Vilken dump använder ni med era FMIC’s ?
Jag har en Blitz Super Sound och har lite problem att hitta passlig inställning. Oberoende hur jag än gör så hörs en hel del tche-tche-tche från turbon när man lyfter gasen vid vanlig körning. Den funkar mycket bra om man kör för fullt, men man kan ju inte köra fullt riktigt hela tiden… 😉
jag kör med en r2d2 som när jag köpte den skulle vara den ljudligaste på marknaden(passar mig som inte vill sticka ut) 🙁 (ironisk)
kan du justera den? verkar så..
jag är ingen expert på blitz men nedan borde i princip gälla för dig med..
dvs.. skruva in ett varv i taget så du spänner fjädern som öppnar ventilen som öppnar när luften kommer. det tar en stund att hitta en bra inställning. men det är bara att skruva på(om du kan dvs)
lycka till
-JR
Javisst, själva justeringen är inget problem. Problemet är att jag inte hittar en sådan inställning att den skulle funka lika bra som originaldumpen. Oberoende om den är ”löst” eller ”hårt” justerad så hörs ljud från turbon vid vanlig körning. 🙁
Det beror på hur mycket du laddar, och hur du släpper gasen. 🙂
Men vid lägre laddtryck så är det världsligt i alla fall om det kvittrar lite från turbon.
/J – kör med stor sak från TurboXS som gör likadant.
man lär sig helt enkelt när man ska pysaoch inte..effektivt när man vill köra om kan jag säga*asg* många är det som trott att de haft en buss efter sig..