› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vilka här har beställt nya STI 05?
- Detta ämne har 67 svar, 3,767 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 9 månader sedan av
pannan.
-
FörfattareInlägg
-
17 september, 2004 kl. 22:27 #90896
dlehtihet
Deltagare(* Bling, bling *)
BloCC (eller Janne??) = nya Scooby-P.I.M.P?
>MY05 verkar ju bli riktigt hård!
>
>Janne, du verkar lite het på att byta? 🙂
>
>Nästa gång jag byter vill jag ha en
>VIT! :7:9
>
>/AB
>
>
>
>Min
>STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif17 september, 2004 kl. 22:32 #90893Janne248
Deltagare>
>Janne, du verkar lite het på att byta? 🙂Lite OT:
Jag är fet het på att byta! 😀 Men jag vet inte om jag skall satsa på en MY05 eller en bättre beg MY03’a (typ en sådan som e till salu här på forumet, 1060 mil å endast 310′) värdeminskningen första 1000 milen verkar ju vara typ 70′, väl mycket tycker jag.
Vill iaf ha en STi 03 el. nyare. ta den till ”Värstingås” å fixa den med LEDA (om LEDA finns till WRX STi), lite fjäderbenstag å grejor å lite Defi mätare. Sen lär den duga till mig! 🙂17 september, 2004 kl. 22:56 #90899griml0ck
DeltagareJaha, här pratar vi om 400k bilar som dom vore gratis 😉 Ja, jag kan oxo ta en MY05. Helst en rensad på inredning, 350 hk + als, öhlins rally dämpare och rally slicks 😀
18 september, 2004 kl. 00:00 #90897dlehtihet
Deltagare>Jaha, här pratar vi om 400k bilar som dom vore gratis 😉 Ja,
>jag kan oxo ta en MY05. Helst en rensad på inredning, 350 hk +
>als, öhlins rally dämpare och rally slicks 😀Låter strålande grabbz,
men ingen vit bara… kör svart istället, för som de säger i USA:
”Black is beautiful” (och inte pimp) 😉
//D
18 september, 2004 kl. 13:16 #90913pannan
Deltagare>>Jaha, här pratar vi om 400k bilar som dom vore gratis 😉
>Ja,
>>jag kan oxo ta en MY05. Helst en rensad på inredning, 350 hk
>+
>>als, öhlins rally dämpare och rally slicks 😀
>
>Låter strålande grabbz,
>
>men ingen vit bara… kör svart istället, för som de säger i
>USA:
>
>”Black is beautiful” (och inte pimp) 😉
>
>//DVit hade jag valt om den hade tagits in, tyvärr kommer inte den vita till Sverige. Så jag valde svart 😀 så man blir lite ovanlig i Sthlm iallafall 🙂
19 september, 2004 kl. 19:47 #90886Wiklundh
Deltagare>Wiklundh, man måste vara medlem för att få läsa. Kan du
>sammafatta. Alt. copy/paste?Det är sidor som är scannade.
Men STI:n är den dom har i USA på 2.5liter så det kanske inte är så intressant att läsa om den.20 september, 2004 kl. 13:09 #90937kakan
DeltagareEnligt vad jag har hört skall det komma ~38st MY05 Impreza STI Wrx till Sverige.. och sen även ~27st MY05 Impreza WRX.. tyvärr skulle det enligt min källa inte dyka upp några svarta WRX’er, men dock STI’er.. för egen del är dock STIn ca 80’kkr för dyr.. förhoppningsvis om allt går vägen nu så får lilla Lund tillökning i Subaruparken i början av november..
Blå WRX, sportavgas (Subaru orig.) och ett litet stylingkit..
20 september, 2004 kl. 13:29 #90914pannan
Deltagare>Enligt vad jag har hört skall det komma ~38st MY05 Impreza
>STI Wrx till Sverige.. och sen även ~27st MY05 Impreza WRX..
> tyvärr skulle det enligt min källa inte dyka upp några svarta
>WRX’er, men dock STI’er.. för egen del är dock STIn ca 80’kkr
>för dyr.. förhoppningsvis om allt går vägen nu så får lilla
>Lund tillökning i Subaruparken i början av november..
>
>Blå WRX, sportavgas (Subaru orig.) och ett litet stylingkit..Lär blir den tilldelning som Norden får och ev. något baltland. Var ju ca 47 st som delades förra året.
22 september, 2004 kl. 19:52 #90904Mickef
DeltagarePå Subaru hemsidan var det ganska gammal information om Sti:n, förra årets tror jag. Har återförsäljarna spec:en på nya Sti-05 som kommer till Sverige. Sist jag var inne i Linköping hade de ingen vettig information. Det brukar kunna vara ganska stor skillnad på engelska Imprezas, inklusive en massa special(grey) importer, och svenska bilar.
