› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Vilka topplock passar min type r v6?
- Detta ämne har 10 svar, 1,184 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 6 månader sedan av
karlberg.
-
FörfattareInlägg
-
6 maj, 2016 kl. 17:55 #34707
karlberg
DeltagareHittade sprickor i vänster topp idag.
Så nu undrar jag vilka toppar man kan köpa som är exakt likadana ?
6 maj, 2016 kl. 18:26 #282391Igge
DeltagareHar ett par toppar som verkar ok från en rasad 00 gt, om de nu passar och skulle vara intressant
6 maj, 2016 kl. 18:48 #282390Christian S
DeltagareHar ett par toppar som verkar ok från en rasad 00 gt, om de nu passar och skulle vara intressant
passar men är väll inte samma som sitter där nu.
6 maj, 2016 kl. 19:13 #282387Turbovin
DeltagareHar du inte jättepanik så har jag toppar från min rasade V5 Type R-motor över framöver på typ 5500 mil. Men jag har inte lyft ur motorn än och säljer helst topparna ihop med blocket sen. V5 och V6 är samma iaf.
Var hittade du sprickor förresten? Tändstiftsgängorna? Jättevanligt att de spricker där utan att det ska va så farligt tydligen.
6 maj, 2016 kl. 19:17 #282392Igge
Deltagarepassar men är väll inte samma som sitter där nu.
Okej. Vad skiljer? portning eller? 🙂
6 maj, 2016 kl. 19:18 #282388Turbovin
DeltagareTror gjutningen kan va samma (ska va big port toppar på STI iaf) men kammar och ventilmekanismen är anpassad för att klara av 8000 rpm på STI.
7 maj, 2016 kl. 06:27 #282393Igge
DeltagareOkej. Är själva locket detsamma borde det ju gå att flytta över 🙂
7 maj, 2016 kl. 08:53 #282394karlberg
DeltagareHar du inte jättepanik så har jag toppar från min rasade V5 Type R-motor över framöver på typ 5500 mil. Men jag har inte lyft ur motorn än och säljer helst topparna ihop med blocket sen. V5 och V6 är samma iaf.
Var hittade du sprickor förresten? Tändstiftsgängorna? Jättevanligt att de spricker där utan att det ska va så farligt tydligen.
Hur lång tid snackar vi om ?
Jepp 4 mikroskopiska sprickor mellan tändstift o ventilerna :/ vet faktist inte hur allvarligt de är
7 maj, 2016 kl. 10:08 #282389Turbovin
DeltagareKör med topparna då så länge sprickorna inte gått alltför många varv upp. Väldigt stor risk att mina toppar har precis samma sprickor då det är ett vanligt problem. Det är vanligt även på Newage AVCS-topparna. Finns en del att läsa om det hela på Scoobynet om man söker runt.
Vi pratar veckor förmodligen en månad innan jag rensat gamla motorn på allt jag behöver så det är nog inget alternativ ändå.
7 maj, 2016 kl. 18:39 #282395karlberg
DeltagareVar och kollade på toppen nyss, den har beteckningen LHC 007 på sig. Var även och tittade på en topp som en kompis har liggandes som det står lhs20v 006. Någon som vet om det är samma? Eller vad som är vad. Google är inte min bästa kompis just nu ??
7 maj, 2016 kl. 18:45 #282396karlberg
DeltagareMätte alla in och utlopp på dem och de stämmde överens med varann
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
