› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Vilken downpipe och up-pipe ska man kopa??
- Detta ämne har 23 svar, 1,746 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 8 månader sedan av
2ny.
-
FörfattareInlägg
-
25 november, 2004 kl. 07:28 #53948
WRXDaniel
DeltagareJa har hittat en up-pipe fran DC-sports. Nagon som vet om dom ar bra?
Okey, sa Turbo-matare och knocklink ar bra att installer fore man byter up-pipe och downpipe.
Nagot annat som ar bra att tanka pa?
25 november, 2004 kl. 17:50 #53944Davve
DeltagareKöp Helix flex uppie… den är bäst
25 november, 2004 kl. 18:03 #53940pannan
Deltagare>Ja har hittat en up-pipe fran DC-sports. Nagon som vet om dom
>ar bra?
>
>Okey, sa Turbo-matare och knocklink ar bra att installer fore
>man byter up-pipe och downpipe.
>
>Nagot annat som ar bra att tanka pa?DC-sports gör fina saker så varför inte.
Att Helix skulle vara bäst får nog stå för den som skrev ovanför. Det enda märke jag har hört negativt angående up och downpipe är HKS då de spruckit dvs kvalitén har varit bristande. Downpipes med flex är att föredra, är den stel så kan man ha otur med att den går av efter en tid. Har själv erfarenhet av det.
25 november, 2004 kl. 19:09 #53941pannan
DeltagareJag kikade på DC sports up pipe nu i deras katalog och den verkar mycket vettig. Har flex bälg och ser väldigt fin ut. Så får du den till bra pris, så rekommenderas ett köp.
26 november, 2004 kl. 18:24 #53949WRXDaniel
DeltagareOkey,
Jag har kollat upp priset pa DC-sports up-pipe och den ligger pa ca 950 kr har borta i USA. Da ar frakt inkluderad!
later det vattigt!!
/Daniel
26 november, 2004 kl. 18:31 #53931SecretAgentMan
Deltagare>Downpipes med flex är att föredra, är den stel så
>kan man ha otur med att den går av efter en tid. Har själv
>erfarenhet av det.
>?
Nästan alla downpipes jag sett har åtminstonde en fästpunkt mot växellådan, och jag har aldrig sett något problem med dem (kan inte minnas att jag sett downpipes med flexrör heller till Imprezan)?
Uppipen sitter förankrad i ett par punkter vid turbon, och downpipen är bultad i turbon – och som sagt nästan alltid minst en punkt bultar den mot lådan…det finns inte mycket som kan flexa där.
/J
15 december, 2004 kl. 08:27 #539452ny
Deltagareska man ha en dawes oxå eller fixar man laddtrycket med knocklinken? vet inte hurr en knocklink eller va det är riktigt men om jag inte har fel så är det kanske knacksensorn och sån sitter väl standard? kanske är helt ute o cyklar 🙁
av byte av downpipe
så skall man alltså ha1.laddtrycksmätare
2.dawes / mappad ECU
3.knocklink
4.CEL fix (så man slipper den där gula lampan i nyllet) 😉sen inför besiktnig? om man då byter midpipen för att få på sin katalysator får man väl ändå taskiga avgasvärden iomed att katten som sitter på downpipen är borta?
rekomenderas då en ”race kat” för att man ska slippa körförbud eller 2a elller va det nu blir på grund av avgasvärdena?
i så fall blir ”race kat” nummer 5. på listan. om man inte vill byta hela avgassystemet till orginal varje år förstås.
blir lång lista till tomten. hehe
😀
15 december, 2004 kl. 09:21 #53932SecretAgentMan
DeltagareUrk…varför inte använda sökfunktionen? :+
Knocklink – mätare som visar när det spikar.
Dawes – laddtryckskontroller
Avgassystem utan katt – besiktningsproblem
Avgassystem med original mittendel (med katt) – går genom besiktningen.osv..
/J
15 december, 2004 kl. 11:29 #539462ny
Deltagareanledning till att inte söka fram allt är att du gillar att visa att du kan det mesta och svarar så gulligt o snabbt 😉 :* 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.