däck direkt hos en däckfirma, så vore mycket tacksam om någon kunde hjälp mig 🙂
22 oktober, 2011 kl. 14:36 #230936Erlandsson
DeltagareNär något inte stämmer kommer en text i rutan längst ner, på tyska givetvis men brukar inte vara några problem att lista ut vad de står, i värsta fall finns ju Googles översättning.
Fram får vi följande text:
– Der Abrollumfang des Rades ist grösser (3.74%) als die erlaubte Toleranz zum Original (+2%). Eine Tachoangleichung ist notwendig!
– Die Felge sitzt zu nah am Federteller (min 0.5 cm)Och bak hittar vi:
– Der Abrollumfang des Rades ist grösser (3.74%) als die erlaubte Toleranz zum Original (+2%). Eine Tachoangleichung ist notwendig!Då jag är uttråkad får du en översättning med
Fram:
– Det omkrets är större (3,74%) än de tillåtna toleransen för den ursprungliga (+2%). En hastighetsmätare justering är nödvändig!
– Fälgen sitter för nära våren plattan (0,5 cm min)Bak:
– Det omkrets är större (3,74%) än de tillåtna toleransen för den ursprungliga (+2%). En hastighetsmätare justering är nödvändig!22 oktober, 2011 kl. 17:01 #230934Eric Strom
DeltagareTack så mycket!
Det där lyckades jag också få fram, det var väl mer innebörden som jag inte förstod. Att hjulets omkrets ökar med mer än 2% påverkar ju inte mer än att hastighetsmätaren inte stämmer. Federteller är det fjäderbenskoppen kanske? Varför står det att fälgen tar emot? Borde det inte va däcket som tar emot? Går det att avhjälpa med 0,5 cm speacers?22 oktober, 2011 kl. 19:20 #230937Erlandsson
DeltagareGissningsvis så är Federteller själva fjäderbenet, ser så ut om man kollar på bilden då det är minst avstånd mellan hjulet och fjäderbenet.
Tror mest det blir fel med en direkt översättning och att en mer korrekt översättning borde bli ’hjulet’.
Blir ju mer plats mellan fjäderben och hjul, problemet som kan uppstå är att det blir för lite plats mellan hjul och skärmkant istället, jag hade nog försökt leta upp några smalare däck om det finns med rimlig prislapp.
7 december, 2011 kl. 16:54 #230938Martin á la Impreza
DeltagareJag kör själv just nu med 225/45R17. 17″x7,5″ ET/Offset-48.
Funkar för tillfället iallfall,(förutsättning att man inte gasar för mkt inför farthinder^^) -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.