SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor vilken av dom här kopplingarna är bäst för min bil.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    2ny
    Deltagare

jag har en WRX 01 håller på att renovera ev. förstärka vxl-lådan
      kommer köra 3″ från turbo och även en 3″ up-pipe utan cat. kommer ställa upp laddtrycket lite till 1 – 1.1bar med en electronic boost controller. så då undrar jag vilken av dess kopplingar som kommer passa min bil bäst.

http://www.subarustore.com/clmast1stse.html

http://www.subarustore.com/spst2forwrx.html

SecretAgentMan
      Deltagare

Kör du med standardturbon duger standardkopplingen gott, byter du till något exotiskt (sinterlamell) kommer det bli problem om du gasar ofta och mycket, då gör du nog bäst i att uppgradera lådan innan s.a.s. 🙂

/J

2ny
        Deltagare

jo men ingen av dom lamellerna är ju sinter så kevlar är det bra eller? sen kommer det inte bli orginal drev i lådan nån sorts förstärkning kommer att ske.

frågan är ju igentligen. organisk eller kevlar?

pannan
          Deltagare

Kolla in Exidys kopplingar tyvärr väldigt dyra men verkar hålla. Standardkopplingen skall hålla om man vårdar den ömt men att byta upp sig ett snäpp skadar aldrig. En organisk koppling räcker gott och väl.

Dock skall du undvika sinterlamell helt klart. Blir en enorm påfrestning för hela drivlinan.

Kan säga ett skräckexempel. En kille ifrån förra garaget fick sin ena puck på sintern slungan genom växellådan dvs ett stort hål vart det i godset. Har faktiskt aldrig sett något liknande.

2ny
            Deltagare

ofyfan , låter trist.. 🙁
              ingen som kör med kevlar disc? är den som en cinter eller är den mjukar o mer körbar?

Larry
              Deltagare

Lite OT… men vad har du tänkt dig för förstärkning av v-lådan?
                Har oxå en -01a som jag skulle behöva stärka lådan i 🙂

Kvarnis
                Deltagare

du behöver inte en starkare koppling för den effekten du kommer få,
                  På vilket viss försärktes lådan ?

Med tanke p att den redan rasat så kommer det inte bli bättre med tuffare koppling och mer effekt

SecretAgentMan
                  Deltagare

>jo men ingen av dom lamellerna är ju sinter så kevlar är det
                    >bra eller? sen kommer det inte bli orginal drev i lådan nån
                    >sorts förstärkning kommer att ske.
                    >
                    >frågan är ju igentligen. organisk eller kevlar?

Organisk om det är sansade grejer som skruvas in i lådan, och du vill ha kvar lite körbarhet.

/J

P.S. Håller med Kvarnis.

2ny
                    Deltagare

lådan är inte stärkt ännu väntar på svar och pris på dem som öppnat den. om jag inte blir nöjd med det som föreslår funderar jag på att ta hem Gruppe-S Fully Built STi V6 RA Transmission – 02+ WRX
                      hoppas den passar 01 oxå 🙁

http://www.gruppe-s.com/Subaru/subtrn.htm

och då blir det nog den här kopplingen.

>http://www.subarustore.com/clmast1stse.html

SecretAgentMan
                      Deltagare

Med den satsen är det absolut en organisk du skall ha, är det lättare trim med standardturbon räcker en standardkoppling mer än väl (och sparar lådan).

/J

simo
                        Deltagare

Har man inte mer än 300+ så funkar standardkopplingen hur bra som helst

/K&N – vars orginalkoppling fortfarande lever efter 13’mil 😛

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.