Visar 7 inlägg - 31 till 37 (av 37 totalt)
  • Författare
    goffemannen
    Deltagare

Jag är 27år och har min bil på trygghansa sedan 2-3år tillbaka. De kostar mig 9000kr per år i helförsäkring. Bor i lägenhet i Växjö.

zanoii
      Deltagare

då har jag tjänat 180.000:- på det

Nja, du har SPARAT ca 164000 kr på det. Men det är ett dumt sätt att räkna för du har väl inte seriöst övervägt att lägga 7500 kr/månad på försäkring?

important
        Deltagare

anledningen till att jag frågar är att jag har 2 bilar och kör inte imprezan till vardags utan skruvar mest med den och hade tänkt ta den på en semstertripp till norrland. Bilen står som sagt oftast i ett garage av adress inte hemma hos mig eller pappa. Men bör jag ordna till detta innan jag far iväg om något skulle hända? Samt kommer jag att behöva byta ägare för att jag ska kunna försäkra den? Det är farsan från första början som har köpt bilen.

Christian S
          Deltagare

Samt kommer jag att behöva byta ägare för att jag ska kunna försäkra den?

ja för den som står på försäkringen måste stå som ägare på bilen.

adrenalin
            Deltagare

anledningen till att jag frågar är att jag har 2 bilar och kör inte imprezan till vardags utan skruvar mest med den och hade tänkt ta den på en semstertripp till norrland. Bilen står som sagt oftast i ett garage av adress inte hemma hos mig eller pappa. Men bör jag ordna till detta innan jag far iväg om något skulle hända? Samt kommer jag att behöva byta ägare för att jag ska kunna försäkra den? Det är farsan från första början som har köpt bilen.

Tror Länsförsäkringar kan bli billigast i ditt fall.. Som i de flesta fall med UNGA förare! Du får nog iaf. en helförsäkring för ungefär 15-20tusen om året… Men beror lite på hur man bor också, ring och hör med dem!

snoffe
              Deltagare

Jag har salus och betalar 10000 helförsäkring bor i lägenhet i Norrtälje och fyller strax 22

adrenalin
                Deltagare

Jag har salus och betalar 10000 helförsäkring bor i lägenhet i Norrtälje och fyller strax 22

Hur har du lyckats med det? Vad har du för bil? 😮

Visar 7 inlägg - 31 till 37 (av 37 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.