SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vilka kan justera min tek3 map?

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    moken
    Deltagare

Är det bara JRM i stockholmsområdet som kan göra detta? Vilka annars är närmst?
      Ringde nämligen JRM om detta för flera veckor sedan, men killen jag pratade med kunde inte svara på en enda fråga, utan hänvisade till att maila Rickard. Sagt och gjort så väntade och väntade jag på mailsvar i två veckor tror jag. Tillslut ringde jag Rickards mobil, men han svarade inte, så jag lämnade meddelande och bad han svara på mitt mail, ringa mitt jobbnummer alternativt mobilen, men har inte hört något av han, så jag måste väl leta efter alternativ misstänker jag?
      Visst står det på deras hemsida att dom har högtryck, men i min värld är inte det någon ursäkt att inte återkomma till folk som vill anlita dom?!
      Eller ska man bita i det sura äpplet och ringa och ringa och ringa och ringa tills han behagar svara?
      Vad har ni andra för taktik för att komma i kontakt med dom?

Strat
      Deltagare

Finns inga andra som mappar ecutek i Sverige. Som sagt, dom har fullt upp just nu, men fortsätt ringa på Rickards mobil. Prova kvällstid också.

David
        Deltagare

Jag säger bara ring mkt och ofta. Lång väntetid just nu, jag fick vänta 3v på att få bilen ommappad.

/D

Subaru Robban
          Deltagare

Rikard svarar inte i sin telefon på dagtid för han har ett annat jobb åxå… som sagt prova kvälls tid, jag har aldrig några problem med grabbarna, har varit ner ett par vänder…
            Hmm men som du säger, det är ingen ursäkt att inte svara på dina mail eller ringa upp om man försöker anlita dom…:(

/ Robban Gävle

moken
            Deltagare

prospeed, gör dom inte sånt här?
              Har ringt tre gånger idag igen till Rickard, men han vill verkligen inte svara när man ringer.
              Dom kanske skulle fundera på att anställa lite folk eller införa telefontider, eller åtminstone svara på mailen på JRM?

Imp2
              Deltagare

de gånger jag vet att folk fott sina bilar mappade med ecutek av prospeed är det rickard som åkt ner och mappat. Kan ju ha ändrats på siståne iofs.

moken
                Deltagare

Hej Moken !Trist att det strular. Om det är JRM som har mappat den från början (vilket det ju är i detta fall), så är det bara de som kan fortsätta med mappningen. Om du skulle hitta en annan firma så är det bara för dem att börja om från början. Troligtvis så behöver du väl inte betala en ny Ecutek-licens, men det är jag lite osäker på. Tyvärr så finns det väl inget alternativ till JRM i Sverige vad jag vet.Du kanske kan lyssna lite med Strat (Claes)…han har väl tumme med JRM som storkund (och han kör ju även reklam för dem), så han kanske kan boka en tid åt dig!!?Hoppas att det löser sig.mvh Mats NPS. Lite konstigt att den går så illa då du ju har Practos övriga prylar (…har jag för mig…). Den borde väl gå lika bra som för honom även om bör mappa om den för din bil. Du kan inte se något på DeltaDash:en vad som ”händer och fötter”? Visst kan du väl ”nolla” den smidigt via DeltaDash:en också!!? Kanske det kan hjälpa?

Man blir ju lite less när firmor sitter med trumfen på hand med ”monopol” på en produkt och säger att dom ska kolla och återkomma men inte gör det 🙁 Har satt ut bytesannons nu, får se om någon nappar.
                  SKa iväg och mappa min andra bil imorrn, ringde i Torsdags, som sagt har tid imorrn redan. Snabba puckar, och då görs det på rullande landsväg och för mindre penning än en ecutek justering… Men då snackar vi ju haltech istället, ett sprut som flera firmor runt om i landet kan hantera…

Angående hur bra den går så vet jag inte, den laddar inte lika mycket som den gjorde på practos bil, och laddtrycket kommer mkt senare… Jag vågar ju heller inte dra den allt för långt i registret heller eftersom det är omappat, det jag sett på acc 1,2,3an till 6200varv var att den backade tändningen 1grad.
                  Men nån gång har jag känt att den klipper effekten vid acc.

