SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vilka spridare till min "setup"?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25869
    LinkanGBG
    Deltagare

      Kommer köra med en IHI VF39, aps cold air intake, Fmic, Bosch 044pump. vilka spridare skulle ni köra till det? kommer köra med 98 eller V power:) hade tanke på etanol med men vet inte

      tanken är att den ska få Ecutek och spridarna är sista delen i pusslet innan det 🙂

      väldigt tacksam för svar, vet att jag frågar mkt men det är för att jag vill lära mig:)

      Mvh

      Henrik

      #223929
      Andersson
      Deltagare

        Injektor Dynamics 1000cc finns hos bla. lateralperformance i England. Ska funka även om du vill köra E85 i framtiden. Mina ska förh.vis monteras på söndag efter det kan du få ett utlåtande.

        #223933
        LinkanGBG
        Deltagare

          Injektor Dynamics 1000cc finns hos bla. lateralperformance i England. Ska funka även om du vill köra E85 i framtiden. Mina ska förh.vis monteras på söndag efter det kan du få ett utlåtande.

          är inte de sjukt stora? vad satsar du på för effekt med dom?

          #223931
          Fricke.w
          Deltagare

            ska du bara köra med en vf39, behöver du inga spridare om du redan har sti spridare, löp dig en ställ bar btr i stället, typ hks från sumopower.
            du klarar dig till 400hk med orginal spridare och typ 3.8bars soppa tryck 😉
            annars om du känner dig osäker, har jag ett par power enterprist 650cc som blir bra i storlek för din turbo.

            MVH
            Fredrik

            #223932
            Gilarski
            Deltagare

              Jag kör VF34 + 550 spridare, levererar till en honad 2 liters motor & ger strax över 330 hk på veven vid 1,6 bar. Som Fricke skriver så kan man köra högre bränsletryck, då räcker mindre spridare.

              Bra att veta om: Spridarna är specade för ett visst bränsletryck och blir det för högt så kommer det visserligen in mer bränsle per tidsenhet men man riskerar att spridaren får svårare att öppna vid högre tryck i bränsleröret.

              E85 kräver 30% större spridarkapacitet.

              Ju större spridare man kör, desto grövre blir bensinstrålen, kankse inte nåt stort problem men bra att känna till. I korthet innebär det att bränslet inte lika lätt diffunderar & mixas med luften varpå kanske inte allt bränsle antänds.

              Effekten/momentet är i princip bara en konskevens av hur mycket luft & bränsle du pytsar in & lyckas antända 🙂

              #223934
              LinkanGBG
              Deltagare

                vet dessvärre inte vilka spridare jag har i bilen just nu, ser mörkblåa ut.

                ska försöka göra en riktig koll nu när bilen står hemma igen. men blir nog nåra runt 600cc då:)

                tack för svaren:)

                #223930
                Andersson
                Deltagare

                  är inte de sjukt stora? vad satsar du på för effekt med dom?

                  380+ med E85

                  #223935
                  LinkanGBG
                  Deltagare

                    380+ med E85

                    true hehe 😀 tack för svar iaf=)

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.