Skickar tjejen på semester om två veckor och tänkte montera downpipe medan hon är borta (ni fattar).
Vill ha med katalysator på. Funderar på Cobb, Perrin men kikar även på Cobra i England. Ser även att HKS har en med katt på men måste då beställa via polarn i Japan samt att den är pissdyr.
Cobb är bra skit.
Finns hur många plagiat som helst om du ska ha bellmouth.
Om du bara ska byta DP så kolla att det går att skarva, att DP är ”tapered” ned till 2″ eller vad som sitter original.
Finns typ 8294756179120039447 st trådar om detta på nätet vilket som är bäst pga turbo creep m.m.
Ha d så kul o hoppas inte tjejen kommer på dig 😉
Observera att skruven mitt under dp inte går att skruva ur när dp sitter kvar (kröken är ivägen) utan dp måste följa med denna ut. Dvs bort med alla andra först, så slipper du svordommar och varggänger när den skall dit igen) Det visste inte föregående ägare av min bil.
Har just nu TurboXS 4″ downpipe med racecat och 3″ catback. Får dock ej bilfan genom besiktningen, då lambda håller sig på 1.2 och HC-värdet sticker upp till 120-130 vid tomgång.
Tänkte att jag likabra kunde köpa en ny downpipe med cat så man slipper kludda med det jag har, men vad ska man ha i så fall? Behöver i princip bara något som får mig igenom besiktningen, sen ska bilen säljas.