Vet ni att förändringen i inredningen bygger på Saab 9-2X och ryktesvis har även Saab ingenjörer hjälpt Subaru med väghållningen.
Micke
Som även har en 9-5 Kombi !:-)
22 september, 2004 kl. 21:05 #90942wesly 2
DeltagareDe med att saab har hjälp subaru med väghållningen på en bil de vinnit wrc rallyt med är nog bara bull… saab har på många sätt försökt ta åt sig äran för 92.. har själv fin granskat 92 & de är en impreza rakt igenom.. förutom automaten som inte har olika körprogram..
22 september, 2004 kl. 21:20 #90915pannan
Deltagare>På Subaru hemsidan var det ganska gammal information om
>Sti:n, förra årets tror jag. Har återförsäljarna spec:en på
>nya Sti-05 som kommer till Sverige. Sist jag var inne i
>Linköping hade de ingen vettig information. Det brukar kunna
>vara ganska stor skillnad på engelska Imprezas, inklusive en
>massa special(grey) importer, och svenska bilar.
>
>Vet ni att förändringen i inredningen bygger på Saab 9-2X och
>ryktesvis har även Saab ingenjörer hjälpt Subaru med
>väghållningen.
>
>Micke
>
>Som även har en 9-5 Kombi !:-)Den som är standard STI för England kommer inte skilja sig ifrån Europa markant. Däremot kan de ta in JDM bilen dvs Japan Domestic market bilen och den skiljer sig i en mängd punkter, mycket lik Spec-C bilen. Den är tyvärr inte aktuell för Sverige.
Subaru Sverige är otroligt dåliga på att uppdatera sin sida tyvärr. Subaru finland kom för någon månad sedan med en prisändring iallafall angående STI:n och en symbol angående DCCD:n.
Saab har inte hjälpt Subaru med väghållningen, däremot är det sant att de varit med och tagit fram inredningen som enligt dem som sett bilen och har provat den är avsevärt mycket gedignare än tidigare.
Har mailat idag för att höra om de fått fram något datum den kommer, börjar klia rätt bra i gasfoten 😀
22 september, 2004 kl. 21:38 #90943wesly 2
Deltagarekan inte säga datum men sti:erna ska komma i december…
ang inredningen så har jag svårt att tro att saab varit med där för de påminner inte de minsta om saab… enligt höga på subaru har saab inte påverkat något ..
Men med en ny bil subaru håller på att bygga så har saab varit med med lite åsikter om jag förstått de hela rätt & detta är en bil som kommer säljas i europa & konkurera med subaruMVH
23 september, 2004 kl. 07:18 #90898dlehtihet
DeltagareUnder 2006 kommer Saab att släppa en SUV (XC90 konkurrent bl.a) som baserar sig på Forrestern och som kommer att heta 9-6. Subaru släpper sin ”nya” Forrester 2005. I Saabfallet kommer denna ForresterSaab att ha en Boxer 6:a som ska lämna 300 bhp enligt välinformerade källor…
//Danne
>kan inte säga datum men sti:erna ska komma i december…
>
>ang inredningen så har jag svårt att tro att saab varit med
>där för de påminner inte de minsta om saab… enligt höga på
>subaru har saab inte påverkat något ..
>Men med en ny bil subaru håller på att bygga så har saab varit
>med med lite åsikter om jag förstått de hela rätt & detta är
>en bil som kommer säljas i europa & konkurera med subaru
>
>
>MVH23 september, 2004 kl. 10:56 #90916pannan
Deltagare>kan inte säga datum men sti:erna ska komma i december…
>
>ang inredningen så har jag svårt att tro att saab varit med
>där för de påminner inte de minsta om saab… enligt höga på
>subaru har saab inte påverkat något ..
>Men med en ny bil subaru håller på att bygga så har saab varit
>med med lite åsikter om jag förstått de hela rätt & detta är
>en bil som kommer säljas i europa & konkurera med subaru
>
>
>MVHPratade precis med säljaren jag beställde bilen av angående lev datum. Han hade pratat med fabriken igår och det är Oktober som gäller. Möjligtvis att någon vecka kan diffa eller mer. Men två månader verkade väldigt konstigt sade han. Då låter det som att fabriken gjort en felkalkylering med tillverkningen. Så om allt klaffar bör den dyka upp om ca 3 veckor.
23 september, 2004 kl. 14:01 #90938kakan
DeltagareJag sitter själv också som bäst och väntar på att min kontakt hos bilhandlaren skall återkomma med info ifrån IM. Tydligen var det inte helt enkelt att få svar ifrån dem? En subba är juh en lättviktsbil.. dom borde flyga in dem ifrån Japan..
Jag återkommer så snart jag fått mer definitiv info från mitt håll så kan vi jämföra vilka datum som utlovats.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.