SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Vilken ECU? Link G4 el Simtek?

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 87 totalt)
  • Författare
    Gystompa
    Deltagare

hmm. kolla med Per först vad det är för typ av gänga så du inte gör bort dig när det gäller de där 🙂

goffemannen
      Deltagare

jo de ska ja göra. Eller så svetsar ja bara dit en bit aluminium så får han gänga den när ja är där.

Gystompa
        Deltagare

Under förutsättning att han har gängtappar för det 🙂 Givaren som sitter direkt i min Ic är nog inte förgängad. Det är för lite mtrl för det. Kan tänka mig det e lika om man fäster den i ett rör.

goffemannen
          Deltagare

pratade precis med Per. M10x1.25 gänga är det. Så de blir att svetsa dit en 4mm tjock kvadrat. Det borde väl räcka. Tjockare behöver man väl inte.

goffemannen
            Deltagare

bort

Gystompa
              Deltagare

Har han gängtapp för det då?. M10 x 1,25 är en fingänga,
                Vanlig M10 har 1,5 mm i stigning

Christian S
                Deltagare

Har han gängtapp för det då?. M10 x 1,25 är en fingänga,
                  Vanlig M10 har 1,5 mm i stigning

det lär han ha iom att han har monterat flera tempgivare, bla i min 😉

goffemannen
                  Deltagare

Precis. De har han. Ja har även en på jobbet så de löser sig.

Gystompa
                    Deltagare

Gött. 🙂

goffemannen
                      Deltagare

Ni som redan har simtek. Kan ni berätta för mig hur bred insugstempgivaren är. Så ja vet hur stor bit ja ska svetsa dit.

Gystompa
                        Deltagare

Bred?

Om det är en M10 gänga så är gängan strax under 10 mm vid
                          gängtopparna = högsta punkten.
                          Sen sitter det ett kontaktstycke utanpå. Om du sätter fast en bit som är runt 20 mm så har du garderat upp dig rätt rejält. Hur hög den bör vara är upp till dig hur mycke gods du vill kunna gänga givaren i.

goffemannen
                          Deltagare

Imorn är det mappning bokad hos Per. Så idag ringde ja för att kolla om boxen kommit å allt är klart inför imorn. Blev ju inte helt förvånad över vad han sa utan jävligt less å arg. Som ni förstår så har ju inte boxen kommit än. Blir så jävla trött på detta. Blir det inget imorn eller närmsta dagarna så är de fan lika bra att ställa av bil jäveln. Säsongen är ju snart slut ändå. Blir det så så får vi se om det blir simtek till våren eller nått annat. Kanske link istället? Vem vet….

JRM har ju gett mig ett pris på 25000kr för link. Box,mappning och bromspapper. Kanske man bara ska köpa boxen och låta Per mappa. Om han nu kan Link.

Gystompa
                            Deltagare

Har du beställt simtek via Per eller E-racegear?

goffemannen
                              Deltagare

E-racegear. men de är ju per som beställer boxen. Han ska ringa england idag på förmiddagen och fråga va fan de håller på med, sa han.

Mappningen som ska va imorn bokade jag direkt med Per. För ja fick inte tag i David på E-racegear när jag försökte få reda på om vilken tid ja skulle va på förra mappning som skulle varit den 14e. Fick ju då reda på att de inte hade fått nån box än och bokade då en ny tid,den 23e som är imorn, så boxen skulle hinna komma.

Gystompa
                                Deltagare

Jaja. ähh du ser ju redan nu vilket jäkla strul det är för dig. De värsta jag vet är när saker o ting inte funkar som dom ska.
                                  Om jag vore dig skulle jag blåsa av skiten så länge som du kan göra det o köpa sprut o mappa av några som har bättre kundservice och ser till att saker o ting är hemma vid angiven tid.

Vet inte om det är Simtek som grossist som strular eller om det är Per. Jag ska väl inte säga för mycket men jag upplever som jag har fått höra en o annan vit lögn under mitt strul under sommaren.

Både E-racegear samt Per håller på o smutsar ner Simtek´s rykte rätt rejält med tanke på allt krångel och dålig service

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 87 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.