SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vilka spridartyper passar V5-V6?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Turbovin
    Deltagare

Ja, jag funderar på att mappa om för E85 och behöver då spridare. Tycker överlag spridarpriserna till Subaru verkar rätt löjliga då man kunde köpa nya Siemens 630cc till min förra Saab för ca 2500. Det billigaste jag hittat i England är väl typ 3800 för 740cc.

Men finns det några spridare man kan ta hem från USA som kan funka? Vet att det ska vara sidomatade men även vissa newage verkar ha det? Funkar dessa till mitt insug och fuelrailar?

En kompis har förresten 850cc liggandes, känns som de är väldigt overkill för sisådär 350 e85-hk, eller går det att få okej körbarhet med dem ändå?

Kvarnis
      Deltagare

Nismo/tomei spridare är det som gäller,samma lika som på bla nissan.

Det skiljer mot lite olika spridare.
        Dock tror jag du får svårt att hitta spridare nå mycket billigare i Usa gissar på ca $400.

Turbovin
        Deltagare

Men är kontaktstyckena rätt på Nissan-spridarna, stog på nån sida att man kunde va tvungen att byta dem?

Kvarnis
          Deltagare

Men är kontaktstyckena rätt på Nissan-spridarna, stog på nån sida att man kunde va tvungen att byta dem?

Nja men man måste modda spridarna lite, men det är fallet med alla 740 spridarna

Turbovin
            Deltagare

Modda hurdå? Köper man dem från UK bör de vara färdigmoddade antar jag?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.