SSC Allmänt snack Allmänt småprat vilken är bäst? EVO eller STI

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
  • Författare
    crazyarash
    Deltagare

hejsan skulle vilja se vilken bil ni tycker är bäst?
      definiera varför
      vill gärna veta vilken som har bäst
      växelåda?
      drivlina?
      m.m.m

m_thread
      Deltagare

Hmmm, borde väl vara tämligen uppenbart vad svaret blir på den frågan då den ställs i detta forum eller?

/F

SecretAgentMan
        Deltagare

Rent tekniskt, och den som har den lilla eggen prestandamässigt standardbilar jämfört, så får det nog bli evo 9:an om jag blev tvingad att göra valet.
          Börjar man pilla är det hugget som stucket, det är väldigt likvärdiga bilar det är frågan om.

Evon har en väldigt fin motor, resten av drivlinan håller jag nog Subaruns drivlina som favorit.

Evon har alltid känts lite ”könlös” och trist för mig, men 9:an har något som tilltalar mig.

/J

Niklas
          Deltagare

Må det vara så att nyare EVOs precis som Imprezan blivit lite mer gubbig på senare år…liksom du? 😉

Efter år av diskussioner om vilken som är bäst slutar det alltid med vilket utseende man gillar mest. Vilket säger en del om hur lika rent prestandamässigt och hållbarhetsmässigt de är varandra.

/N – Impreza GT och EVO6, 2000-talets grupp B

Chewie
            Deltagare

Evon e inte rolig att ligga på motorvägen med. laddar tidigare än Subarun. Blir ingen rofylld landsvägskörning och det går åt mer sopp, min mening då.

andreaswrx
              Deltagare

evon helt klart och då har jag haft två imprezor innan:D

rickey
                Deltagare

Jag tycker faktiskt att Subarun har snyggare inredning än vad EVOn har.

crazyarash
                  Deltagare

ja har en sti 2005 PSE och min kompis har en Evo 9.
                    enligt mig så tycker ja imprezan har är mycke roligare och köra än evon.

men ja tycker själv mer om evo. ja har inte hört tex att en impreza har 700 eller 900 hk men det får man höra bland evon.

hur mycke kan man trimma en 6vxl sti låda? va ja vet så kör evo med 500 hk med orginal låda.

Niklas
                    Deltagare

Kanske ger en vink om hur mycket hästar du måste ha i en EVO för att den skall bli rolig att köra. 😉 😛 :+

.zip
                      Deltagare

på tal om HK så kan man samtidigt undra om det är internet HK (som folk säger) eller om det är riktiga.
                        Sedan om man jämnför en GT -00 mot en EVO -00 så är priset på Evon nästan 100.000:- dyrare.
                        Lägg dom slantarna på en GT istället så får du en roligare bil.

//.zip

mikke
                        Deltagare

du får väl se när du kommer hem till garaget å får se min nya 06a nästa gång medans din står avställd längst in i garaget 😉

mikke
                          Deltagare

evon helt klart och då har jag haft två imprezor innan:D

du får väl se när du kommer hem till garaget å får se min nya 06a nästa gång medans din står avställd längst in i garaget 😉

rallymarkus
                            Deltagare

evo 9:an är ju stenhård går 2 sådana i jokkmokk och dom har ju avgas o ecutech och dom går ruskigt bra… det verkar som att vid samma trimningsgrad så äter dom upp imprezan till mellanmål.. men om jag får välja så kör jag helst subba…
                              funderar på o handla en äldre gt.. typ 95 till 98 eller nåt.

rallymarkus
                              Deltagare

evo 9:an är ju stenhård går 2 sådana i jokkmokk och dom har ju avgas o ecutech och dom går ruskigt bra… det verkar som att vid samma trimningsgrad så äter dom upp imprezan till mellanmål.. men om jag får välja så kör jag helst subba…
                                funderar på o handla en äldre gt.. typ 95 till 98 eller nåt.

mikke
                                Deltagare

evo 9:an är ju stenhård går 2 sådana i jokkmokk och dom har ju avgas o ecutech och dom går ruskigt bra… det verkar som att vid samma trimningsgrad så äter dom upp imprezan till mellanmål.. men om jag får välja så kör jag helst subba… funderar på o handla en äldre gt.. typ 95 till 98 eller nåt.

Ingen som har provat en ecutech sti mot en evo? Var ute och körde en runda mot en evo ix idag och jag drog ju han, men jämt var det. Svårt att tro att evon äter imprezor med samma trim, eller? (får inte sti:n mer nm än evon med samma ecutech?)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.