SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vilka lådor passar rakt i en Gt 99a?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    jelle_84
    Deltagare

Tänkte bara höra vilka lådor som passar i en gt 99a?
      Har hört att sti lådor ska passa. Är det från 01-02 då?
      5 växlade lr 6?
      Skulle vilja ha lite exakta fakta från någon som vet då en ny låda troligen ska inhandlas och jag inte är så inne på ämnet.

Bodyshot
      Deltagare

Undrar samma sak, då växellådsbyte är ett faktum inom kort.

LegacyLarsa
        Keymaster

Det finns en hel del matnyttigt man kan söka på forumet, men om jag förstått det hela rätt, så ska 6-petarna funka bra, så länge det är utan dccd.

lite sökinfo:
          Det SKALL vara en europalåda med 3,9:1 i slutväxel, och 1,1:1 i fördelningslådan, annars passar det inte alls i våra bilar (om man inte är sugen på att ge sig på att byta utväxling i bakdiffen dvs..).

3,9:1 är slutväxeln egentligen i lådan, men fördelningslådan har en liten 1,1:1 på vägen till bakdiffen, vilket ger just 3,545:1.

/Lars

lunkan
          Deltagare

Jag har en 6 växlad STI låda i min utan DCCD o den passar så länge du får med kardan till den lådan då den är något kortare än till den 5 växlade.

jelle_84
            Deltagare

Tack för de svaren jag fått. Vilken årsmodell passar sti lådorna ifrån? är det bara 01-02?
              Mvh

lunkan
              Deltagare

Min är från en STI -04 så det är bara börja söka efter nån som är till salu 😉

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.