› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › vilken av dom här kopplingarna är bäst för min bil.
- Detta ämne har 10 svar, 985 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 4 månader sedan av
simo.
-
FörfattareInlägg
-
20 april, 2005 kl. 15:21 #2886
2ny
Deltagarejag har en WRX 01 håller på att renovera ev. förstärka vxl-lådan
kommer köra 3″ från turbo och även en 3″ up-pipe utan cat. kommer ställa upp laddtrycket lite till 1 – 1.1bar med en electronic boost controller. så då undrar jag vilken av dess kopplingar som kommer passa min bil bäst.20 april, 2005 kl. 16:17 #55330SecretAgentMan
DeltagareKör du med standardturbon duger standardkopplingen gott, byter du till något exotiskt (sinterlamell) kommer det bli problem om du gasar ofta och mycket, då gör du nog bäst i att uppgradera lådan innan s.a.s. 🙂
/J
21 april, 2005 kl. 06:39 #553362ny
Deltagarejo men ingen av dom lamellerna är ju sinter så kevlar är det bra eller? sen kommer det inte bli orginal drev i lådan nån sorts förstärkning kommer att ske.
frågan är ju igentligen. organisk eller kevlar?
21 april, 2005 kl. 06:58 #55335pannan
DeltagareKolla in Exidys kopplingar tyvärr väldigt dyra men verkar hålla. Standardkopplingen skall hålla om man vårdar den ömt men att byta upp sig ett snäpp skadar aldrig. En organisk koppling räcker gott och väl.
Dock skall du undvika sinterlamell helt klart. Blir en enorm påfrestning för hela drivlinan.
Kan säga ett skräckexempel. En kille ifrån förra garaget fick sin ena puck på sintern slungan genom växellådan dvs ett stort hål vart det i godset. Har faktiskt aldrig sett något liknande.
21 april, 2005 kl. 07:11 #553372ny
Deltagareofyfan , låter trist.. 🙁
ingen som kör med kevlar disc? är den som en cinter eller är den mjukar o mer körbar?21 april, 2005 kl. 09:34 #55339Larry
DeltagareLite OT… men vad har du tänkt dig för förstärkning av v-lådan?
Har oxå en -01a som jag skulle behöva stärka lådan i 🙂21 april, 2005 kl. 09:49 #55334Kvarnis
Deltagaredu behöver inte en starkare koppling för den effekten du kommer få,
På vilket viss försärktes lådan ?Med tanke p att den redan rasat så kommer det inte bli bättre med tuffare koppling och mer effekt
21 april, 2005 kl. 09:49 #55331SecretAgentMan
Deltagare>jo men ingen av dom lamellerna är ju sinter så kevlar är det
>bra eller? sen kommer det inte bli orginal drev i lådan nån
>sorts förstärkning kommer att ske.
>
>frågan är ju igentligen. organisk eller kevlar?Organisk om det är sansade grejer som skruvas in i lådan, och du vill ha kvar lite körbarhet.
/J
P.S. Håller med Kvarnis.
21 april, 2005 kl. 10:26 #553382ny
Deltagarelådan är inte stärkt ännu väntar på svar och pris på dem som öppnat den. om jag inte blir nöjd med det som föreslår funderar jag på att ta hem Gruppe-S Fully Built STi V6 RA Transmission – 02+ WRX
hoppas den passar 01 oxå 🙁http://www.gruppe-s.com/Subaru/subtrn.htm
och då blir det nog den här kopplingen.
21 april, 2005 kl. 10:31 #55332SecretAgentMan
DeltagareMed den satsen är det absolut en organisk du skall ha, är det lättare trim med standardturbon räcker en standardkoppling mer än väl (och sparar lådan).
/J
21 april, 2005 kl. 11:23 #55333simo
DeltagareHar man inte mer än 300+ så funkar standardkopplingen hur bra som helst
/K&N – vars orginalkoppling fortfarande lever efter 13’mil 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.