SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning vilka r-däck? och vilken dim?

• Detta ämne har 8 svar, 979 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av andreaswrx.
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    goffemannen
    Deltagare

Tänkte köpa mig r-däck men vet inte riktigt vilka man ska köpa samt vilken dimension ja ska ha.

Så kom med förslag på vad som är bäst till min bil.

Ni kan läsa här va de är för spec på bilen och vad framtidsplanerna är.

http://www.garaget.org/?car=194946

Christian S
      Deltagare

däcken som gäller är väll antingen Toyo R888 eller Kumho V70A / ECSTA V700
        jag kör med 215/45-17 och det är väll den storleken som är vanligast att man kör med på en GC8 och är även den som typ är billigast då det är en så vanlig storlek, kollar man på 215/40-17 så är dom genast betydligt dyrare.

Eiiiiik
        Deltagare

Vill du inte jaga tiondelar på bana och vill kunna ha ett däck där du kan köra gata också rekommenderar jag Bridgestone Re070.
          Dessa satt originalmonterade på någon Subaru Spec-C eller vad dom kallar sig + en SPOON Honda S2000.

Jag slängde på mina för 2 dagar sen och är så jävla nöjd 🙂

Om du vill kan du ringa mig på måndag när jag börjar jobba igen, så kan jag hjälpa dig 🙂

Toyo R1R funkar ju också 🙂

Eiiiiik
          Deltagare

Dessa ligger på treadwear 140, medan tex. R888 ligger på 100. Vanliga gatdäck brukar ligga runt 280 🙂

Går under benämningen semi-slicks

goffemannen
            Deltagare

Ja ska ha ett däck för endast bana. Som inte blir överhettat som gatdäck osv.

/ David J – Superior Media

Eiiiiik
              Deltagare

Är det endast bana är ju R888 mest ekonomiskt och funkar faktiskt väldigt bra.
                Toyo R1R om du vill komma undan lite billigare 🙂

Vill du åka riktigt fort är det Michelin Pilot CUP som gäller, dock slits dessa väldigt snabbt och är dyra!

goffemannen
                Deltagare

Kikade på camskills. Där har de ju V70a till bra pris också. Hur är det jämfört med r888??

/ David J – Superior Media

Eiiiiik
                  Deltagare

ojdå… V70a glömde jag.. Dessa tycker jag är grymma, dock ligger dom i regel aningen sämre till än R888 🙂

Finns lite olika gummiböandningar på dessa också, precis som R888. Vilken som är bäst på en Subaru vågar jag dock inte säga 🙂

andreaswrx
                    Deltagare

D-mack wrc slicks, 170€ för ett 180k tum samt dot märkt, finns olika gummiblandningar med

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.