› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Vilka spridare till min "setup"?
- Detta ämne har 7 svar, 894 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 6 månader sedan av
LinkanGBG.
-
FörfattareInlägg
-
13 maj, 2011 kl. 18:33 #25869
LinkanGBG
DeltagareKommer köra med en IHI VF39, aps cold air intake, Fmic, Bosch 044pump. vilka spridare skulle ni köra till det? kommer köra med 98 eller V power:) hade tanke på etanol med men vet inte
tanken är att den ska få Ecutek och spridarna är sista delen i pusslet innan det 🙂
väldigt tacksam för svar, vet att jag frågar mkt men det är för att jag vill lära mig:)
Mvh
Henrik
13 maj, 2011 kl. 20:12 #223929Andersson
DeltagareInjektor Dynamics 1000cc finns hos bla. lateralperformance i England. Ska funka även om du vill köra E85 i framtiden. Mina ska förh.vis monteras på söndag efter det kan du få ett utlåtande.
13 maj, 2011 kl. 22:20 #223933LinkanGBG
DeltagareInjektor Dynamics 1000cc finns hos bla. lateralperformance i England. Ska funka även om du vill köra E85 i framtiden. Mina ska förh.vis monteras på söndag efter det kan du få ett utlåtande.
är inte de sjukt stora? vad satsar du på för effekt med dom?
14 maj, 2011 kl. 02:24 #223931Fricke.w
Deltagareska du bara köra med en vf39, behöver du inga spridare om du redan har sti spridare, löp dig en ställ bar btr i stället, typ hks från sumopower.
du klarar dig till 400hk med orginal spridare och typ 3.8bars soppa tryck 😉
annars om du känner dig osäker, har jag ett par power enterprist 650cc som blir bra i storlek för din turbo.MVH
Fredrik14 maj, 2011 kl. 07:58 #223932Gilarski
DeltagareJag kör VF34 + 550 spridare, levererar till en honad 2 liters motor & ger strax över 330 hk på veven vid 1,6 bar. Som Fricke skriver så kan man köra högre bränsletryck, då räcker mindre spridare.
Bra att veta om: Spridarna är specade för ett visst bränsletryck och blir det för högt så kommer det visserligen in mer bränsle per tidsenhet men man riskerar att spridaren får svårare att öppna vid högre tryck i bränsleröret.
E85 kräver 30% större spridarkapacitet.
Ju större spridare man kör, desto grövre blir bensinstrålen, kankse inte nåt stort problem men bra att känna till. I korthet innebär det att bränslet inte lika lätt diffunderar & mixas med luften varpå kanske inte allt bränsle antänds.
Effekten/momentet är i princip bara en konskevens av hur mycket luft & bränsle du pytsar in & lyckas antända 🙂
14 maj, 2011 kl. 10:26 #223934LinkanGBG
Deltagarevet dessvärre inte vilka spridare jag har i bilen just nu, ser mörkblåa ut.
ska försöka göra en riktig koll nu när bilen står hemma igen. men blir nog nåra runt 600cc då:)
tack för svaren:)
14 maj, 2011 kl. 15:48 #223930Andersson
Deltagareär inte de sjukt stora? vad satsar du på för effekt med dom?
380+ med E85
14 maj, 2011 kl. 16:00 #223935LinkanGBG
Deltagare380+ med E85
true hehe 😀 tack för svar iaf=)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
