› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Vilken ECU? Link G4 el Simtek?
- Detta ämne har 86 svar, 7,981 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 5 månader sedan av
goffemannen.
-
FörfattareInlägg
-
30 augusti, 2010 kl. 18:53 #24036
goffemannen
DeltagareHejsan. Jag har fortfarande inte fått min bil mappad. Ja har varit inne på Stimtek genom E-racegear men börjar fundera lite på Link hos JRM istället. Visst JRM blir nog lite dyrare. Men det gör inte så mkt.
Nu till frågan. Vilken av dessa ECU är att föredra? Bilen kommer gå på gata å bankörning några gånger per år. ALS och launch control är inget ja kommer använda mig av.
30 augusti, 2010 kl. 19:13 #208756Kvarnis
Deltagaretja..då spelar det ingern roll, finns ju även autronic pnp
30 augusti, 2010 kl. 19:16 #208769Bodyshot
DeltagareSimtek är hemskt sjukt förbannat dåliga på leveranstider & kundservice men sprutet har fått bra kritik världen över.
30 augusti, 2010 kl. 19:35 #208762andreaswrx
Deltagaregems david finns ju med
och motec med30 augusti, 2010 kl. 20:05 #208786goffemannen
Deltagarevar kan man köpa autronic pnp till bra pris???
30 augusti, 2010 kl. 20:29 #208765specialized
DeltagareMaila eller ring och fråga om de kan fixa till bra pris fortfarande ..
http://www.impreza.nu/forum/showthread.php?t=84901Annars så säljer säkert både Autotech och Jrm..:)
30 augusti, 2010 kl. 20:40 #208823Gystompa
DeltagareMotornord i Sundsvall tar 17000:- för Link G4. Mappat o klart
Simtek har jag. Hur det funkar är det för tidigt o säga än. Men vet att Per ska ev göra sig av med bänken o man vet väl aldrig när han får en bänk igen 🙂
30 augusti, 2010 kl. 23:27 #208775Turbovin
DeltagareSom jag förstått det ska senaste versionen av Link ha aktiv ”knock control” vilket Simtek i dagsläget saknar. Detta har varit på gång till Simtek rätt länge men verkar ju aldrig släppas. Sen vet jag inte hur det är med kabel till Link och Autronic men till Simtek kostar en kabel och mjukvara om man vill justera lite själv 1800-2200 kr. Så Simteken är plötsligt inte så mycket billigare..
Men mitt Simtek funkar överlag bra nu. Det som är och har varit problem med har varit enbart mappningsrelaterat. Det vore inte så populärt som det är i England om det vore skräp.
31 augusti, 2010 kl. 04:11 #208824Gystompa
DeltagareJapp. precis så som Turbovin skriver ligger det till.
Aktiv knock control finns redan till Link G4, vilket jag ser som en klar fördel. Sen vet jag inte hur det är med closed idle loop.
Vad man har hört på Per så är Simtek jävligt dåliga på att hålla det dom säger, med uppdateringar osv. Så jag förstår vad folk menade med att man är lite beta testare med simtek.31 augusti, 2010 kl. 04:15 #208787goffemannen
DeltagareMotornord i Sundsvall tar 17000:- för Link G4. Mappat o klart
Simtek har jag. Hur det funkar är det för tidigt o säga än. Men vet att Per ska ev göra sig av med bänken o man vet väl aldrig när han får en bänk igen 🙂
Sundsvall är långt bort. Ja bor i växjö mitt i Småland. Men det får väl bli simtek då kanske. Får fortsätta jaga David på e-racegear och Per. Hade ju en tid i fredags förra veckan som jag avbokade på måndagen pga kopplingen började slira. Trodde aldrig att jag skulle hinna byta den innan helgen. Men den lyckades ja få bytt redan på tisdagen. Ringde David på onsdagen men då gick de inte få tillbaka tiden på fredagen.
Det finns inga närmare som säljer Link? Och hur många använder eller har erfarenhet av link? Hur länge har link g4 pnp funnits?
31 augusti, 2010 kl. 10:00 #208776Turbovin
DeltagarePer har helt fullt upp med rallybilar den här veckan då det är rally-sm i Thn till helgen, så han kan nog va ännu svårare att få tag på än vanligt 🙂
31 augusti, 2010 kl. 10:18 #208788goffemannen
DeltagarePer har helt fullt upp med rallybilar den här veckan då det är rally-sm i Thn till helgen, så han kan nog va ännu svårare att få tag på än vanligt 🙂
har märkt det =). Men fick mail från david idag. Den 14e fanns en mappning. Så får tyvärr vänta 2 veckor =(. Men men…Får frotsätta köra bruks golfen(tyskstukad) så länge.
Men mailade JRM för en offert på Link G4a mappat å klart me. Får se va de säger.
1 september, 2010 kl. 11:15 #208763Impreza112
DeltagareStreetpower säljer med link ligger inte så långt från dig.
Ring dem.
Mvh/Christian1 september, 2010 kl. 12:29 #208789goffemannen
DeltagareVilka är bra på att mappa subaru och kan mappa link förutom JRM? Som ligger i södra sverige.
JRM ville ha 25000kr för link mappat å klart med bromspapper. Det betyder att de tar lika mkt för mappning och bänking som sprutet kostar.
1 september, 2010 kl. 21:04 #208825Gystompa
DeltagareVilka är bra på att mappa subaru och kan mappa link förutom JRM? Som ligger i södra sverige.
JRM ville ha 25000kr för link mappat å klart med bromspapper. Det betyder att de tar lika mkt för mappning och bänking som sprutet kostar.
Ja dom skäms inte o ta betalt. Undra om det är 8000 kr i kompetensskillnad med mellan Motornord och Jrm 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.