SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Vilken ECU? Link G4 el Simtek?

Visar 12 inlägg - 76 till 87 (av 87 totalt)
  • Författare
    Gystompa
    Deltagare

Det där att David ska få hit Steve från simtek kan vi nog ta med en nypa salt fram tills vi sett att det blir av.
      David har ingen bänk åt Steve att mappa i så då är det upp till Per om han lånar ut sin utrustning.

Däremot om Kvarnis kan få hit en Englandsmappare så är jag helt klart intresserad. Kanske finns fler?

goffemannen
      Deltagare

jo jo..de får vi ju se framåt våren…såg nu att maxxtuning säljer link g4 pnp för 9900kr. De ligger ju bara 7 mil härifrån så de är kanske ett bra alternativ

goffemannen
        Deltagare

Sen finns ju Nira I3+. Visserligen inte PnP men de kanske inte är allt för krångligt att sätta dit. Det kostar 15800kr sen behövs de väl kompleteras med en insugstempsensor iaf. Orginal mapsensor går väl andvända.

Hur är det med Haltech? Funkar det bra. De finns ju PnP me den också.

Haltech E8 Plug-in kit.

Haltech E8 är ett fullt programerbart sprut. Orginal styrenhet demonteras och ersätts med denna Haltech box. Kittet inkluderar databox, basmapp för enkel uppstart, adapterhärva mellan orginal kabelhärva och haltech boxen, 300Kpa MAP-sensor och lufttempgivare. Startmapp för vald bilmodell medföljer, observera att detta MÅSTE mappas in för nya rådande förhållanden. Rekommenderas till motorer där man har ändrat förhållandet bränsle/luft i form av större turbo, större spridare etc.

Turbovin
          Deltagare

Senaste generationens Haltech ska väl va riktigt bra vad jag vet, har en polare som kör det i sin 200sx S14a med 700 hk. Går riktigt fint.

goffemannen
            Deltagare

Okej. ska prata med maxxtuning om det så får vi se va de säger. Hur det är jämfört med Link G4. De verkar förövrigt vara bra killar. Ett stort plus är att de ligger nära. Sen har de även bra priser.

Denna??
              http://www.garaget.org/?car=192952

http://maxxtuning.se/index.php?id=61&car=10-0009

goffemannen
              Deltagare

Är det nån som vet vart orginal knacksensor sitter monterad på en Type R V5?

Maxxtuning kräver plats för deras egna knacksensor när man ska mappa hos dem då de lyssnar efter knack med lurar. Gängan till den är antingen M6, M8 el M10. Var är en lämplig plats ???

Kvarnis
                Deltagare

Finns några lämplig plaster i närheten av org.sensorn, den sitter på din vänstra sida om spjället, en bit ifrån låda/motor

goffemannen
                  Deltagare

Okej. får kika lite där då.

Ang Haltech E8 så har ja pratad med maxxtuning om det. E8 tillverkas inte längre. Det är en gammal version. Så det lutar åt Link G4 PnP för tillfället. Återstår å se om jag står fast vid det till våren =).

Bodyshot
                    Deltagare

Vad jag har hört och noga kollat upp så är Link det mest prisvärda systemet ute på marknaden idag, med mest funktioner för pengarna.

Inbyggd 5bars mappsensor+lufttemspensor.

”Most bang for the buck”

goffemannen
                      Deltagare

Vad jag har hört och noga kollat upp så är Link det mest prisvärda systemet ute på marknaden idag, med mest funktioner för pengarna.

Inbyggd 5bars mappsensor+lufttemspensor.

”Most bang for the buck”

Ja det verkar som det. Så vi får se till våren vad ja bestämmer mig för.

Kvarnis
                        Deltagare

Slutändan är det ändå den som mappar som avgör resultatet.

Se till att stift m.m är nya i rätt hårdhet,alla vätskor är fräsch, inge läckage från dump etc.
                          Turbon är den gammla?, i så fall fundera på att invetsera i en ny m.m

Det är många faktorer som spelar in för mappningen ska bli bra.
                          Min erfarnehet är det mesta måsta vara i toppskick för att undvika ev strul vid mappning, om nu inte de som mappar är kunniga på Subaru.

För normala effekter spelar ecun liten roll, det är mest tomgång/kallstart det spelar in om det är en kunnig mappare dvs.

goffemannen
                          Deltagare

Stift är nya. De har väl gått under 100mil. NGK tillverkade HKS Iridium/platina Super Fire Racing HR8 stift. Oljan byttes samtidigt som stifen och kommer bytas igen i vår. Byter kylarvätskan då också.

Trycksystemet ska trycktestas i vinter. Läkage kommer då åtgärdas.

Turbon är orginal, bilen har gått 9500mil. Inget onormalt glapp i den. Kände på den när ja satte dit FMIC och bytte downpipe.

Visar 12 inlägg - 76 till 87 (av 87 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.