Har ju mappat om min bil för E85. Det slog mig att jag var tvungen att byta till mer värmetåliga tändstift när jag mappade min fd 900 med 421 E85-hk och körde där med BCPR9es-11. Just nu kör jag med ”standardstiften” PFR7B men det kanske är dags att gå upp på 8: or istället? Ska höra med Per som mappat bilen också men han nämnde inget. Dock är det ju att föredra att köra på 7: or om möjligt för kallstartens skull. 8: or och 9: or blir ju lite kinkigare.
Okej, nej inga problem än så länge. Saabarna har ju lite mer hållbara grundmotorer med spikdetektering genom tändstiften så tändningen var nog lite hårdare ställd än vad Subbans är.
Om du kör på E85 så är Iridium stift att föredra framför Platinum. Till den effekten så låter 8:or bra, eller 24:or på Denso. Racingstiften är dyra som poker, men blir billigast i längden.
Författare
Inlägg
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.