› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Vilken ECU? Link G4 el Simtek?
- Detta ämne har 86 svar, 7,981 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 5 månader sedan av
goffemannen.
-
FörfattareInlägg
-
13 september, 2010 kl. 12:37 #208770
Bodyshot
DeltagareAtt tänka på är att JRM har specialiserat sig på EVO & Impreza vilket gör dom vassare på att mappa just dessa bilar.
13 september, 2010 kl. 12:40 #208790goffemannen
DeltagareAtt tänka på är att JRM har specialiserat sig på EVO & Impreza vilket gör dom vassare på att mappa just dessa bilar.
Jo iofs. Men det tar ändå mkt betalt för det.
13 september, 2010 kl. 12:46 #208766specialized
DeltagareAtt tänka på är att JRM har specialiserat sig på EVO & Impreza vilket gör dom vassare på att mappa just dessa bilar.
Mycket ska man höra innan öronen ramlar av 🙂
13 september, 2010 kl. 14:04 #208841Nalta
DeltagareFrågar man dom som verkligen kan nåt, dvs inte dig, så får man höra andra ord om dom…
Men man kanske får balla dekaler för dom där 8000kr extra?
vad får man höra?
13 september, 2010 kl. 15:37 #208783Calle
DeltagareSjälv så tycker jag att JRM är grymma på det dem gör!
Har haft å göra med andra firmor, visst dem vet vad dem gör men kundbemötande och service är JRM helt klart bäst på 😉Dem tar ganska bra betalt, men jag betalar gärna det där lilla x-tra (när man ändå håller på med sådant som kostar ganska mycket!) för få just denna service samt kundbemötande.
Förstår inte vissa (ej nämnda) som har så pissig attityd gentemot kunder, hur kan dem fortfarande ha jobb?
13 september, 2010 kl. 17:10 #208767specialized
DeltagareIngen har ifrågasatt deras kompetens. Dock, att hävda att de är bättre för att de är specialicerade på Impreza & Evo är ju ren bullshit, då de även trimmar Nissan, Mazda och Toyota och säkert även ännu fler märken….
Precis som inte heller Autotech är specialicerade på Impreza och Evo, då de är stora, eller tom. störst på Volvo. De har 2-3 olika mappare, för olika sprut/ bilmodeller etc. Varav Per. J är en av dem.Vidare, om man är villig att betala X antal tusen x-tra för att en firma svarar extra trevligt i telefonen, är ju upp till var och en.
Personligen, så har jag åkt( kört i min bil ) både JRM-mappat, Trollspeed-mappat och Autotech-mappat ( Per.J på både Trollspeed och Autotech ) och det var stor skillnad till de 2 sistnämndas fördel. Detta var ca 5 år sedan, så skillnaden mellan firmorna kanske har minskat, men ändå 🙂13 september, 2010 kl. 18:30 #208784Calle
DeltagareInte ifrågasatt kompetensen?
Då undrar jag isåfall vad Oskar90 gjorde i sitt senaste inlägg? Kanske inte indirekt men iallfall.Tycker bara att det är intressant att dem som påstår si och så om dem olika firmorna har själva aldrig haft något att göra med dem.
Min polares polare sa att dem.. Blablabla..Ledsnar som sagt bara på att folk snackar fast den egentligen inte har något som stärker deras utlåtande.
13 september, 2010 kl. 18:49 #208768specialized
DeltagareDet är ju faktiskt så enkelt, att ju längre man hängt på forumet, eller öht. grejat med en Impreza, desto mer har man läst, upplevt och kan basera sin uppfattning på 🙂
Back to topic nu, då det här inte är en firmaXX Vs firmaXXX -tråd.
Vill ni forsätta den diskussionen så gör det här
http://www.impreza.nu/forum/showthread.php?t=8705513 september, 2010 kl. 21:09 #208771Bodyshot
DeltagarePer.J hade gärna fått mappa min bil om han hade varit möjlig att få tag på. Jag har inte kunnat få hjälp med mitt simtek varken via Per eller Davve som lovade att ringa mig åter dagen efter, vilket jag ser som ANINGEN frustrerande. Sen att mitt simtek nu med hårdvara och mappning kostat lika mycket som jrm tar för tex link mappat och klart kan ni ju fundera över.
14 september, 2010 kl. 16:26 #208757Kvarnis
DeltagareVilka är bra på att mappa subaru och kan mappa link förutom JRM? Som ligger i södra sverige.
