› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Vilken ECU? Link G4 el Simtek?
- Detta ämne har 86 svar, 7,981 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 5 månader sedan av
goffemannen.
-
FörfattareInlägg
-
22 september, 2010 kl. 16:23 #208840
Gystompa
DeltagareDet där att David ska få hit Steve från simtek kan vi nog ta med en nypa salt fram tills vi sett att det blir av.
David har ingen bänk åt Steve att mappa i så då är det upp till Per om han lånar ut sin utrustning.Däremot om Kvarnis kan få hit en Englandsmappare så är jag helt klart intresserad. Kanske finns fler?
22 september, 2010 kl. 16:25 #208817goffemannen
Deltagarejo jo..de får vi ju se framåt våren…såg nu att maxxtuning säljer link g4 pnp för 9900kr. De ligger ju bara 7 mil härifrån så de är kanske ett bra alternativ
23 september, 2010 kl. 08:55 #208818goffemannen
DeltagareSen finns ju Nira I3+. Visserligen inte PnP men de kanske inte är allt för krångligt att sätta dit. Det kostar 15800kr sen behövs de väl kompleteras med en insugstempsensor iaf. Orginal mapsensor går väl andvända.
Hur är det med Haltech? Funkar det bra. De finns ju PnP me den också.
Haltech E8 Plug-in kit.
Haltech E8 är ett fullt programerbart sprut. Orginal styrenhet demonteras och ersätts med denna Haltech box. Kittet inkluderar databox, basmapp för enkel uppstart, adapterhärva mellan orginal kabelhärva och haltech boxen, 300Kpa MAP-sensor och lufttempgivare. Startmapp för vald bilmodell medföljer, observera att detta MÅSTE mappas in för nya rådande förhållanden. Rekommenderas till motorer där man har ändrat förhållandet bränsle/luft i form av större turbo, större spridare etc.
23 september, 2010 kl. 09:35 #208781Turbovin
DeltagareSenaste generationens Haltech ska väl va riktigt bra vad jag vet, har en polare som kör det i sin 200sx S14a med 700 hk. Går riktigt fint.
23 september, 2010 kl. 09:37 #208819goffemannen
DeltagareOkej. ska prata med maxxtuning om det så får vi se va de säger. Hur det är jämfört med Link G4. De verkar förövrigt vara bra killar. Ett stort plus är att de ligger nära. Sen har de även bra priser.
23 september, 2010 kl. 11:37 #208785goffemannen
DeltagareÄr det nån som vet vart orginal knacksensor sitter monterad på en Type R V5?
Maxxtuning kräver plats för deras egna knacksensor när man ska mappa hos dem då de lyssnar efter knack med lurar. Gängan till den är antingen M6, M8 el M10. Var är en lämplig plats ???
23 september, 2010 kl. 17:10 #208760Kvarnis
DeltagareFinns några lämplig plaster i närheten av org.sensorn, den sitter på din vänstra sida om spjället, en bit ifrån låda/motor
23 september, 2010 kl. 17:33 #208820goffemannen
DeltagareOkej. får kika lite där då.
Ang Haltech E8 så har ja pratad med maxxtuning om det. E8 tillverkas inte längre. Det är en gammal version. Så det lutar åt Link G4 PnP för tillfället. Återstår å se om jag står fast vid det till våren =).
24 september, 2010 kl. 08:19 #208774Bodyshot
DeltagareVad jag har hört och noga kollat upp så är Link det mest prisvärda systemet ute på marknaden idag, med mest funktioner för pengarna.
Inbyggd 5bars mappsensor+lufttemspensor.
”Most bang for the buck”
24 september, 2010 kl. 08:43 #208821goffemannen
DeltagareVad jag har hört och noga kollat upp så är Link det mest prisvärda systemet ute på marknaden idag, med mest funktioner för pengarna.
Inbyggd 5bars mappsensor+lufttemspensor.
”Most bang for the buck”
Ja det verkar som det. Så vi får se till våren vad ja bestämmer mig för.
24 september, 2010 kl. 09:27 #208761Kvarnis
DeltagareSlutändan är det ändå den som mappar som avgör resultatet.
Se till att stift m.m är nya i rätt hårdhet,alla vätskor är fräsch, inge läckage från dump etc.
Turbon är den gammla?, i så fall fundera på att invetsera i en ny m.mDet är många faktorer som spelar in för mappningen ska bli bra.
Min erfarnehet är det mesta måsta vara i toppskick för att undvika ev strul vid mappning, om nu inte de som mappar är kunniga på Subaru.För normala effekter spelar ecun liten roll, det är mest tomgång/kallstart det spelar in om det är en kunnig mappare dvs.
24 september, 2010 kl. 09:43 #208822goffemannen
DeltagareStift är nya. De har väl gått under 100mil. NGK tillverkade HKS Iridium/platina Super Fire Racing HR8 stift. Oljan byttes samtidigt som stifen och kommer bytas igen i vår. Byter kylarvätskan då också.
Trycksystemet ska trycktestas i vinter. Läkage kommer då åtgärdas.
Turbon är orginal, bilen har gått 9500mil. Inget onormalt glapp i den. Kände på den när ja satte dit FMIC och bytte downpipe.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.