SSC Allmänt snack Allmänt småprat vilken är bäst? EVO eller STI

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    mikke
    Deltagare

evo 9:an är ju stenhård går 2 sådana i jokkmokk och dom har ju avgas o ecutech och dom går ruskigt bra… det verkar som att vid samma trimningsgrad så äter dom upp imprezan till mellanmål.. men om jag får välja så kör jag helst subba… funderar på o handla en äldre gt.. typ 95 till 98 eller nåt.

Ingen som har provat en ecutech sti mot en evo? Var ute och körde en runda mot en evo ix idag och jag drog ju han, men jämt var det. Svårt att tro att evon äter imprezor med samma trim, eller? (får inte sti:n mer nm än evon med samma ecutech?)

GRID
      Deltagare

Jag har gasat lite mot en EVO 9 som ska ha 395-400hk, min STI har ecutec3 (som ska ge 330hk?), tappade 1.5 billängd från 3an (70km/h) upp till 5an, (ca 200km/h)

GRID
        Deltagare

Jag har gasat lite mot en EVO 9 som ska ha 395-400hk, min STI har ecutec3 (som ska ge 330hk?), tappade 1.5 billängd från 3an (70km/h) upp till 5an, (ca 200km/h)

Wiklundh
          Deltagare

Lät som det var jämnt Grid.
            Tycker att det borde vara mera skillnad om effekten ska stämma på 9:an.

Wiklundh
            Deltagare

Lät som det var jämnt Grid.
              Tycker att det borde vara mera skillnad om effekten ska stämma på 9:an.

Pasi_k
              Deltagare

Psssstttt…
                Danne Lakan har gått över till den mörka sidan med..

Han har handlat sig en Evo 6..

Synd han inte var snabbare på Block´s….

Nog OT.. 😛

Pasi_k
                Deltagare

Psssstttt…
                  Danne Lakan har gått över till den mörka sidan med..

Han har handlat sig en Evo 6..

Synd han inte var snabbare på Block´s….

Nog OT.. 😛

Danne-Lakan
                  Deltagare

Jo för visso har jag köp en evo VI TME men subaru finns ju alltid i hjärtat. Och när jag inte han köpa Blockens monster så tröttnade jag lite och ville prova något annat. Och Sveriges bästa bil klubb är fortfarande impreza klubben. Och kommer Impreza STi 08 till ett rimligt pris så kanske det blir en sådan i framtiden…….

larsallan
                    Deltagare

Psssstttt… Danne Lakan har gått över till den mörka sidan med.. Han har handlat sig en Evo 6..Synd han inte var snabbare på Block´s….Nog OT.. 😛

Hahaha så att köra evo är att vara på ”the dark side”.?

STI_driver
                      Deltagare

Tyvärr gick inte brorsans bil som den skulle då… 🙁 den blöddrade som fan på höga varv och laddade inte som den skulle. Han har varit hos JRM och gjort en ny mappning nu så nu går den som den ska. ni får pröva köra igen. 🙂

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.