SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Vilka r däck

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Jensa
    Deltagare

I år kommer jag att åka på ett par tillstälningar både bana och SS. :7

Så jag undrar jag vilket r däck som är billigast och bäst, så klart.

Däcken ska bara gå på bana, kommer att köra på 16 tums fälgar blir väll biligast så??

Vill ju oxå att däcken ska hålla hela sommaren 🙂

//Jens

Livet börjar vid 300hk

SecretAgentMan
      Deltagare

Storleken du vill köra styr valet…och generellt så vill du köra med så stort du får dit, fälg/profil spelar ingen större roll (inom rimliga gränser) – mindre fälgstorlek – billigare däck.

Det verkar inte vara några större skillnader i pris i alla fall – skall du ligga på rätt rullomkrets så är det egentligen R888 i 215/45 som är klockren (finns en gatgodkänd version av samma däck – trampio).

http://home.swipnet.se/wheelbase/toyo_trampio.htm

Man bör vara medveten om att de flesta rdäck är lite bredare än ett gatdäck i samma dimension…kan tänka mig att det blir gränsfall till lite brett på standardfälgen t.ex.

/J

Jensa
        Deltagare

Storleken du vill köra styr valet…och generellt så vill du köra med så stort du får dit, fälg/profil spelar ingen större roll (inom rimliga gränser) – mindre fälgstorlek – billigare däck.Det verkar inte vara några större skillnader i pris i alla fall.

Vill köra 16 bara för att det blir mer krut i kärran 🙂
          För Även om 18 compomotive fälgarna är lätta så accar bilen fortare med 16

// Jens somvarochfrågadeefterbegagnadeslicksidag 🙂

Livet börjar vid 300hk

griml0ck
          Deltagare

Toyo Trampio R1R f0nkar bra me 16″. Grymt våtgrepp ere i dom oxo. Körde på dom hela förra sommarn och har beställt nya för denna oxo.

Pedersen
            Deltagare

Proxes är den E-märkta versionen av R888, Trampion har enligt handlaren utgått helt och hållet.
              Om Wheelbases hemsida innehåller korrekta priser så finns däcken betydligt billigare på annat håll, jag gav typ 1800 styck inkl frakt för 225/45×17 (proxes). Men jag skulle nog ringa och kolla med Wheelbase för säkerhets skull, den hemsidan uppdaterades nog inte igår direkt…

SecretAgentMan
              Deltagare

Helt rätt, proxes verkar de nya trippel-8orna heta. 🙂

/J – senil

Mickef
                Deltagare

Är Proxes R888 lika banvänliga som R888 utan Proxes ?
                  Eller är det en mer gatanpassad variant ?

Micke

Subbarist
                  Deltagare

Nya proxes 888 är exakt samma mönste och gummiblandning som trampio 888, men det är bara det att de är e godkända… enda skillnaden annars är det exakt samma däck!

Intresserad av däcken skicka PM så räknar jag fram ett schysst pris till dig.

/Risto

rallymarkus
                    Deltagare

Ja nu så när det ev blir superstagekörning så är jag på jakt efter en bra uppsättning R däck (givetvis till ett ganska humant pris)
                      Jag tänkte köpa mig bridgestone potenza RE070 men till superstage måste man ju ha nåt värre

vilka däck ska man välja? har funderingar på Toyodäck, men det verkar ju finnas en hel uppsjö av olika däck o priser.

rallymarkus
                      Deltagare

Ja det vart en uppsättning Toyo trippel 8

Subbarist
                        Deltagare

Från JRM eller?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.