Strat
                  Deltagare

Tyvärr kan jag inte hjälpa till. Vet att dom har fullt upp fortfarande allihop. Står själv i kö för lite jobb. Värt att vänta på dock, för det blir riktigt bra. Därför det är så lång kö 😉

/Rattlåsmästarn 😀

pannan
                    Deltagare

Varför drar sig folk för att ringa? Är säkert större chans att du får tag på dem via telefon är via mail då de har häcken fulla just nu vad jag har förstått.

moken
                      Deltagare

Varför drar sig folk för att ringa? Är säkert större chans att du får tag på dem via telefon är via mail då de har häcken fulla just nu vad jag har förstått.

Problemet är ju att jag ringde och ringde och ringde i två, tre dagar innan Anders svarade. Han bad mej MAILA Rikard kring detta vilket jag gjorde.
                        Efter några veckor utan svar så ringde jag dock direkt på Rikards mobil flertalet gånger några dagar i streck utan svar, lämnade meddelande på mobilsvar berättade vad ärendet gällde, att jag hade mailat och lämnade både jobbtelenummret samt mobilnummret.
                        Blev dock inte uppringd då heller utan fick då PM:et här där han sa maila ring eller sms:a, då mailade jag igen eftersom jag inte hade haft någon tur med telefonin.
                        Därav mina mail.
                        Men jag ska ringa till Jocce nu istället och se om han kan hitta en lucka om ingen har svarat på min bytesannons nu då…

moken
                        Deltagare

Nu har jag fått prel. tid v28 för ommappning :9
                          så jag får starta en tråd efter dess istället och berätta skillnaden 🙂
                          Passar även på och ber om ursäkt lite för min frustation då jag känner med mej själv efter en stund att jag kanske kunde hållit lite lägre profil.

Om någon vill låsa och kasta bort så lovar jag att återkomma när bilen går som ett skott istället:)

Ps, mappade min leksak idag, bottnade iallafall rullande landsvägen, men så smälte en tändspole så det var bara rulla hemmåt.
                          Men nånstans över 400påsar vart det iallafall, så nu funderar jag på om man ska höja laddet några tiondelar till, skaffa större spjäll och mappa om igen sen:)

Manor
                          Deltagare

Hej Moken !

Trist att det strular.

Om det är JRM som har mappat den från början (vilket det ju är i detta fall), så är det bara de som kan fortsätta med mappningen. Om du skulle hitta en annan firma så är det bara för dem att börja om från början. Troligtvis så behöver du väl inte betala en ny Ecutek-licens, men det är jag lite osäker på. Tyvärr så finns det väl inget alternativ till JRM i Sverige vad jag vet.

Du kanske kan lyssna lite med Strat (Claes)…han har väl tumme med JRM som storkund (och han kör ju även reklam för dem), så han kanske kan boka en tid åt dig!!?

Hoppas att det löser sig.

mvh Mats N
                            PS. Lite konstigt att den går så illa då du ju har Practos övriga prylar (…har jag för mig…). Den borde väl gå lika bra som för honom även om bör mappa om den för din bil. Du kan inte se något på DeltaDash:en vad som ”händer och fötter”? Visst kan du väl ”nolla” den smidigt via DeltaDash:en också!!? Kanske det kan hjälpa?

moken
                            Deltagare

Dags att någon mer börjar mappa ecutek tror jag, har fortfarande inte fått en tid för mappning.
                              Rikard skickade ett PM här den 24/5 och sa att jag kunde maila… Vilket jag redan gjort några gånger.
                              Iallafall, det gjordes och fick då svar tämligen fort, han läste mailet den 25.e och svarade den 26e. Nästa svar kom den 30.onde att han skulle kolla efter en lucka med sina kollegor och återkomma så snart som möjligt, men jag har fortfarande inte hört något.
                              Jag har skickat två mail addresserade både till info@jrm och Rickards mail, inget av dom har kommit kvittens på att dom blivit lästa ens…

Någon som vill köpa en tek3 mappad box, eller byta mot ett link?
                              Skitkul att ha en bil som går sämre än orginal och som man inte vågar gasa så mycket med…Särskilt som det är min bruksbil som måste gå varje dag…

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.