JRM ville ha 25000kr för link mappat å klart med bromspapper. Det betyder att de tar lika mkt för mappning och bänking som sprutet kostar.
Jag vill påstå att det finns inga ”riktiga experter” på subaru i Svergie, mig vetligt så är det jag och Jerry som har bredast kunskap om dessa bilar…men inge av oss har detta som jobb.
Å jerry åker ju mygg jagare i dag 😉Kunskapen i Svergie ligger långt efter UK tyvärr. hade färjan funnits kvar i New caste til gbg så hade jag tagit över mina bilar i dag.
Både Jrm och Per kan mappa, men dom är inte experter på subaru…och JRM är väl mer kunninga på EVO.
14 september, 2010 kl. 16:34 #208758Kvarnis
DeltagareSen så är det som så här vissa är nöjda med Jrm vissa inte, vissa är nöjda med autotech andra inte.
Ett av problem är att är man inte tillräckligt kunnig själv så kan det uppstå problem om något strular…och då är man i klorna på den frima som mappar…i bland har dom lösningen i lband inte…
jag tror subaru Micke har provat mest och kan nog skriva en hel Dr’s avhandling på hur det funkar i tunning branschen…efter ni läst den så skulle dom flesta tänka över ett par ggr innan dom trimmade sina bilar 😉 😀Jag har hittlis bara haft bilar mappade av mig sjävl och jag är 100% nöjd ;)…men jag kommer att leja bort fin justering på RA och med tanke på att jag har en bil släpp så kanske det blir en semester till UK 😉 😀
14 september, 2010 kl. 16:44 #208764STIred
DeltagareMåste säga att själv så har jag inte mycket att klaga på när det gäller JRM och mappningar. De har mappat min bil med olika trim ett par ggr och det har blivit bra varje gång. Så visst kan man lämna bilen till JRM för mappning. Mappningen i sig kostar inte mer än hos nån annan heller för den delen.
Montera ett plug and play system tar inte många minuter göra själv så det är bara dumt lämna bort det till nån firma och betala för det oavsett vem firman är. Om de nu inte fixar det gratis eller som bonus för att man köpt sprutet av dem, vilket de borde göra som goodwill tycker jag iaf.
När det gäller allmänt subaru kunnande, speciallösningar, etc så är jag benägen hålla med Kvarnis. Både Kvarnis och Jerry har bättre koll än alla trimfirmor i Sverige som håller på med Subaru. Firmorna utomlands ska vi inte ens jämföra, de är långt före de mest subarukunniga företagen i sverige, tyvär. Och det beror delvis på att de experimenterar mycket själva med grejerna, labbar med olika lösningar, etc. Känns som att det finns ett större intresse och nyfikenhet att lära sig och testa grejer hos trimfirmorna i uk, us, australien kring subaru än här hemma, därav mer kunskap också.
Och tillbaka till topic, om jag skulle valt mellan link och simtec så hade jag valt link alla dagar. Dock så hade jag köpt systemet direkt från england, monterat själv oavsett om det är plug and play eller inte, och slutligen låtit någon firma mappa. Men det dröjer nog innan jag ska mappa så vi får se den dagen det är dags vart det kommer mappas. Finns en del dukiga mappare inom motorsporten i Sverige som inte gör jättemycket väsen av sig på forum så nåt sånt kan ju vara ett alternativ också. Trollhättan och Södertälje är nog inte de enda ställena i Sverige där det mappas Subaru.
/r
14 september, 2010 kl. 17:20 #208791goffemannen
DeltagareTack för alla svar. valet föll på simtek genom e-racegear och Per ska mappa den 23e. Hoppas det blir bra och att ja slipper strul. Nån som hört nått nytt om uppdateringar osv??
14 september, 2010 kl. 21:09 #208772Bodyshot
DeltagareOch idag fick jag dessutom veta att min 3bars mapsensor från simtek inte är en mappsensor utan dom skickade mig en laddtryckssolenoid istället. Varför undrar man då när man beställt en mapsensor?
15 september, 2010 kl. 04:24 #208792goffemannen
DeltagareOch idag fick jag dessutom veta att min 3bars mapsensor från simtek inte är en mappsensor utan dom skickade mig en laddtryckssolenoid istället. Varför undrar man då när man beställt en mapsensor?
Hmm okej. Inge bra de. Behöver man nån extra mappsensor till simtek om man inte ska ladda över 1.5bar?
Nån som har länk till deras hemsida?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.