SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vilken Fuelrail rekommenderas GT(99)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    jraberg
    Deltagare

Har tänkt ett tag att säkra upp soppafördelningen lite. Den där tredje cylindern är jag orolig för även om jag kör med lite högre soppatryck(aeromotive soppareg). ”Better safe than sorry”

Vad rekommenderas i märkesväg?
      och är detta fel stäle att posta på :/ kanske ska man posta på engelska forum istället(insåg jag nu)
      iaf. har surfat runt en del på nätet och visst finns det men jag tar hellre ngt beprövat än ngt fancy ”bling bling”

Mvh
      Johan

pannan
      Deltagare

Du har Perrin och APS som jag iallafall skulle satsa på. Perrin är väl beprövat på de flesta märkena.

SecretAgentMan
        Deltagare

…och jag har parallella rails liggande i garaget…över! 🙂

/J

jraberg
          Deltagare

lysande. ”problemet” löst!
            Tack.

-johan

RXY430
            Deltagare

Du har Perrin och APS som jag iallafall skulle satsa på. Perrin är väl beprövat på de flesta märkena.

Har letat men inte hittat något direkt vettigt.
              Så jag undrar om det är någon som kan tipsa om vilken
              som ska inhandlas och var framför allt, ska passa på en gt99.
              RCM har ju omgjorda orginal, men det är inte det jag är ute efter.

SecretAgentMan
              Deltagare

Är det funktion eller blingbling du är ute efter?

Moddade standard räcker långt, och jag har 410 pållar på E85 (bra med flöde…) på standard, omoddad fuelrail.

/J

RXY430
                Deltagare

Lite blingbling är jag väl ute efter men grundorsaken till bytet är att bränslerören som går under insuget inte alls såg fräscha ut. Och ska man byta så kan man lika gärna skaffa något bättre. Och jag har fått känslan att fuelrails med stålomspunna slangar passar bättre rent monteringsmässigt med dom andra grejerna som har kommit ner under huven. Effektmässigt så tror jag helt på dig om att det utan problem räcker med orginalgrejerna. Iaf ett tag till :9

lunkan
                  Deltagare

Har sett ett kit till GT´n där man konverterar till top matade spridare kommer bara inte ihåg vart! :+ Kanske nån här som vet vart man kan köpa detta kit?

RXY430
                    Deltagare

Har sett ett kit till GT´n där man konverterar till top matade spridare kommer bara inte ihåg vart! :+ Kanske nån här som vet vart man kan köpa detta kit?

Nya spridare ska ändå inhandlas framöver så det skulle ju funka att köra med en sådan fuelrail.

Dom enda fuelrailsen jag har hittat har varit till nyare årsmodeller så finns det att få tag på fuelrails till en gt99? Bortsett från dom som RCM har. Funderar på om man skulle specialtillverka egna, men finns det färdiga att köpa så föredrar jag det!!

RXY430
                      Deltagare

Dom här är dom enda jag har hittat, vad tror ni om dom?
                        http://www.carldavey.co.uk/product.php?id=8

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.