› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Vilka rekommenderar ni?
- Detta ämne har 12 svar, 1,529 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 7 månader sedan av
Mumin.
-
FörfattareInlägg
-
15 april, 2010 kl. 14:42 #23113
AK_Impreza
DeltagareHejsan!
har fått nått sorts haveri på min Impreza GT.
Vilka verkstäder rekommenderar ni? Som har bra priser & kunniga meckar..
Har sneglat åt Jobparts, nån som har erfarenhet av dem?
Gärna nån meck i Uppsala/Sthlm’s området..Tack för förhand!
15 april, 2010 kl. 15:09 #200063Manor
DeltagareJag vänder mig alltid till Fürtenhoffs Motor. De är duktiga på Subaru och Impreza turbo modeller i synnerhet. Bra priser för att vara en auktoriserad verkstad, men troligtvis dyrare än ”Putte på hörnet” som kanske också löser de flesta problem.
Annars finns det ju även meckiga typer på forumet som kanske kan ställa upp…beroende på vad problemet är och vad du erbjuder i ersättning. Det finns åtminstone en riktig Subarumeck (definitionen är att man är anställd eller driver en egen auktoriserad verkstad :D) på forumet vars namn på forumet påminner om MUMINtrollen ;).
15 april, 2010 kl. 17:16 #200070knussin
DeltagareFast jag bor på Åland så rekomenderar jag oxå Fürtenhoffs Motor har haft lite med dom och göra och dom är fruktansvärt trevliga och som ovanstående säger rätt bra priser trots dom är auktoriserad verkstad..
15 april, 2010 kl. 17:50 #200072Mumin
DeltagareDuktiga meckar har vi och normala priser dvs antagligen högre än fursten lite osäker vet inte vad dom tar.. men den omtalade fursten har tabbad sig på min BIL!! men men sånt händer.
Och vad menas med ”har fått nått sorts haveri på min Impreza GT”
kan du vara lite mer specifik av dig? 😛15 april, 2010 kl. 18:03 #200074sladden
Deltagarejag skulle oxå rekomendera Fürtenhoffs Motor. 🙂
15 april, 2010 kl. 23:53 #200066AK_Impreza
DeltagareOskar90, du är ett jävla riksmongo.. Att du aldrig ger dig.
Tack för trevliga svar alla ni andra!
Mumin, ang felet:
Körde bilen i somras, gasade till ganska mycket & när jag drog i 2an så sa de brak..
Får i växel om bilen rullas. När bilen är igång så är de nått som skakar, metall emot metall låter de som.. Skulle gissa på växellåda alternativt urtrampningslager/koppling. Kan varit den 2:a växeln som givit upp, då den låtit lite skum innan detta hände..
Dock är kopplingen endast 50 mil gammal, så de skulle vara illa om de var den.
Köpte en förstärkt koppling för en jäkla massa tusenlappar.
Jag bor i Bålsta mellan Sthlm & Uppsala, vart finns du mumin?Edit: Ser att du bor i Täby, mina gamla hemtrakter.. är uppvuxen i skarpäng. Vart finns verkstaden kan vara frågan istället!
16 april, 2010 kl. 01:03 #200067AK_Impreza
DeltagareAlltså inga kommentarer om dig.. Men forumstroll finns de överallt o bara vill start tjaffs över nätet för att du ska kunna känna dig ball på nått jäkla sätt. Tragiskt. Om du inte har nått vettigt att säga i denna tråd, så var vänlig & bara dra.. Du bevisar ju bara att du är lika barnslig som din ålder, att du inte är bannad härifrån än är ju helt otroligt..
16 april, 2010 kl. 06:46 #200064Adam K
DeltagareOskar, lägg ner, AK har en annan stil-modell än de flesta andra men han är lika seriös i övrig som någon annan. Och betydligt mer seriös än visssa andra, som skriver först och inte tänker sen (inte d Oskar).
AK, det låter klockrent som att du skadat/rensat 2ans drev. Den förstärkta kopplingen är nästan ’the smoking gun’.
16 april, 2010 kl. 12:59 #200068AK_Impreza
DeltagareTack Adam för tipset, Ja de är nog 2an som rök, sagt upp sig helt enkelt..
Är de bara att byta ut de drevet eller? De kanske kan vara mer skadat i växellådan så de behövs en helrenovering? Låter dyrt.. hehe! Men bilen är värd de, den har ju iaf gått 10k mil så de är väl dax vilketsom..16 april, 2010 kl. 13:03 #200069MariaimprezaGT
Deltagaredu kan kanske kika lite efter 6 petade? De håller för mkt mer effekt o jag tycker de är mer körvänliga då man har mer växlar o välja mellan. Din trasiga kan du sälja som den står till nån som vill sätta i en dogbox insats. Om du hittar bra pris på den sexpetade så blir de ungefär samma pengar i slutändan om du själv inte är en hejjare på att pressa ihop växellådsdelar!
18 april, 2010 kl. 05:54 #200065Adam K
DeltagareEller den 5petade dccd-lådan jag har till salu 😉
Borde passa dig perfekt med mer drivning bak!18 april, 2010 kl. 19:17 #200071P E
DeltagareEller så köper du en org GT låda (nygenomgången) av mig…..
Jag kan ta din trötta låda i inbyte…!!18 april, 2010 kl. 20:44 #200073Mumin
DeltagareAK, dina problem verkar ju lösa sig så. Håller med Maria försök med en 6 petad men annars köp en 5 petad. lådan är inge problem i sig att få ner tar lite tid men det löser sig alltid.
Mig finner du i Hägernäs på Subaru. Har du några funderingar eller frågor PMa gärna.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.