› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Vilka ok passar på org skiva (wrx 01)
- Detta ämne har 11 svar, 1,252 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 7 månader sedan av
Finnish.
-
FörfattareInlägg
-
23 november, 2006 kl. 07:26 #5643
Finnish
DeltagareJag är på jakt efter lite bättre nyp i bromsarna då org blir bra trötta efter lite inspirerad körning 😉 Nu har jag funderat på att endast byta ut oken till värre grejer, har sökt men inte funnit något vettigt svar … Någon som har koll på vad som kan tänkas fungera utöver oken från STI (brembo).
Jag har redan bytt alla skivor runt om till hålborrat / slitsat men vill ha bättre tryck i oken, går det kanske att byta ut bromsservon till kraftigare i samma veva för att få bättre respons i stystemet?
Alla idér mottages varmt!
23 november, 2006 kl. 08:38 #74285IMPREZA FOREVER
DeltagareStålomspunna slangar är ett steg till bättre respons.
Stabiliserings stag till huvudcylindern är ännu ett till.
http://www.garaget.org/?car=3641523 november, 2006 kl. 09:04 #74286Finnish
DeltagareStålomspunna slangar är ett steg till bättre respons.Stabiliserings stag till huvudcylindern är ännu ett till.____________________________BROOOOOOOOOOMTCHHGT-00http://www.garaget.org/?car=36415
Jupp tänkt byta rubbet när jag ändå är där och river, men vill ha lite koll på vad för ok som kan tänkas funka, vill inte byta skivor då det är precis inköpta. (om jag inte är tvungen ;( )
23 november, 2006 kl. 12:27 #74281SecretAgentMan
DeltagareDina originalok är faktiskt helt ok, det är belägg och vätskan som gör underverk – skivor finns med i varierande kvalisort (de flesta ”köpeskivor” tål inte elaka belägg och hård körning).
Börja med belägg och se vad som händer, jag pekar med hela handen på Ferodo DS3000 från Sellholm Tuning i Köping (de lämnar klubbrabatt).
/J
P.S. Precis som vanligt får man inget gratis, elaka belägg som verkligen fungerar brukar gå hårt åt skivor, och lämnar ett damm som kan vara svårt att få bort från fälgarna..
23 november, 2006 kl. 13:02 #74287Finnish
DeltagareDina originalok är faktiskt helt ok, det är belägg och vätskan som gör underverk – skivor finns med i varierande kvalisort (de flesta ”köpeskivor” tål inte elaka belägg och hård körning).Börja med belägg och se vad som händer, jag pekar med hela handen på Ferodo DS3000 från Sellholm Tuning i Köping (de lämnar klubbrabatt)./JP.S. Precis som vanligt får man inget gratis, elaka belägg som verkligen fungerar brukar gå hårt åt skivor, och lämnar ett damm som kan vara svårt att få bort från fälgarna..
Jo inte e de kattskit inte, men har fått för mig att uppgradera hela väg(under)hållnings-kittet med kränghämmare, coilovers m.m. och vill ha bättre bromsar på samma gång då det ska smiskas banor i sommar för nu har jag fått blodad tand 😀 Synd att de ska kosta så överjävlig ju mer blod på tanden man får… ;( har åkt en sesong på redstuff / greenstuff men blev inte så impad …
23 november, 2006 kl. 13:13 #74282SecretAgentMan
DeltagareHar du kört på EBC förstår jag att du inte är nöjd, de är inte i samma liga som just DS3000 från Ferodo.
I med bra bromsvätska (Motul RBF600), byt till stålspunna slangar och handla lite riktiga bromsbelägg skall du se att det blir en rackarns skillnad.
..så länge dina skivor håller. 😉
Byt inte bromsar för bytandets skull, du har redan prylar som är helt ok på bilen, att ägaren pillat i sunkiga belägg är väl inte deras fel? 😀 😉
/J
23 november, 2006 kl. 13:37 #74288Finnish
DeltagareHar du kört på EBC förstår jag att du inte är nöjd, de är inte i samma liga som just DS3000 från Ferodo.I med bra bromsvätska (Motul RBF600), byt till stålspunna slangar och handla lite riktiga bromsbelägg skall du se att det blir en rackarns skillnad…så länge dina skivor håller. ;)Byt inte bromsar för bytandets skull, du har redan prylar som är helt ok på bilen, att ägaren pillat i sunkiga belägg är väl inte deras fel? 😀 ;)/J
Hahaha helt klart inte! 😀
Ok, ska testa detta en sesong och blir jag inte nöjd så ska jag ha tarox 112-kolvs ok på till nästa … 😉 Skämt å sido, är ute efter det där suget när man bromsar så att det nästan känns som hjärnsubstansen ska hamna på vindrutan 😀 Då bettar de bra!23 november, 2006 kl. 20:33 #74291locko99
Deltagarepannan här på forumet säljer OK från en STI…ska du uppgradera bromsarna är det nog det bästa att gå upp i diameter på skivorna..
tror det är 328mm till STI oken..
Mvh /Martin
24 november, 2006 kl. 07:21 #74283simo
DeltagareBromsar blir inte bättre för det är stora o tunga…
Byt belägg, slangar o vätska så ska du se att det gör gott
BTW va har du för däck?/U
24 november, 2006 kl. 07:36 #74289Finnish
DeltagareBromsar blir inte bättre för det är stora o tunga…Byt belägg, slangar o vätska så ska du se att det gör gottBTW va har du för däck?/U
Nu kör jag på ruttna vinterpuckar men till sommaren blir det R-däck, vad det blir för märke då beror lite på pris samt kvalité. Men jag ska absolut testa alla tips jag fått! Någon som kan förklara vad ett stab-stag till bromsservot gör? Aldrig hört talas om det tidigare 🙁
24 november, 2006 kl. 07:43 #74284simo
DeltagareEtt stag som gör att inte bromsbehållaren flexar så mycket
Mao ett sådant http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=15&topic_id=11479&mesg_id=12227#12227/U
24 november, 2006 kl. 07:54 #74290Finnish
DeltagareEtt stag som gör att inte bromsbehållaren flexar så mycket/U
Oki, thanx!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.